«Χρειάζονται εφαρμόσιμα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στην πράξη και όχι στα χαρτιά»

Ο Γιώργος Αρβανιτίδης, βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης και αρμόδιος Τομεάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, συμμετείχε στο 1ο Συνέδριο Βιώσιμης Ανάπτυξης Πάτρας, στο πλαίσιο εκδηλώσεων City in Action Patras 2022, με θέμα: Στρατηγικές Βιώσιμης Κινητικότητας: Προτεραιότητες και Επιλογές, όπου και τοποθετήθηκε επί του θέματος.

Ο κ. Αρβανιτίδης ξεκίνησε την ομιλία του τονίζοντας το σύνθημα της πανευρωπαϊκής αυτής πρωτοβουλίας, «Συνδυάζω-Μετακινούμαι», που σκοπό έχει να βγάλουμε από τη ζωή μας το αυτοκίνητο, να οργανώσουμε τις μετακινήσεις μας, με πιο βιώσιμο τρόπο, κερδίζοντας χρόνο, χρήμα και με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Στη βιώσιμη αστική κινητικότητα και τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) μιας πόλης καταλήγουμε μέσα από τη βιώσιμη εθνική κινητικότητα. Τα εθνικά δίκτυα διαμορφώνουν κάθε πόλη και τα τοπικά δίκτυα μετακινήσεων μέσα σε αυτή, καθορίζουν τον πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό της.

Για να είναι ένα ΣΒΑΚ όμως αποτελεσματικό και πετυχημένο θα πρέπει να έχει δυο βασικές προτεραιότητες: 

  1. Την πλήρη διασύνδεση εθνικών και τοπικών δικτύων και των διαδρομών των ΜΜΜ και
  2. Να ενθαρρύνει με κάθε τρόπο και μέσο την χρήση τους από τους πολίτες.

Ο Γιώργος Αρβανιτίδης συνέχισε την ομιλία του επισημαίνοντας ότι οι δήμοι θα πρέπει να τολμήσουν και να εφαρμόσουν καινοτόμες προτάσεις και ιδέες στα ΣΒΑΚ, φωτοβολταϊκά π.χ. σε στάσεις λεωφορείων, και να μην είναι συνέχεια επαίτες χρηματοδοτήσεων. Θα πρέπει να έχουν δικούς τους πόρους, και όχι να στερούνται ακόμα και αυτούς που δικαιούνται. Θα πρέπει να έχουν και στελεχωμένες τεχνικές υπηρεσίες και υπηρεσίες δόμησης με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό. Θα πρέπει να επιταχυνθεί ο Ρυθμός σύνταξής τους και να μην αρκεστούμε σε τυπικές μελέτες και σχέδια στα χαρτιά με έργα βιτρίνας και ποδηλατοδρόμους που οδηγούν στο πουθενά όπως ο….μεγάλος περίπατος της Αθήνας.

Ενώ αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση είπε χαρακτηριστικά: «Αντί να ξεκινήσουμε με τα δημόσια μέσα μεταφοράς, με τα μέσα σταθερής τροχιάς, τον σιδηρόδρομο, τα λεωφορεία, τους στόλους των οχημάτων των ΟΤΑ, μετά να πάμε στα εταιρικά, μετά στα οχήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα ταξί και στο τέλος στα ηλεκτρικά ΙΧ. Εμείς εδώ στην Ελλάδα ξεκινήσαμε με τα ηλεκτρικά ΙΧ και τα…..ηλεκτρικά πατίνια που καλά-καλά δεν είχαμε ετοιμάσει το πλαίσιο για το πως θα λειτουργούν στους δρόμους μας και πως θα τα αντιμετωπίζει ο ΚΟΚ».

Ο Γιώργος Αρβανιτίδης έκλεισε την ομιλία του μνημονεύοντας την Πάτρα, μια πόλη – λιμάνι με παραλιακό μέτωπο, άρα βασικά στοιχεία πάνω στα οποία πρέπει να δομηθεί ένα ΣΒΑΚ με ποδηλατοδρόμους, υδατοδρόμιο κλπ. Μια πόλη που περιμένει ακόμα την υπογειοποίηση του τρένου από το Κιάτο. Μια πόλη που χρειάζεται συμμετοχικότητα και πιο ολιστική προσέγγιση στον σχεδιασμό όπως πρέπει να διαμορφώνεται κάθε ΣΒΑΚ σε κάθε πόλη.


Πηγή

Leave a Reply