Μιχάλης Κατρίνης: «Greek summer is a state of mind, but winter is coming…»

Άρθρο του Μιχάλη Κατρίνη στην εφημερίδα Documento:

Επειδή στη ΝΔ αρέσουν τα λογοπαίγνια και οι κλεμμένες ατάκες, μπήκα στον πειρασμό να προσθέσω ότι μπορεί το Ελληνικό καλοκαίρι να είναι “state of mind”, αλλά όπως προειδοποιούσαν στο Game of Thrones, «ο χειμώνας έρχεται». Η πραγματικότητα είναι αμείλικτη και ο επικοινωνιακός ορυμαγδός της κυβέρνησης χάνει την ενιαία εικόνα που παρουσίαζε τους τελευταίους μήνες.

Λίγο η ανησυχία για δεύτερο κύμα εν μέσω τουριστικής περιόδου, λίγο τα νέα κρούσματα και κάποιες φωνές εκ των έσω για λάθος χειρισμό, τα ανύπαρκτα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων και η βροχή απευθείας αναθέσεων, άρχισαν να χαλάνε την εικόνα θριάμβου που χτίζεται από την αρχή της διακυβέρνησης με αποκορύφωμα τους μήνες του lockdown.

Οι απώλειες στον τουρισμό είναι τεράστιες, προκαλώντας ανυπολόγιστες ζημιές στη χώρα. Η στρατηγική της μονοδιάστατης στήριξης του τουριστικού τομέα, της εστίασης και των υπηρεσιών αποδεικνύεται εύθραυστη. Τα καλοκαίρια της πολιτικής αναταραχής από το ’11 μέχρι και το ’15, έδειξαν πόσο ευάλωτο είναι το τουριστικό προϊόν, αλλά δε δίδαξαν τίποτα στην κυβέρνηση. Όμως αυτή είναι μια άλλη κουβέντα, εφόσον καταφέρουμε να βγούμε όσο το δυνατό αλώβητοι από τη σημερινή κατάσταση.

Και η κατάσταση είναι απλή. Από τη μια η κυβέρνηση διαφημίζει μια covid free χώρα, ενώ κάτι τέτοιο δεν ισχύει, ανοίγοντας σχεδόν αδιακρίτως τις πτήσεις και θέτοντας σε τεράστιο υγειονομικό κίνδυνο όλους μας. Ταυτόχρονα δίνει κίνητρα στους μεγάλους επιχειρηματίες να απολύουν ελεύθερα και να εξαναγκάζουν τους εναπομείναντες υπαλλήλους να δουλεύουν περισσότερο για πολύ λιγότερα. Καμία, σχεδόν, ελάφρυνση σε μικρές τουριστικές μονάδες και συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, οι οποίες είτε αδυνατούν να εφαρμόσουν τα υγεινομικά μέτρα ή στραγγαλίζονται οικονομικά. Καμία πρόνοια για το εγχώριο, covid free, τουριστικό κοινό, το οποίο διαφαίνεται ότι θα περάσει ένα καλοκαίρι μόνο “as a state of mind” γιατί είτε θα δουλεύει για να βγάλει τα σπασμένα ή δε θα έχει χρήματα να πάει κάπου.

Και αν η κυβέρνηση απογοητεύει, η αξιωματική αντιπολίτευση απογοητεύει διπλά. Πολιτικός λόγος επιπέδου δημοτικού, με γκρίνια και διάδοση fake news που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη και εκτροχιάζουν τη συζήτηση από τα σημαντικά ζητήματα. Την ώρα που οι περισσότεροι εργαζόμενοι έχουν να πληρωθούν από τον Απρίλιο και η δανειοδότηση των επιχειρήσεων αποτελεί ‘’όνειρο θερινής νυκτός’’ για τις περισσότερες επιχειρήσεις, ο ΣΥΡΙΖΑ επικεντρώθηκε στο αν το spot του ΕΟΤ κόστισε 32 εκ. ευρώ, αν το μήνυμα ανήκει σε εταιρεία καλλυντικών και αν η παραλία που φαίνεται είναι στην Εύβοια.

Αυτή τη στιγμή μόνο το Κίνημα Αλλαγής ασκεί αντιπολίτευση με  πραγματικές προτάσεις για την ουσιαστική βοήθεια των τουριστικών (και όχι μόνο) επιχειρήσεων και εργαζομένων, με ουσιαστικές παρεμβάσεις για τη διασφάλιση της υγείας των πολιτών και κατάθεση πλάνου για το χειμώνα που ακολουθεί. Δεν είναι «εμπορικό», όπως οι θριαμβολογίες της κυβέρνησης ή η διαρκής «μουρμούρα» του ΣΥΡΙΖΑ για κάθε τι που εξαγγέλεται, αλλά είναι ουσιώδες για την επόμενη μέρα.

Και επειδή την επόμενη μέρα προστίθεται και ο κίνδυνος εξ ανατολάς, ο οποίος φαίνεται αποφασισμένος να εκμεταλευτεί, όπως έκανε πάντοτε, την ευρύτερη αναταραχή, χρειάζεται εθνική συνεννόηση και ενιαίο μέτωπο. Τώρα είναι η ώρα των προτάσεων και των γρήγορων αποφάσεων, όχι των ψηφοθηρικών τακτικών, με σκοπό την ανακατάληψη εξουσίας σε μια κατεστραμένη χώρα όπως το 2015.

Ο χειμώνας έρχεται και κάποιοι παλεύουν ακόμα για το στέμμα…


Πηγή