Νέο Οργανόγραμμα ΕΥΔΑΠ: για τους εργαζομένους ή τους εργολάβους και τους συμβούλους

Η Διοίκηση της Εταιρείας για άλλη μια φορά αποφάσισε να μας εκπλήξει δυσάρεστα. Είχαν προηγηθεί:

  • ο προκλητικός τριπλασιασμός των αποδοχών της Διοίκησης
  • η δημόσια έκφραση δυσαρέσκειας για την… υψηλή βαθμολογία του προσωπικού της εταιρείας.
  • το project… πύκνωσης των εργαζομένων στους εργασιακούς χώρους εν μέσω πανδημίας (Σ.Σ. η πύκνωση με το νέο μεγα-οργανόγραμμα θα ενταθεί)
  • η παράκαμψη της εταιρικής κανονικότητας για να μην αποκλειστεί η Γαλλική πολυεθνική από το διαγωνισμό για την Ψυττάλεια (βάσει της α λα… Paulo Coelio ρήσης: «όταν η.. SUEZ θέλει κάτι πάρα πολύ, το σύμπαν συνωμοτεί για να το πετύχει»)
  • η αποδοχή της παράδοσης του Ε.Υ.Σ. στους ιδιώτες υπερθεματίζοντας, μάλιστα, με την πρόθεση της ΕΥΔΑΠ να συμμετάσχει σε ΣΔΙΤ για το φράγμα της Χαβρίας στη… Χαλκιδική!

Η πρόσφατη απόφαση 20715/27.11.2020 του Δ.Σ. της ΕΥΔΑΠ για τη νέα Οργανωτική Δομή (Οργανόγραμμα) όχι μόνο δεν έχει «στο επίκεντρο την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού» όπως τιτλοφορείται η σχετική ανακοίνωση στην «Πηγή μας», αλλά επιδιώκει με την χαοτική και ατεκμηρίωτη επέκτασή του, ακριβώς το αντίθετο. Την υποβάθμιση του με πολυετή εμπειρία προσωπικού της Εταιρείας σε απλούς εκτελεστές άνωθεν αποφάσεων καθοριστικών για την πορεία της ΕΥΔΑΠ, στις οποίες δεν θα έχουν καμία συμμετοχή.

Η ελέω Διευθυντικού δικαιώματος (και βέβαια της αυθεντίας της σκιώδους Εταιρείας Συμβούλων) σύνταξη του Οργανογράμματος, χωρίς να ζητηθεί έστω και για τους τύπους (όπως σε ανάλογη περίπτωση το 2016) η γνώμη του προσωπικού, δείχνει στην πράξη ότι η απόφαση της Διοίκησης δεν έχει να κάνει με την «αξιοποίηση» του προσωπικού, αλλά με την αξιοποίηση της νέας οργανωτικής δομής, για την οριστική μετάλλαξη (και όχι απλά μετατροπή) της ΕΥΔΑΠ από μια κοινωφελή εταιρεία του Δημόσια Τομέα σε μια χωρίς ενδοιασμούς κερδοσκοπική ιδιωτική εταιρεία παροχής υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης και όχι μόνον, αφού όπως δημόσια ομολογείται η ΕΥΔΑΠ θα επεκταθεί και σε νέα(!) προϊόντα σε όλη την Ελλάδα.

