ΟΠΕΚΕΠΕ: Στη λογική της Νέας Δημοκρατίας όποια δικογραφία κι αν φτάσει στη Βουλή, αν δεν το θέλει, δεν θα ελεγχθεί
Η ομολογία του κ. Γεωργιάδη πως ό,τι και αν γίνεται, οποιαδήποτε δικογραφία και αν έρχεται και όποια υπόθεση ελέγχεται για το ποινικό της σκέλος, εάν δεν το εγκρίνει η Νέα Δημοκρατία, τότε δεν θα ερευνηθεί, καθρεφτίζει τη λογική της κυβέρνησης και του ίδιου του Πρωθυπουργού. Αυτό δεν μπορεί να συμβαίνει σε μία δημοκρατική χώρα με σεβασμό στους νόμους και στη δικαιοσύνη. Ήρθε στη Βουλή από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία μία δικογραφία, η οποία περιγράφει αδικήματα που αφορούν σε δύο Υπουργούς της κυβέρνησης και περιέχει συνομιλίες, παραλείψεις, καταθέσεις. Αυτά θα πρέπει να ελεγχθούν. Είναι αντιφατικό στην υπόθεση των Τεμπών να λένε ότι δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα και να θέλουν την προανακριτική -βεβαίως με fast track διαδικασίες- κι εδώ να λένε ότι δεν βλέπουν τίποτα. Γιατί αρνούνται την ευκαιρία να λάμψει η αλήθεια; Γιατί να μη γίνει μία προανακριτική να έρθουν ο κ. Βάρρας και ο κ. Σημανδράκος; Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία μιλάει για καθετοποιημένη εγκληματική οργάνωση που λειτουργούσε με σχέδιο εδώ και χρόνια. Το καταλαβαίνουν ακόμα και πρωτοετείς φοιτητές της Νομικής, μόνο τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας δεν το καταλαβαίνουν. Ενώ διατυμπανίζουν την κατάργηση του ΟΠΕΚΕΠΕ, συγχρόνως αρνούνται την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για προανακριτική, υποστηρίζοντας πως θέλουν εξεταστική επιτροπή από το 1998. Ο κ. Μητσοτάκης που έλεγε σε συνέντευξή του, με αφορμή τα Τέμπη, ότι οι εξεταστικές δεν βγάζουν κανένα αποτέλεσμα, τώρα προτείνει τη σύσταση μίας. Όσο για τη δρομολογούμενη ενσωμάτωση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ εγείρονται σοβαρά ερωτήματα, καθώς ελεγκτής και ελεγχόμενος θα βρίσκονται υπό την ίδια σκέπη. Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής δεν θα δεχθεί τη δομική κατάργηση του Οργανισμού με τροπολογία της τελευταίας στιγμής -δεδομένου ότι στο άρθρο 252 του νομοσχεδίου του ΥΠΟΙΚ περιλαμβάνονται τεχνικές παράμετροι πρόσβασης της ΑΑΔΕ σε δεδομένα του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Τράπεζες: Αντί για εξυπηρέτηση των πολιτών, νέες χρεώσεις στα ΑΤΜ
Οι νέες αντικοινωνικές χρεώσεις σε ΑΤΜ έχουν δικαίως προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων σε όλη τη χώρα. Με πρόσφατη κίνηση της Τράπεζας Πειραιώς, σύμφωνα με δημοσιεύματα, 850 μηχανήματα ΑΤΜ, τα οποία βρίσκονταν εκτός του φυσικού τραπεζικού της δικτύου, πωλήθηκαν στη Cashflex, στην οποία συμμετέχει και η ίδια τράπεζα με 20%. Πρόκειται για ΑΤΜ που είναι εγκατεστημένα σε κομβικά σημεία εξυπηρέτησης, όπως μετρό, νοσοκομεία, σούπερ μάρκετ, βενζινάδικα, τουριστικές περιοχές, αεροδρόμια και άλλους δημόσιους χώρους. Τα πρώην ΑΤΜ της Πειραιώς, τα οποία χρησιμοποιούνταν χωρίς χρέωση από πελάτες της τράπεζας, πλέον λειτουργούν ως ανεξάρτητο δίκτυο με χρέωση τόσο από την Cashflex, όσο και από την ίδια την τράπεζα. Έτσι, για παράδειγμα, αν ένας κάτοχος κάρτας Πειραιώς θελήσει να κάνει ανάληψη, θα κληθεί να πληρώσει συνολικά προμήθεια 2,10 ευρώ (1,50 Cashflex και 0,60 Πειραιώς). Βάσει των στοιχείων της ΟΤΟΕ, η Ελλάδα έχει σήμερα τον μισό αριθμό τραπεζικών καταστημάτων ανά 100.000 κατοίκους σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρωζώνης. Μια χώρα με ιδιαίτερη γεωγραφία και έντονη νησιωτικότητα, βλέπει να διαλύεται κάθε έννοια ισότιμης πρόσβασης στις βασικές τραπεζικές υπηρεσίες. Ειδικά για τις τοπικές κοινωνίες, τους ηλικιωμένους, τις μικρές επιχειρήσεις και τα απομακρυσμένα χωριά δημιουργούνται συνθήκες τραπεζικού αποκλεισμού. Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής εδώ και αρκετά χρόνια αναδεικνύει επίμονα την αυθαιρεσία των τραπεζών. Είτε πρόκειται για το συνεχιζόμενο κλείσιμο καταστημάτων, είτε για το καρτέλ στις τραπεζικές προμήθειες, με υπέρογκες χρεώσεις σε καταναλωτές και επιχειρήσεις, έχει αναδείξει το πρόβλημα σε όλες του τις διαστάσεις. Αν η Κυβέρνηση είχε επιδείξει την ελάχιστη πολιτική βούληση, υιοθετώντας τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ, το πρόβλημα θα είχε αντιμετωπιστεί έγκαιρα και μόνιμα. Αντί γι’ αυτό, επέτρεψε για ακόμη μία φορά στις τράπεζες να λειτουργούν ανεξέλεγκτα.
