“Δεν εκτρέπονταν τα έσοδα του προϋπολογισμού από την μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα”

Η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις (μαζί με Φιλανδία και Δανία) με την ακριβότερη βενζίνη στην αντλία στην Ευρώπη.

Παρόλα αυτά, δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα καμία μείωση της φορολογίας στα καύσιμα, που είναι επίσης από τις υψηλότερες σε όλη την Ευρώπη.

Όποτε έχουμε βάλει το θέμα της λελογισμένης μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα καύσιμα, η απάντηση της κυβέρνησης είναι ότι δεν μπορεί να το κάνει γιατί θα εκτραπούν τα έσοδα του προϋπολογισμού.

Ευσταθεί αυτή η δικαιολογία; Η απάντηση είναι αρνητική.

Το 2008 ο ΕΦΚ στην αμόλυβδη ήταν 350 € / 1000 lt και το κράτος εισέπραξε 1,863 δισεκ.  ευρώ.

Το 2021 ο ΕΦΚ ήταν διπλάσιος, στα 700 €/ 1000 lt με εισπράξεις 1,905 δισεκ.  ευρώ.

Συνεπώς, ο διπλασιασμός του ΕΦΚ κράτησε εν πολλοίς σταθερά τα κρατικά έσοδα.

Αυτή την φορολογική αποτυχία πρέπει να αλλάξει η επόμενη Κυβέρνηση, συγκρουόμενη με τα κυκλώματα που ευνοούνται από τη σημερινή κατάσταση.

*Αναλυτικά νούμερα παρουσιάζονται στην μελέτη των Λιαργκόβα και Σαραβάκου, με τίτλο «Το κόστος διαβίωσης στην Ελλάδα τις περιόδους των κρίσεων 2008-2022», από το Ινστιτούτο Φιλελεύθερων Μελετών (περισσότερα – Kostos-diaviosis-stin-krisi_Final.pdf (kefim.org))


Πηγή

Leave a Reply