Το νέο Οργανόγραμμα ως «εργαλείο» αντιμετώπισης των υφιστάμενων δυσλειτουργιών της Εταιρείας δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική. (Σ.Σ. Θα είχε τεράστια… τηλε-θέαση η δημόσια τεκμηρίωση για το σχεδιασμό του νέου οργανογράμματος από έναν από όλους αυτούς τους συμβούλους – guru που το συνέταξαν), αφού πρόκειται για μία υπέρμετρη, χωρίς τεκμηρίωση και  under construction (υπό κατασκευή) προσθήκη θέσεων ευθύνης (κατά 2 Γενικές Διευθύνσεις, 14 Διευθύνσεις, 2 Διευθυντές Δραστηριοτήτων, 41 Υπηρεσίες, 12 θεσμοθετημένους Business Partners (Επιχειρησιακούς Συνεργάτες), σε μια εταιρεία η οποία φθίνει σε προσωπικό (Σ.Σ. σύμφωνα με τη μελέτη της KPMG (σελ. 50): «μέσα στα επόμενα 5 χρόνια αναμένεται ότι επιπλέον 420 άτομα θα έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης») με αναλογία προϊστάμενων προς υφιστάμενους 1:7 (σε κάποιες διευθύνσεις δεν υπάρχουν υφιστάμενοι!). Εκτός και αν…

Εκτός και αν ακριβώς αυτή είναι η κατεύθυνση, όπως επιτάσσει το νεοφιλελεύθερο δόγμα το οποίο ασπάζεται και προσπαθεί παντού να εφαρμόσει (βλέπε πρόσφατα στα ΕΛΤΑ) η κυβέρνηση και το Υπερταμείο: «Το μόνιμο προσωπικό είναι κόστος, οι εργολαβίες ανάπτυξη». Ήτοι, Διευθύνσεις χωρίς μόνιμο προσωπικό, οι οποίες θα «διευθύνουν» Υπηρεσίες που θα έχουν ανατεθεί σε εργολάβους ή σε προσωπικό από εργολάβους.

Ιδού: Η Γενική Διεύθυνση Μεγάλων Έργων αποτελείται κυρίως από Διευθύνσεις «εργολαβίες». Οι Γενικές Διευθύνσεις Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Ανθρωπίνου Δυναμικού αποτελούνται από πολλές Διευθύνσεις χωρίς μόνιμο προσωπικό (Σ.Σ. η μελέτη των συμβούλων για τα πληροφοριακά συστήματα (σελ. 6) κάνει λόγο για την ανάπτυξη 6 νέων πληροφοριακών συστημάτων με συνολική επένδυση 3,8 -25,9 εκατ. Ευρώ). Η Γενική Διεύθυνση Πελατών αποδυναμώνεται κατά 50% του δυναμικού της, με τη μεταφορά της Διεύθυνσης Εσόδων, της Καταμέτρησης (η Διοίκηση αρνείται να προχωρήσει σε προσλήψεις και ο εργολάβος  βρίσκεται σε αναμονή) και σε συνδυασμό με την (ανεπίσημη ακόμα) πρόθεση μείωσης στο ελάχιστο των Περιφερειακών Κέντρων θα μετατρέψουν την ΔΕΠ σε… call center)

Τα παραπάνω δείχνουν ότι η ΕΥΔΑΠ μεταβαίνει από την υφιστάμενη ήδη μεγάλη δομή και κατάσταση σε μια υπερμεγέθη δομή πολλαπλών οργανωτικών μονάδων με ελάχιστο τακτικό προσωπικό και πληθώρα συμβούλων και εργολάβων. Μια άτυπη εταιρεία… Συμμετοχών (holding) με εργολάβους που θα αναλάβουν την «ανάπτυξη» και την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της ΕΥΔΑΠ, και επίσημα πια κέλυφος ιδιωτικών συμφερόντων (και ποικιλώνυμων πελατειακών εξυπηρετήσεων), που θα αποκομίζουν σίγουρα κέρδη από τον εξασφαλισμένο και διευρυνόμενο ετήσιο κύκλο εργασιών της ΕΥΔΑΠ.

