Πού πρέπει να επενδύσει η τουριστική επιχείρησή σας φέτος

Ο τουρισμός επανακάμπτει πλήρως μετά από δύο χρόνια δυσκολιών λόγω της πανδημίας. Ο κομβικός κλάδος για την Ελλάδα κάνει το δυναμικό του restart και περνάει σε νέα περίοδο. Η ανοδική τάση του ελληνικού τουρισμού, που έχει ήδη ξεκινήσει, αποτελεί φυσικά κινητήρια δύναμη για τη συνολική ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.

Ο τουρισμός επανακάμπτει πλήρως μετά από δύο χρόνια δυσκολιών λόγω της πανδημίας. Ο κομβικός κλάδος για την Ελλάδα κάνει το δυναμικό του restart και περνάει σε νέα περίοδο. Η ανοδική τάση του ελληνικού τουρισμού, που έχει ήδη ξεκινήσει, αποτελεί φυσικά κινητήρια δύναμη για τη συνολική ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.

Οι ενδείξεις, λίγο πριν το ξεκίνημα της καλοκαιρινής σεζόν, είναι ιδιαίτερα θετικές, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία από το ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού (Μάϊος 2022), μόνο για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου, προγραμματίστηκαν 1 εκατ. αεροπορικές αφίξεις, ενώ μεγάλοι tour operators προβλέπουν διπλασιασμό των αφίξεών τους προς την Ελλάδα. Ιδιαίτερη δυναμική αναπτύσσει ο τομέας της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού, όπου είχαμε αύξηση της κρουαζιέρας κατά 180% στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, 130% στον Πειραιά και 55% στο Ηράκλειο, ενώ το Πάσχα η πληρότητα στα καταλύματα δημοφιλών τουριστικών προορισμών της ηπειρωτικής, αλλά και της νησιωτικής χώρας, άγγιξε ακόμη και το 100%.

Μαζί με την επανεκκίνηση του τουρισμού, δημιουργείται η ανάγκη επανατοποθέτησης της στρατηγικής των επιχειρήσεων που εμπλέκονται με τον κλάδο. Με τη ροή επενδύσεων να μεγαλώνει και την Ελλάδα να αποτελεί περιζήτητο προορισμό πλέον για όλο τον χρόνο, έρχεται η ώρα να αναδειχθούν νέοι πυλώνες στον κλάδο του τουρισμού.

Αναβάθμιση υπηρεσιών
Ένας από τους βασικότερους είναι, φυσικά, η αναβάθμιση αλλά και η διεύρυνση των προσφερόμενων υπηρεσιών. Μετά την πανδημία, οι πελάτες του κλάδου έρχονται πλέον με νέες απαιτήσεις, αλλαγμένοι και αναζητώντας, ενδεχομένως, διαφορετικές και πιο ποιοτικές εμπειρίες. Καθώς η Ελλάδα είναι μία χώρα με πλούσια πολιτισμική κληρονομιά και παράδοση και πολλά πλεονεκτήματα όσον αφορά την προσφορά αυθεντικών εμπειριών, είναι σημαντικό να δοθεί έμφαση σε αυτόν τον τομέα, ώστε να μπορεί ο τουρίστας να απολαμβάνει προσωποποιημένες εμπειρίες που θα του μείνουν αξέχαστες. Αναδεικνύοντας την ομορφιά των τοπίων, την ποικιλία των επιλογών, τα τοπικά προϊόντα και την αυθεντικότητα της ελληνικής γαστρονομίας, ο ελληνικός τουρισμός θα ανέβει επίπεδο και θα παραμείνει ανταγωνιστικός. Είναι σημαντικό ο πελάτης σας να δημιουργήσει μια όμορφη ανάμνηση με τη βοήθεια των υπηρεσιών που θα του προσφέρετε, επομένως προσανατολιστείτε προς τη βελτίωσή τους, είτε αυτές αφορούν την ποιότητα της διαμονής του, είτε επιπλέον δυνατότητες και επιλογές, όπως η διάθεση ποδηλάτων για σύντομες βόλτες, η οργάνωση αθλητικών δραστηριοτήτων και προγραμμάτων ευεξίας, η δημιουργική απασχόληση παιδιών κ.λπ. 

Ψηφιακός μετασχηματισμός
Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη σε αυτή τη νέα εποχή είναι η μετάβαση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον χώρο του τουρισμού στη νέα ψηφιακή εποχή. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, ο κλάδος μπορεί να μετασχηματιστεί σημαντικά, καθώς νέες λύσεις που αξιοποιούν αυτοματισμούς και σύγχρονες συσκευές, μπορούν να οδηγήσουν στην προσφορά νέων αναβαθμισμένων υπηρεσιών και προϊόντων, βοηθώντας παράλληλα το προσωπικό της επιχείρησης να εξυπηρετεί καλύτερα και ταχύτερα τους πελάτες. 

