“Χωρίς καμιά επισημότητα, χωρίς κορδέλες και τελετές, χωρίς επισήμους και ομιλίες, χωρίς ενημερώσεις σε δημοσιογράφους, με όσο το δυνατόν πιο χαμηλό προφίλ άρχισε αργά τη νύχτα της Μεγάλης Δευτέρας η διαδικασία παραλαβής των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από τη Fraport. Ανάμεσα σε αυτά, και η ναυαρχίδα: το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.
Και γιατί να υπάρχει επισημότητα, δηλαδή; Αφού η διαδικασία παραχώρησης έγινε με πόνο ψυχής. Ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης δεν μπορούσε να τον κρύψει, το είχε πει ευθαρσώς: «Υπέγραψα όχι με βαριά καρδιά, αλλά με πολύ πόνο».
Οι πρώτες ώρες κύλησαν ομαλά. Με αγωνία, όπως είναι φυσικό, αλλά ομαλά. Πρακτικά, για τον επιβάτη δεν αλλάζουν πολλά ακόμη, πέραν της δημιουργίας ενός site για κάθε αεροδρόμιο, προκειμένου να υπάρχουν όλες οι πληροφορίες που τον αφορούν. Ως προς τη λειτουργία, η Fraport υποκαθιστά την ΥΠΑ στη διαχείριση, τη συντήρηση και τη λειτουργία των αεροδρομίων, ενώ ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας παραμένει στην ΥΠΑ. Εκκρεμεί η διαδικασία σύστασης της ανεξάρτητης Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία θα είναι η επιβλέπουσα Αρχή (ο σχετικός νόμος έχει ψηφιστεί). Αυτό δημιουργεί ανασφάλεια σε αρκετούς υπαλλήλους της ΥΠΑ, καθώς ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το καθεστώς του εργασιακού τους μέλλοντος. Αυτός είναι ένας μεγάλος πονοκέφαλος (πέραν του αδιαμφισβήτητου πόνου ψυχής…) για τον κ. Σπίρτζη. Θα τον απαλύνει, όμως, το 1.234.000.000 ευρώ που θα καταβάλει η Fraport στο ελληνικό Δημόσιο.
Κάπως έτσι, στη ζούλα θα λέγαμε, χωρίς τυμπανοκρουσίες, άλλαξαν χέρια τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Προσεχώς και σταδιακά, θα αρχίσουν να φαίνονται οι αλλαγές στα κτίρια και τις υποδομές.”
Της
στο protagon.gr