Νέες ταυτότητες: Ποιες ιδιωτικές υπηρεσίες πρέπει να ενημερώσουν οι πολίτες. Μετά την έκδοση και παραλαβή του νέου δελτίου ταυτότητας, ο πολίτης πρέπει να ενημερώσει τις ιδιωτικές υπηρεσίες, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα σε τραπεζικές συναλλαγές, ασφαλιστήρια ή λογαριασμούς επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας.
Συγκεκριμένα οι πολίτες πρέπει να ενημερώσουν:
- Όλες τις τράπεζες όπου διατηρούν λογαριασμό ή κάρτα, μέσω e-banking ή με φυσική παρουσία.
- Τον εργοδότη (παράδοση φωτοαντιγράφου στην υπηρεσία HR ή μισθοδοσίας). Οι ελεύθεροι επαγγελματίες πρέπει να ενημερώσουν τον λογιστή τους.
- Ασφαλιστικές εταιρείες (υγείας, ζωής, αυτοκινήτου, κατοικίας) μέσω email ή διαδικτυακής πλατφόρμας.
- Παρόχους κινητής τηλεφωνίας και Internet, είτε μέσω καταστήματος είτε online, στην επιλογή «Αλλαγή στοιχείων».
- ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, Φυσικό Αέριο και λοιπές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, αν η ταυτότητα χρησιμοποιείται για πάγια εντολή ή σύμβαση.
- Εφαρμογές ηλεκτρονικών συναλλαγών όπως Viva Wallet, Revolut, μέσω ανάρτησης φωτογραφίας στο προφίλ.
- Γυμναστήρια, συλλόγους ή οργανισμούς όπου τηρείται κάρτα μέλους.
- Ιδιωτικά νοσοκομεία ή ιατρικά κέντρα, εφόσον τηρείται φάκελος με τον παλιό αριθμό ταυτότητας.
- E-shops και πλατφόρμες που χρησιμοποιούν τον αριθμό ταυτότητας για παραλαβές ή ταυτοποίηση.
Η ενημέρωση πρέπει να γίνει το συντομότερο δυνατόν, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα σε τραπεζικές συναλλαγές, ασφαλιστήρια ή λογαριασμούς επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας
Δημοσιεύτηκε στον Οδηγό του Πολίτη (https://www.odigostoupoliti.eu)