Βιώσιμη ανάπτυξη
Φυσικά, ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί και στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης, που, πέρα από οφέλη για το περιβάλλον, μπορεί να οδηγήσει μία εταιρεία σε μεγαλύτερη αποδοτικότητα, αλλά και ευκαιρίες ανάπτυξης, καθώς, πλέον, ολοένα και περισσότερα κεφάλαια επενδύονται σε επιχειρήσεις που ακολουθούν τις αρχές της αειφορίας. Μία βιώσιμη τουριστική επιχείρηση, κάνοντας βέλτιστη χρήση των περιβαλλοντικών πόρων και σεβόμενη την κοινότητα στην οποία βρίσκεται, μπορεί να αναδειχθεί οικονομικά και να αναβαθμίσει συνολικά ολόκληρη την τοπική κοινωνία. Επιπλέον, ένα πιο “πράσινο” προφίλ επιχείρησης είναι ολοένα και πιο ελκυστικό στις νεότερες γενιές επισκεπτών.

Upskilling του ανθρώπινου δυναμικού
Φυσικά, όσο αλλάζει η επιχείρησή σας σε εξοπλισμό ή ποιότητα υπηρεσιών, τόσο πρέπει να επενδύσετε και στον ανθρώπινο παράγοντα. Απαραίτητη είναι η αναβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, που πρέπει να εκπαιδευτεί για την νέα ψηφιακή εποχή, ώστε να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις και να προσαρμοστεί στις αλλαγές που έρχονται. Η νέα εποχή του τουρισμού δημιουργεί νέες ειδικότητες και νέες θέσεις εργασίας, με την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό να αποτελεί μία από τις σημαντικότερες προτεραιότητες.

Ευκαιρίες και δράσεις που υποστηρίζουν τον κλάδο
Πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν τον κλάδο και προσφέρουν στις εταιρείες που τον απαρτίζουν τη στήριξη και εκείνη την αρωγή που χρειάζονται πρέπει να επισημαίνονται. Η Eurobank στηρίζει τα τελευταία 12 χρόνια τον τουριστικό κλάδο, αναγνωρίζοντας τη συμβολή του τουρισμού στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, με το πρόγραμμα “Business Banking Τουρισμός” που αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση, προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε μικρομεσαίας επιχείρησης, σε όποιο κλάδο και εάν αυτή δραστηριοποιείται. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα αποκλειστικών προνομίων, τραπεζικών και μη τραπεζικών υπηρεσιών, το οποίο απευθύνεται προς όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα και όλες τις επιχειρήσεις των νησιωτικών περιοχών και της Χαλκιδικής. Έμφαση δίνεται και σε κλάδους, στους οποίους προσφέρονται επιπρόσθετα προνόμια, πλέον του βασικού πακέτου τραπεζικής σχέσης, όπως ξενοδοχεία, τουριστικά πρακτορεία, rent a car σε όλη την Ελλάδα, εστίαση και κοσμηματοπωλεία-σουβενίρ. 

Μέσω του προγράμματος, μία επιχείρηση μπορεί να εξασφαλίσει προνόμια στον επαγγελματικό της λογαριασμό και να εξοικονομήσει χρήματα από τις συναλλαγές της. Μπορεί να χρησιμοποιήσει σύγχρονα μέσα εισπράξεων και πληρωμών, με χαμηλές ή και δωρεάν προμήθειες και να αποκτήσει χρηματοδότηση με μειωμένο κόστος αξιολόγησης και δανεισμού. Παράλληλα, έχει τη στήριξη της τράπεζας για να αξιοποιήσει αναπτυξιακά προγράμματα με προνομιακούς όρους για τα επιχειρηματικά και επενδυτικά βήματά της. 

Για την επιχείρηση είναι διαθέσιμα όμως και μη τραπεζικά προνόμια. Έτσι, μπορεί να αξιοποιήσει εργαλεία για δωρεάν προβολή σε όλον τον κόσμο και να βελτιώσει την ψηφιακή εικόνα της. Μπορείτε ακόμη να ενισχύσετε τις ψηφιακές υποδομές της επιχείρησής σας με προνόμια και επιδοτήσεις σε εξειδικευμένα πληροφοριακά συστήματα και να αποκτήσετε καινοτόμες υπηρεσίες και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για την ψηφιακή μετάβασή της. Μπορείτε να αποκτήσετε την πιστοποίηση CoVid-Shield και να πιστοποιήσετε την κατάταξη του ξενοδοχείου σας σε κατηγορία αστεριών, να αναβαθμίσετε ενεργειακά την επιχείρησή σας και να ανανεώσετε τον εξοπλισμό σας. Επιπλέον, έχετε τη δυνατότητα να οργανώσετε εκπαιδευτικά σεμινάρια για τους εργαζομένους σας, για να αποκτήσουν τις ικανότητες που χρειάζεται μια ξενοδοχειακή επιχείρηση.

Σε μία πολύ δυνατή χρονιά που αναμένεται να έχει ο ελληνικός τουρισμός, είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις του κλάδου να αρπάξουν τις ευκαιρίες που αναδεικνύονται και να μπορέσουν να μετεξελιχθούν. Προγράμματα όπως το Business Banking Τουρισμός της Eurobank προσφέρουν τις δυνατότητες για τις εταιρείες που θέλουν να θέσουν τις βάσεις για ένα καλύτερο αύριο, να καταφέρουν να βρουν τις λύσεις εκείνες που αναζητούν και να καινοτομήσουν.

Πηγή: skai.gr


Πηγή

Leave a Reply