Περισσότερα ΕΔΩ
Πυροσβεστικά οχήματα: Πρωταθλήτρια στις φιέστες και τις μεγαλόστομες δηλώσεις η κυβέρνηση
Η σημερινή παρουσίαση των νέων πυροσβεστικών οχημάτων από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, σε εκδήλωση του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, δεν ήταν τίποτε άλλο παρά μια ακόμα επικοινωνιακή παράσταση στο πλαίσιο του αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης από αλλεπάλληλα αδιέξοδα της κυβερνητικής πολιτικής. Η ενίσχυση του στόλου είναι αναγκαία. Όμως η κυβέρνηση επιχειρεί να κρύψει πίσω από τα οχήματα, τα διαχρονικά και διογκούμενα προβλήματα του Πυροσβεστικού Σώματος και της Πολιτικής Προστασίας. Μιλάει συνεχώς για 18.000 πυροσβέστες, ενώ οι πραγματικές οργανικές ελλείψεις υπερβαίνουν τις 3.000. Εκατοντάδες έμπειροι εποχικοί πυροσβέστες αποκλείονται άδικα από τις επόμενες προκηρύξεις λόγω του ορίου ηλικίας, παρότι καλύπτουν κρίσιμες ανάγκες στην πρώτη γραμμή κάθε καλοκαίρι, ενώ η απαραίτητη ομογενοποίηση του προσωπικού δεν φαίνεται πουθενά στον ορίζοντα. Παρά τις επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες της κυβέρνησης για ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας, οι συνθήκες εργασίας των πυροσβεστών παραμένουν εξαιρετικά δύσκολες και συχνά επικίνδυνες. Το προσωπικό επιχειρεί σε συνθήκες υπερεργασίας, χωρίς σταθερό ωράριο, με σχεδόν 2 εκατ. χρωστούμενα ρεπό και πάνω από 500.000 ημέρες αδειών που δεν έχουν χορηγηθεί, χωρίς χρηματική αποζημίωση για τις συχνές μετακινήσεις του. Οι μόνιμοι πυροσβέστες εξακολουθούν να μην λαμβάνουν επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, ενώ οι εποχικοί καλούνται κάθε χρόνο να επιχειρούν χωρίς στοιχειώδη εργασιακή σταθερότητα και επαγγελματική προοπτική. Και ενώ από τη μία πλευρά διαφημίζεται η αξιοποίηση του Ταμείου «ΑΙΓΙΣ», από την άλλη η κυβέρνηση απέσυρε κρίσιμες δράσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας (ΠΕΚΕΠΠ) και η αναβάθμιση των Canadair. Η κυβέρνηση οφείλει να σταματήσει να επενδύει στην επικοινωνία και να αρχίσει επιτέλους να επενδύει στην πρόληψη, στους ανθρώπους, στον εξοπλισμό, στις υποδομές και στην πραγματική ανθεκτικότητα της χώρας.
