Έναν από τους χειρότερους μήνες διανύουν από την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού τα μεγαλύτερα εργοστάσια της Κίνας, γεγονός που δείχνει πως η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο έχει μπει σε ρυθμό επιβράδυνσης
Μια κυβερνητική έρευνα για τη μεταποιητική δραστηριότητα που δημοσιεύθηκε το Σαββατοκύριακο έδειξε μείωση για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, στο 49,2 τον Οκτώβριο από 49,6 του Σεπτεμβρίου.
Η μεταποίηση στην Κίνα έχει δεχτεί αρκετά χτυπήματα, όπως η ενεργειακή κρίση, οι καθυστερήσεις στη ναυτιλία και η αύξηση των αποθεμάτων.«Είναι σαφές ότι η οικονομική δυναμική επιβραδύνεται γρήγορα και οι πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού επιδεινώνουν αυτήν την αδυναμία», έγραψε ο Mitul Kotecha, επικεφαλής στρατηγικής αναδυόμενων αγορών Ασίας και Ευρώπης στην TD Securities, σε ένα ερευνητικό σημείωμα τη Δευτέρα. «Ενώ θα μπορούσαμε να δούμε κάποια ανακούφιση για τους κατασκευαστές τους επόμενους μήνες, η κρίση στην προσφορά φαίνεται καλά εδραιωμένη», τόνισε χαρακτηριστικά στην αναφορά.
Η παγκόσμια ναυτιλιακή κρίση έχει δημιουργήσει χάος παγκοσμίως, με πολλές μεγάλες εταιρείες να αναγνωρίζουν πρόσφατα ότι τα γεμάτα λιμάνια, τα ανταλλακτικά που λείπουν και το υψηλότερο κόστος βλάπτουν τις επιχειρήσεις. Είναι μια ανησυχία που θα βαρύνει το τελευταίο τρίμηνο του έτους, μια κρίσιμη περίοδο διακοπών για πολλούς λιανοπωλητές.
Οικονομολόγοι της Capital Economics επεσήμαναν ότι ο μέσος όρος των δύο ερευνών εξακολουθεί να δείχνει ότι περισσότερες επιχειρήσεις αναφέρουν πτώση της δραστηριότητας παρά αύξηση, υποδεικνύοντας ότι η συνολική παραγωγή έχει περιοριστεί.
«Οι ερωτηθέντες στις έρευνες παρατήρησαν ότι η μειωμένη παροχή ρεύματος, οι ελλείψεις υλικών και το υψηλό κόστος εισροών εμπόδισαν την παραγωγή», έγραψε η Sheana Yue, βοηθός οικονομολόγος στην Capital Economics σε σημείωμα της Δευτέρας.
Πηγή: CNN Business