Η υλοποίηση του ανωτέρω master plan δεν μπορεί να ολοκληρωθεί με μόνιμο προσωπικό πλήρων δικαιωμάτων, παρά μόνο με την ποιοτική και αριθμητική υποβάθμιση του σημερινού ανθρώπινου δυναμικού, που εδώ και τέσσερες δεκαετίες στηρίζει την ποιοτική υδροδότηση και αποχέτευση της Αττικής και έχει αναδείξει την ΕΥΔΑΠ σε μία από τις καλύτερες, αν όχι την καλύτερη, εταιρεία του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Το νέο μεγα-οργανόγραμμα που αποφάσισε στο Δ.Σ. της ΕΥΔΑΠ καθώς και όλος ο σχεδιασμός ιδιωτικής αξιολόγησης – στελέχωσης και προσλήψεων παραβλέπει τον κανονισμό προσωπικού, το αίσθημα δικαίου, τη διαφάνεια, την αντικειμενικότητα και την αποτελεσματικότητα στη μέχρι σήμερα ποιοτική υδροδότηση και αποχέτευση της Αττικής.

Οι εργαζόμενοι, τα σωματεία και η Ομοσπονδία δεν πρέπει να παραμείνουμε θεατές οφείλουμε και πρέπει να προτείνουμε (υπάρχουν  προτάσεις) ένα Οργανόγραμμα που θα οδηγεί στο εκσυγχρονισμό της διαχείρισης του κύκλου του νερού στην Αττική από τις πηγές του έως την εκροή των λυμάτων στο Σαρωνικό, υπό δημόσια εποπτεία και κοινωνικό έλεγχο με προσλήψεις του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού και σχεδιασμό ανάληψης των υπηρεσιών που έχουν παραδοθεί στους εργολάβους. Για ΕΥΔΑΠ των εργαζομένων και της κοινωνίας και όχι ΕΥΔΑΠ του Υπερταμείου, των εργολάβων και των συμβούλων.

Να παρέμβουμε τώρα και να μην επιτρέψουμε στην κυβέρνηση και το Υπερταμείο με την νέα Σύμβαση ΕΥΔΑΠ – Δημοσίου,  να πληρώσουμε το κόστος εμείς (το λένε μείωση λειτουργικού κόστους) και οι πολίτες της Αττικής (ήδη επεξεργάζονται αύξηση του τιμολογίου κατά  10%).

Για να μην οδηγηθεί η ΕΥΔΑΠ (και με τη λεηλασία των αποθεματικών της) στο δρόμο του OTE, της ΔΕΗ και των ΕΛΤΑ μας μένει μόνο ο δρόμος της ενότητας των εργαζομένων και της ισχυρής συμμαχίας με την κοινωνία.   

Σχετικές ανακοινώσεις:

  1. Πρόταση ΣΕΚΕΣ για το οργανόγραμμα προς την επιτροπή διαβούλευσης (19/4/2016)
  2. Ανακοίνωση ΣΕΚΕΣ: “Η συμβολή μας στη διαβούλευση για το οργανόγραμμα” (12/4/2016)

 Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΚΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΥΔΑΠ


Υ.Γ. – 1: Συνεχίζεται η επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών με τις μετακινήσεις υπηρεσιών και προσωπικού και την πύκνωση των εργαζομένων στους εργασιακούς χώρους. Αδιαφορώντας ακόμα και για την καραντίνα και την ανάγκη προστασίας των εργαζομένων  ακόμα και τη στιγμή που επισήμως πλέον διαπιστώνεται ότι ο εργασιακοί χώροι αποτελούν κρίκους μετάδοσης του COVID-19  στο οικογενειακό περιβάλλον. Στην ΕΥΔΑΠ συνεχίζονται τα έργα αναδιαμόρφωσης των χώρων θέτοντας σε υγειονομικό κίνδυνο τους εργαζόμενους.

Υ.Γ. – 2:  Συνεχίζει εννέα μήνες μετά από το 1ο κύμα του COVID-19 και σχεδόν τρεις μήνες μετά από το 2ο κύμα να παραμένει άλυτο το θέμα με τη διάθεση του αναγκαίου εξοπλισμού για την υποχρεωτική τηλεργασία τη στιγμή που σε όλα τα σπίτια λόγω τηλεργασίας και τηλεκπαίδευσης αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα.


Πηγή