Επενδύει 200 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα ο Ριμπολόβλεφ – Ποιός είναι

Ο ρωσικής καταγωγής Κονσταντίν Σολοντόβνικοφ ήταν, ίσως, ο μοναδικός από όσους, με προέλευση τη Ζυρίχη, επισκέφθηκαν εν μέσω πανδημίας την περασμένη εβδομάδα την Αθήνα που είχε σκοπό να παρουσιάσει στην ελληνική κυβέρνηση ένα επιχειρηματικό σχέδιο πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της, με έδρα τη Βασιλεία της Ελβετίας, Innolith, είχε στις αποσκευές του μία επένδυση της οποίας η συνολική αξία, στην πλήρη ανάπτυξή της, θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Κ», ο Σολοντόβνικοφ παρουσίασε, σε μία αρχική συνάντηση γνωριμίας, στον υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκο Παπαθανάση το επενδυτικό σχέδιό του για τη δημιουργία γραμμής παραγωγής στην Ελλάδα. 
Ενός εργοστασίου δηλαδή που θα παράγει τις προηγμένου τύπου μπαταρίες τις οποίες αναπτύσσει η Innolith, όπου μεγαλομέτοχος είναι ο Ρώσος κροίσος και ιδιοκτήτης του νησιού Σκορπιός Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ.

Επίσκεψη 

Η «Κ» επικοινώνησε με τον σύμβουλο της οικογένειας Ριμπολόβλεφ Σεργκέι Τσερνίτσιν, o οποίος επιβεβαίωσε την επίσκεψη του επικεφαλής της Innolith στην οδό Νίκης, αναφέροντας ότι το ενδιαφέρον του δισεκατομμυριούχου για τη συγκεκριμένη επένδυση είναι υπαρκτό, αλλά για την ώρα «ουδέν σχόλιον».

Η Innolith παράγει, αυτή τη στιγμή, σε πιλοτικό στάδιο σε μονάδα που διαθέτει στη Γερμανία έναν τύπο πανίσχυρης μπαταρίας, με μεγάλη ανθεκτικότητα σε χαμηλές και υψηλές θερμοκρασίες, που είναι κατάλληλος για βιομηχανικές εφαρμογές. Το «μυστικό» της πατέντας της βρίσκεται στους ανόργανους μη εύφλεκτους ηλεκτρολύτες –τα υγρά, δηλαδή, της μπαταρίας– που έχει αναπτύξει, επιτρέποντας πολύ μεγαλύτερο κύκλο ζωής, υψηλότερη αγωγιμότητα και αυτονομία, συγκριτικά με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Η ελβετική εταιρεία πραγματοποιεί από το 1997 έρευνες στον ανόργανο ηλεκτρολύτη και αποτελεί τη μετεξέλιξη της εταιρείας Alevo.

Τον περασμένο Απρίλιο είχε κάνει γνωστό ότι έχει δημιουργήσει την πρώτη, παγκοσμίως, επαναφορτιζόμενη μπαταρία που διαθέτει πυκνότητα ενέργειας 1 κιλοβατώρα ανά κιλό, γεγονός που θα μπορούσε να στηρίξει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων με αυτονομία χιλίων χιλιομέτρων.

Οι πανίσχυρες αυτές μπαταρίες θα μπορούσαν να αλλάξουν τα δεδομένα όχι μόνο στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) και τη ναυτιλία, καθώς δύναται να χρησιμοποιηθούν από σχεδόν όλους τους τύπους πλοίων. Η πρώτη γενιά αυτού του είδους συσσωρευτών, που βασίζονται στην πατέντα του ανόργανου μη εύφλεκτου ηλεκτρολύτη, έχει, ήδη, δοκιμαστεί στο δίκτυο της αμερικανικής εταιρείας ηλεκτρισμού PJM –καλύπτει 13 πολιτείες και την Κολούμπια– εμφανίζοντας διάρκεια ζωής άνω των 50.000 κύκλων και κόστος (ανά κύκλο) που αποτελεί κλάσμα του αντίστοιχου των παραδοσιακών μπαταριών λιθίου. 

Οι πανίσχυρες και μη εύφλεκτες μπαταρίες της Innolith ανήκουν στη δεύτερη και τρίτη γενιά συσσωρευτών και βρίσκονται στο τελικό στάδιο της έρευνας. Η παραγωγή τους αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, σε πιλοτικό στάδιο, την προσεχή άνοιξη και σε μαζική κλίμακα, μέσω της δημιουργίας εργοστασίου δυναμικότητας εκατοντάδων τεμαχίων ανά λεπτό, στα μέσα του 2022.

