“Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την ευθύνη αυτοκινητοβιομηχανιών, Κρατών Μελών και στελεχών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο σκάνδαλο αυτό.
Από την αρχή στόχος μας ήταν να διερευνήσουμε όχι μόνο τι πήγε στραβά, αλλά και να βρούμε τι πρέπει να διορθωθεί για να μην επαναληφθεί κάτι ανάλογο στο μέλλον. Στο πλαίσιο αυτό ζητήσαμε τη δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ελέγχου των Οδικών Υπηρεσιών.
Δυστυχώς, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα πέτυχε να απορριφθεί η πρόταση αυτή. Παρόλα αυτά, καταφέραμε να συμπεριλάβουμε στο τελικό κείμενο σημαντικές προτάσεις όπως η δυνατότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να κάνει ελέγχους, να επιβάλλει πρόστιμα και να ζητάει την απόσυρση αυτοκινήτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Τονίζεται επίσης η ανάγκη να κλείσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το παράθυρο μερικής νομιμοποίησης της παρανομίας των αυτοκινητοβιομηχανιών, μέσω του συντελεστή διόρθωσης, το αργότερο μέχρι το 2021.
Τέλος σημειώσαμε την ανάγκη για αποζημίωση των εξαπατημένων καταναλωτών. Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι ενώ στις ΗΠΑ οι καταναλωτές έχουν αποζημιωθεί, στην Ευρώπη δεν έχει συμβεί το ίδιο.
Δεν μπορούμε να μιλάμε για ενιαία αγορά, χωρίς ισχυρή και ίση προστασία για όλους τους καταναλωτές ανεξαρτήτως του Κράτους Μέλους στο οποίο διαμένουν.”
Του Νίκου Ανδρουλάκη, Ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