Τι προβλέπουν οι Πρέσπες για εμπορικά σήματα και ονομασίες προϊόντων

AP Photo/Yorgos Karahalis

Χρονικό πλαίσιο, κι όχι απτούς κανόνες, για την ρύθμιση των εμπορικών ονομασιών και σημάτων στην Ελλάδα και την Βόρεια Μακεδονία θέτει η συμφωνία των Πρεσπών.
Η συμφωνία ουσιαστικά αναθέτει την διαπραγμάτευση στις επιχειρηματικές κοινότητες των δύο χωρών, ενώ Αθήνα και Σκόπια δέχονται να ενθαρρύνουν την θεσμοθέτηση ειλικρινούς και καλή τη πίστει διαλόγου.
Προς υποστήριξη των διαβουλεύσεων οι Πρέσπες ορίζουν ότι εντός του 2019 θα συγκροτηθεί «διεθνής ομάδα ειδικών», η οποία θα επιχειρήσει να βρει «αμοιβαίως αποδεκτές λύσεις» σε βάθος τριών ετών. Δεν διευκρινίζεται τι θα ακολουθήσει εάν δεν υπάρξει λύση σε αυτό το χρονικό πλαίσιο.
Η συμφωνία δεν επηρεάζει τα υφιστάμενα εμπορικά ονόματα και σήματα, τα οποία μπορούν να μείνουν ως έχουν έως την επίτευξη συναινετικής λύσης.
Οι επαφές θα γίνουν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την βοήθεια των Ηνωμένων Εθνών και του Διεθνούς Οργανισμού Τυποποίησης.
Το ζήτημα των εμπορικών τυποποιήσεων έχει επανέλθει στο προσκήνιο αφότου η γειτονική χώρα χρησιμοποίησε εμπορικά σλόγκαν που έφεραν το όνομα «Μακεδονία» στην Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Βερολίνου, προκαλώντας την αντίδραση της ελληνικής πρεσβείας.
Στις 17 Μαρτίου η «Ομοσπονδία Κρασιών της Μακεδονίας», η οποία υποστηρίζει πως πρεσβεύει παράδοση δύο χιλιετηρίδων, θα λάβει μέρος στην μεγάλη έκθεση οίνου στο Ντίσελντορφ.


Πηγή