Η Innolith, που ελέγχει ο Ριμπολόβλεφ, εξετάζει τη δημιουργία κέντρου έρευνας και ανάπτυξης, όπως και εργοστασίου παραγωγής στην Ελλάδα, υλοποιώντας μία επένδυση τηςο ποίας η συνολική αξία εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία, κατά πληροφορίες, αναζητεί Ελληνες εταίρους και την αρωγή της ελληνικής κυβέρνησης, με τη συγκυρία να φαίνεται ευνοϊκή, λόγω των πόρων της τάξεως των 71 δισ. ευρώ που έχει εξασφαλίσει και πρόκειται να λάβει η Ελλάδα μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης.

Πλεονεκτήματα

Στα πλεονεκτήματα της σχεδιαζόμενης επένδυσης της Innolith, που προτάθηκαν κατά την πρόσφατη συνάντηση στο υπουργείο Ανάπτυξης, ανήκουν η μείωση της εξάρτησης της χώρας από εισαγωγές μπαταριών ενόψει του στόχου για εξασφάλιση, έως το 2030, τουλάχιστον του 60% της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Οπως και η αντικατάσταση σε μικρο-δίκτυα ΑΠΕ σε νησιά των γεννητριών πετρελαίου με τους συσσωρευτές της ελβετικής εταιρείας.

Η δραστηριότητα της Innolith, που υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει περισσότερες από 300 θέσεις εργασίας, αναμένεται να υλοποιηθεί σε διαφορετικές φάσεις. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά στην «Κ», η πρώτη περιλαμβάνει τη δημιουργία κέντρου έρευνας και ανάπτυξης με στόχο την παραγωγή ορισμένων εκατοντάδων μπαταριών και την εμπορική διάθεσή τους, κατ’ αρχάς σε πιλοτικό στάδιο, προκειμένου η εταιρεία να «δοκιμάσει τα νερά» και να συγκεντρώσει, ενδεχομένως, παραγγελίες.

Σε δεύτερο στάδιο, που τοποθετείται σε ορίζοντα ενάμιση χρόνου από σήμερα, θα δημιουργηθεί ένα πιλοτικό εργοστάσιο με επιφάνεια της τάξεως των 10.000 τετραγωνικών μέτρων που θα είναι σε θέση να παράγει πάνω από 15 εκατ. μπαταρίες τον χρόνο. Η ποσότητα αυτή, σύμφωνα με τα σχέδια των επενδυτών που περιήλθαν σε γνώση της «Κ», θα αυξηθεί, με ορίζοντα το 2024, σε περισσότερα από 100 εκατ. τεμάχια, ετησίως, οδηγώντας στην επέκταση της μονάδας σε επιφάνεια άνω των 40.000 τ.μ.

Η έναρξη, βέβαια, υλοποίησης της επένδυσης θα εξαρτηθεί από τις τελικές αποφάσεις που θα λάβει ο Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ που επιδιώκει, όπως όλα δείχνουν, να διευρύνει το επενδυτικό αποτύπωμά του στην Ελλάδα.

Πέραν του επενδυτικού σχεδίου της Innolith, με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι κατασκευαστικές εργασίες στον Σκορπιό, το νησί των 830 στρεμμάτων που αγόρασε ο Ριμπολόβλεφ το 2013. Πρόκειται για επένδυση ύψους 165 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023 και αποσκοπεί στη μετατροπή του θρυλικού νησιού όχι μόνο σε υπερπολυτελές θέρετρο, αλλά και σε προορισμό που πληροί τις πιο αυστηρές προδιαγραφές περιβαλλοντικής προστασίας.

Το έργο θα περιλαμβάνει ένα κύριο συγκρότημα δύο επιπέδων, διαθέτοντας, κατά προσέγγιση, επτά υπνοδωμάτια, τρεις πισίνες, τεχνητή λίμνη, χώρους θαλασσοθεραπείας (Spa), αίθουσα προβολών, κουζίνα, καθιστικά και άλλους κοινόχρηστους χώρους. Αν και τα τελικά σχέδια είναι υπό διαμόρφωση, εκτιμάται ότι θα κατασκευαστούν πάνω από 10 καινούργιες βίλες, ενώ η σχεδιαζόμενη οικιστική ζώνη προβλέπεται ότι θα διαθέτει συνολικά 42 κλίνες. 

Πηγή: Καθημερινή


Πηγή