Απάντηση Γιώργου Αρβανιτίδη υπεύθυνου Κοινοβουλευτικού Τομέα Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής στην ανακοίνωση της ΝΔ για την Ηλεκτροκίνηση
Σε απάντηση της διαστρεβλωτικής ανακοίνωσης – αντίδρασης της ΝΔ στο χθεσινό μας σχόλιο για την επί λέξη φράση του Πρωθυπουργού ότι «έχουν πουληθεί περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από ό,τι λογαριάζαμε το 2020», σημειώνουμε τα εξής:
*Οι αυξημένες πωλήσεις εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιδοτούνται εν καιρώ βαθιάς ύφεσης της ελληνικής οικονομίας και εν καιρώ πανδημίας με περιορισμό μετακινήσεων.
*Οι αυξημένες πωλήσεις εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιδοτούνται από το Πράσινο Ταμείο, την στιγμή που ο προηγούμενος Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας περιέκοψε από 6% σε 1% τα ποσά του Πράσινου Ταμείου που θα κατευθύνονταν στις λιγνιτικές περιοχές Δυτικής Μακεδονίας και Μεγαλόπολης.
*Οι αυξημένες πωλήσεις εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στερούν πόρους όχι μόνο από τις περιοχές Δίκαιης Μετάβασης αλλά και από την ενίσχυση ελληνικών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη καινοτόμων υλικών και προϊόντων κυκλικής οικονομίας.
*Οι αυξημένες πωλήσεις εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχουν περιβαλλοντικό όφελος, και δεν μειώνουν το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα της χώρας όταν η ενέργειά τους δεν προέρχεται από καθαρή ενέργεια, ειδικά όταν επιδοτείς ηλεκτροκίνητα σε μη διασυνδεδεμένα Νησιά.
*Ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο τα ιδιωτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και τα ταξί, οι επαγγελματικοί στόλοι, και τα δημόσια ΜΜΜ όπου το πρόγραμμα της Ηλεκτροκίνησης δεν έχει να επιδείξει σημαντικά αποτελέσματα.
*Και τέλος, ηλεκτροκίνηση με όφελος για τους πολλούς και όχι μόνο για τους λίγους είναι η ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς και ειδικότερα του Σιδηρόδρομου, όπου δυστυχώς δεν περιλαμβάνεται στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης.
Καλή η ηλεκτροκίνηση, αλλά για εμάς η πρώτη προτεραιότητα είναι η στήριξη της ελληνικής παραγωγής και η ενίσχυση της απασχολησιμότητας, αντί της εισαγωγής ΙΧ.
Αλλά μάλλον ζητάμε πολλά από την ΝΔ, η οποία ξέρει – από το παρελθόν της – μόνο από επιδοτήσεις εισαγόμενων ΙΧ και αρκείται σε μια «πράσινη» βιτρίνα, χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο και προστιθέμενη αξία για την χώρα …
!function(f,b,e,v,n,t,s)
{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};
if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';
n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];
s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script',
'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
fbq('init', '2136377169912972');
fbq('track', 'PageView');