Αξιολόγηση ηλεκτρονικά των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες. Την πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr, όπου οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν ανά εξάμηνο υπηρεσίες φορέων της Δημόσιας Διοίκησης, παρουσίασαν σήμερα, Τρίτη 6 Μαΐου 2025, οι Υπουργοί Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, σε κοινή συνέντευξη Τύπου, που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Μέσω του axiologisi.ypes.gov.gr, για πρώτη φορά στην ιστορία της Δημόσιας Διοίκησης οι πολίτες έχουν την ευκαιρία να αξιολογούν ηλεκτρονικά, άμεσα και ανεμπόδιστα τις υπηρεσίες που προσφέρονται από την Κεντρική Κυβέρνηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το σχετικό ερωτηματολόγιο αποτελείται από περίπου 50 ερωτήσεις και καλύπτει σχεδόν 45 υπηρεσίες και φορείς.
Οι ενήλικες Έλληνες πολίτες ή μόνιμοι κάτοικοι της χώρας, που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (emep.gov.gr), εισέρχονται στην πλατφόρμα είτε απευθείας στο
https://axiologisi.ypes.gov.gr/
είτε μέσω του gov.gr στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και στην υποενότητα «Πολίτες και Δημόσιο». Επιπλέον, όσοι έχουν εγκαταστήσει στο κινητό τους, το ψηφιακό τους πορτοφόλι, Gov.gr Wallet και έχουν αποδεχτεί στο emep.gov.gr την ηλεκτρονική επικοινωνία με φορείς της Δημόσιας Διοίκησης, θα λάβουν ειδοποίηση (push notification) με τον σχετικό σύνδεσμο.
Πιο συγκεκριμένα, οι πολίτες εισέρχονται στην πλατφόρμα αξιολόγησης της Δημόσιας Διοίκησης με χρήση κωδικών TaxisNet, ώστε να διασφαλίζεται η μοναδικότητα κάθε υποβολής. Οι ενδιαφερόμενοι συμπληρώνουν ένα δομημένο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο απαιτεί κατά μέσο όρο 7 λεπτά. Η αξιολόγηση γίνεται με κλίμακα από το 1 («καθόλου ικανοποιημένος/η») έως το 10 («απόλυτα ικανοποιημένος/η») για μία σειρά υπηρεσιών του Δημοσίου, που σχετίζονται με την καθημερινότητα, την ποιότητα ζωής και την εργασία τους.
Η μορφή του ερωτηματολογίου περιλαμβάνει τρία βασικά μέρη:
- Την αξιολόγηση υπηρεσιών της Κεντρικής Κυβέρνησης (ΑΑΔΕ, e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, Κτηματολόγιο, Αστική Συγκοινωνία, ηλεκτρονική συνταγογράφηση, myHealth κ.ά.), καθώς και τις υπηρεσίες του gov.gr (υπεύθυνη δήλωση/εξουσιοδότηση, ψηφιακή ταυτοποίηση των εισιτηρίων για αγώνες μέσω Gov.gr Wallet, ηλεκτρονικό παράβολο, Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς κ.ά.).
- Την αξιολόγηση υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (κατάσταση οδικού δικτύου αρμοδιότητας Δήμου, κατάσταση οδικού δικτύου αρμοδιότητας Περιφέρειας, καθαριότητα, παιδικές χαρές, ηλεκτροφωτισμός, χώροι στάθμευσης, χώροι πρασίνου/πάρκα, Δημοτική Αστυνομία, κατάσταση πεζοδρομίων, υποδομές για Άτομα με Αναπηρία, Υπηρεσίες Δόμησης – Πολεοδομία, ανακύκλωση απορριμμάτων, χώροι στάθμευσης, παιδικοί/βρεφικοί σταθμοί, υποδομές σχολικών κτηρίων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΚΑΠΗ, Δημοτική Συγκοινωνία, Δημοτικά Ιατρεία, πρόγραμμα διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς κ.ά.).
- Ερωτήσεις προφίλ και προτάσεις: Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να αναφέρουν ποιές υπηρεσίες επισκέφθηκαν πρόσφατα (ΚΕΠ, Υπηρεσία Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Υπηρεσία Αδειών Διαμονής Αλλοδαπών κ.ά.), εάν τα παιδιά τους φοιτούν σε κάποια βαθμίδα εκπαίδευσης, να υποβάλλουν ελεύθερα τις παρατηρήσεις τους και να προτείνουν υπηρεσίες που θα ήθελαν να ψηφιοποιηθούν.
Σημειώνεται πως για υπηρεσίες όπου η εξυπηρέτηση γίνεται πρόσωπο με πρόσωπο (π.χ. τα ΚΕΠ) σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης. Μετά την απομάκρυνση από το γκισέ ο πολίτης θα λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, μέσω του οποίου θα μπορεί να αξιολογήσει τόσο την υπηρεσία, όσο και τη διαδικασία που ακολουθήθηκε.
Αξίζει να υπογραμμιστεί ότι η έρευνα θα πραγματοποιείται δύο φορές ετησίως, τις χρονικές περιόδους Απριλίου – Μαΐου και Οκτωβρίου – Νοεμβρίου. Επίσης, η επεξεργασία των απαντήσεων στο ερωτηματολόγιο θα πραγματοποιείται ομαδοποιημένα και ανωνυμοποιημένα, ενώ τα αποτελέσματα της έρευνας θα αναρτώνται σε ειδική κατηγορία στην πλατφόρμα και θα είναι προσβάσιμα για όλους τους πολίτες.
Η ανάλυση των στοιχείων που θα προκύψουν από τα σχόλια των πολιτών θα γίνεται σε πολλά επίπεδα: ανά φορέα, ανά υπηρεσία, ανά Περιφέρεια, Περιφερειακή Ενότητα, Δήμο και Δημοτική Ενότητα, ακόμα και σε επίπεδο ταχυδρομικού κώδικα. Οι απαντήσεις θα εξετάζονται επίσης με βάση την ηλικιακή ομάδα των συμμετεχόντων.
Σκοπός της σημαντικής αυτής πρωτοβουλίας είναι η βελτίωση της διεπαφής των πολιτών με τη Δημόσια Διοίκηση και η άρση των δυσλειτουργιών, όπου παρατηρούνται και καταγράφονται, μέσω της μέτρησης ικανοποίησης υπηρεσιών, που παρέχουν φορείς του Δημοσίου.
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι το ερωτηματολόγιο καταρτίζεται από το Υπουργείο Εσωτερικών και θα επικαιροποιείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, τόσο ως προς το εύρος των φορέων ή/ και των υπηρεσιών που περιλαμβάνει, όσο και ως προς τις εξεταζόμενες παραμέτρους.
Δημοσιεύτηκε στον Οδηγό του Πολίτη (https://www.odigostoupoliti.eu)