Περισσότερα ΕΔΩ
Σιδηρόδρομος: Η ασφάλεια των σιδηροδρόμων δεν είναι υπόθεση διαχείρισης της εικόνας, αλλά θεσμικής ευθύνης
Το σιδηροδρομικό νομοσχέδιο, που ψηφίστηκε εχθές, το τέταρτο επί διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, αποτελεί απόδειξη μίας πρόχειρης και αντιφατικής προσέγγισης. Επιβεβαιώνει ότι κυριαρχούν οι καθυστερήσεις και η αδράνεια, ενώ εκλείπει η θεσμική λογοδοσία. Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών ανέδειξε ότι στη χώρα μας δεν ολοκληρώνονται στην ώρα τους έργα που έχουμε χρυσοπληρώσει, όπως η σύμβαση 717. Όμως η κυβέρνηση αρνείται να «κοιτάξει» κρίσιμα ερωτήματα που ανέκυψαν και ζητούν επιτακτικά απαντήσεις. Με βάση το εγκληματικό ρουσφέτι με τον μοιραίο σταθμάρχη, τι πρέπει να κάνουμε για να βάζουμε τον σωστό άνθρωπο στην σωστή δουλειά; Με βάση ότι είχαν αγνοηθεί επανειλημμένες προειδοποιήσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, τι πρέπει να κάνουμε για να ακούει και να λογοδοτεί η κάθε εξουσία; Με βάση το μπάζωμα στον τόπο της τραγωδίας κατά παράβαση κάθε πρωτοκόλλου, πώς θα τηρούμε διαδικασίες για να μαθαίνουμε από τα λάθη μας σε κάθε τέτοια υπόθεση; Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής καταψήφισε το σχέδιο νόμου, καθώς δεν ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις, ενώ εξέφρασε την πλήρη αντίθεσή του στις προσλήψεις με παράκαμψη του ΑΣΕΠ. Διαφώνησε ακόμη με τις ανεξέλεγκτες αποσπάσεις προσωπικού και με την πρόβλεψη για απευθείας αναθέσεις με επίκληση κατεπειγουσών και επιτακτικών αναγκών. Το πολυδιαφημισμένο από την κυβέρνηση σύστημα γεωεντοπισμού (HEPOS) σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί υποκατάστατο του κεντρικού ευρωπαϊκού προτύπου ασφαλείας ETCS (European Train Control System), παρόλα αυτά η Νέα Δημοκρατία επιχειρεί να το «πουλήσει» στους «ιθαγενείς» ως τέτοιο. Για να καταστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος να καταστεί πραγματικά ασφαλής και σύγχρονος απαιτείται ένα συνολικό σχέδιο. Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής έχει καταθέσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, το οποίο ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, μπορεί να αποτελέσει τη βάση ουσιαστικής αναβάθμισης των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας και να συμβάλλει άμεσα στην ενίσχυση της αξιοπιστίας και της βιωσιμότητας του σιδηροδρόμου. Αυτό βασίζεται στην τεχνολογική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, στην αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναμικού, στη διαδικασία προσλήψεων με αξιοκρατικά κριτήρια, στην επένδυση στην εκπαίδευση, στην ανάπτυξη τεχνογνωσίας, στη θεσμική ενίσχυση της λειτουργίας του σιδηροδρόμου και στη θωράκισή του από κομματικές και πελατειακές επιρροές. Δεν αρκούν πια οι εξαγγελίες ούτε οι πρόχειρες ρυθμίσεις. Το ζήτημα της ασφάλειας στους σιδηροδρόμους απαιτεί σοβαρότητα, σχέδιο και πολιτική βούληση.
Περισσότερα ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ και ΕΔΩ
Ένοπλες δυνάμεις: Το πελατειακό κράτος στις μεταθέσεις των στρατιωτικών
Το ΠΑΣΟΚ με το Ν.3883/2010 θέσπισε για πρώτη φορά ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο ορθής και αξιοκρατικής διαχείρισης των μεταθέσεων των στρατιωτικών. Δυστυχώς η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κάνοντας κατάχρηση της κατ’ εξαίρεση δυνατότητας μεταθέσεων για έκτακτες ανάγκες, καταστρατηγεί πλήρως τη νομιμότητα και με την επίφαση αυτή, αναιτιολόγητα, παρακάμπτει συστηματικά τη διαδικασία των τακτικών μεταθέσεων, που βασίζεται στη μοριοδότηση και σε αντικειμενικά κριτήρια. Με τον τρόπο αυτό, δημιουργεί κλίμα ευνοιοκρατίας και διχασμού ανάμεσα στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων. Αντί για το ηθικό τους, ενισχύει τη δυσπιστία τους και μεταφέρει τις γνωστές της συνθήκες κομματικοποίησης και πελατειακού κράτους και στον ευαίσθητο χώρο της Άμυνας. Η κυβέρνηση καλείται να σταματήσει άμεσα τις φαύλες αυτές πρακτικές και να εφαρμόσει πλήρως τη νομιμότητα στις μεταθέσεις των στρατιωτικών. Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής παρακολουθεί και εμμένει στη διαύγεια, τη διαφάνεια και την αξιοκρατία στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας.
Περισσότερα ΕΔΩ