“Αδειανό κέλυφος” η ΡΑΣ – μια κρίσιμη Ανεξάρτητη Αρχή για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου – ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής

Επίσκεψη και συνάντηση με τα εναπομείναντα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και συγκεκριμένα την πρόεδρό της κα Ι. Τσιαπαρίκου, τον αντιπρόεδρο κ. Κ. Γεωργόπουλο και τη νομική σύμβουλο της Αρχής, υπό το πρίσμα των νέων εξελίξεων στην υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών, πραγματοποίησε κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ στα γραφεία της Αρχής.

Ειδικότερα, η Ευαγγελία Λιακούλη, Τομεάρχης Δικαιοσύνης, Θεσμών & Διαφάνειας – βουλευτής Λάρισας, ο Τάσος Νικολαΐδης, Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών – βουλευτής Δράμας, καθώς και ο Χρήστος Κακλαμάνης, Γραμματέας του Τομέα Δικαιοσύνης, ενημερώθηκαν για τον ρόλο, τις αρμοδιότητες, αλλά και τις δυνατότητες της Ρυθμιστικής Αρχής, σε σχέση με  την ασφάλεια και την τήρηση της εγχώριας και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, τόσο στον προγενέστερο χρόνο όσο και σήμερα. Τα μέλη του κλιμακίου ζήτησαν διευκρινίσεις σε κρίσιμα ζητήματα τόσο για την υπόθεση των Τεμπών, όσο και για τη λειτουργία της ΡΑΣ σήμερα και την αντιμετώπιση των νέων κινδύνων που προκύπτουν καθημερινά.

Με το πέρας της συνάντησης, η Ευαγγελία Λιακούλη επεσήμανε τα εξής:

«Επισκεφτήκαμε σήμερα τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, προκειμένου να εξετάσουμε το πλαίσιο στο οποίο λειτουργεί σήμερα, την ανάμιξή της στην τραγωδία των Τεμπών και υπό το πρίσμα των εξελίξεων στην υπόθεση, αλλά και περαιτέρω τον τρόπο με τον οποίο ελέγχει το πλαίσιο λειτουργίας και ασφάλειας του σιδηροδρόμου στη χώρα. Διαπιστώσαμε για ακόμη μία φορά, ότι η υποτίμηση των Ανεξάρτητων Αρχών από την κυβέρνηση είναι σαφής και σταθερή μέσα στο χρόνο. Αυτή τη στιγμή η Ρ.Α.Σ. καλείται να αντιμετωπίσει ζητήματα που έχουν σχέση με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου -κυρίως θέματα ασφάλειας –  με δειγματοληπτικούς ελέγχους, την ώρα που διαθέτει προσωπικό που δεν ξεπερνά τα 19 άτομα, μόλις 4 από τα οποία είναι μηχανικοί για θέματα ασφάλειας, με ένα οργανόγραμμα που κανονικά μετρούσε 50 συνολικά στελέχη. Επιπλέον, ο προϋπολογισμός της Ανεξάρτητης Αρχής είναι εξαιρετικά περιορισμένος και δεν ξεπερνά για το σύνολο των λειτουργιών της, το ποσό των 400.000 ευρώ ετησίως. Αυτή είναι η κατάσταση της Ρ.Α.Σ. σήμερα, ενώ επιπλέον διαπιστώσαμε πως 2 από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου παραιτήθηκαν πριν από δύο μήνες, χωρίς βέβαια η κυβέρνηση να έχει εκκινήσει τις διαδικασίες αντικατάστασής τους, μέσω των προβλεπόμενων διαδικασιών, δηλαδή εισήγηση των νέων μελών από την πλευρά της και επικύρωση της απόφασης από την αρμόδια Επιτροπή Θεσμών & Διαφάνειας της Βουλής. Αν αυτό δεν είναι θεσμική ‘’ζούγκλα’’, όπως πρόσφατα ‘’διαπίστωσε’’ ο κ. Μητσοτάκης, τότε τι είναι;», ενώ η Τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ συμπλήρωσε: «Από όλα αυτά προκύπτει ότι έλεγχος και ασφάλεια σήμερα στους σιδηροδρόμους της χώρας δε μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι υπάρχει και βεβαίως είναι αυτονόητο πως τα ζητήματα της πλήρους στελέχωσης του Δ.Σ. της Ρ.Α.Σ., όπως και της ενίσχυσής της με προσωπικό, αλλά  και πόρους, το ΠΑΣΟΚ δεσμεύεται πως θα τα φέρει άμεσα στη Βουλή».

Από την πλευρά του, ο Τάσος Νικολαΐδης υπογράμμισε τα εξής για τη Ρ.Α.Σ.: «Υπάρχει μια Ανεξάρτητη Αρχή που έχει μεν την αρμοδιότητα, αλλά και την ευθύνη των ελέγχων ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αλλά δεν έχει τις δυνατότητες να τους πραγματοποιήσει. Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ για να στηρίξει όλους τους φορείς και τις αρχές που είναι επιφορτισμένοι με την ορθή λειτουργία του σιδηροδρομικού συστήματος της χώρας, αλλά και για να αποδοθεί δικαιοσύνη για την τραγωδία των Τεμπών. Γιατί είναι τραγικά αυτά που γίνονται σήμερα στους ελληνικούς σιδηροδρόμους και η κυβέρνηση της ΝΔ οφείλει να δώσει σαφείς, πειστικές, όσο και θεσμικές απαντήσεις. Και πιο πολύ το βασικό ερώτημα που παραμένει για την κυβέρνηση είναι αν λειτουργεί σήμερα σωστά και με ασφάλεια ο ελληνικός σιδηρόδρομος; Δυστυχώς, από αυτά που διαπιστώσαμε δεν υπάρχει καμία ασφάλεια».


Πηγή

Leave a Reply