Δευτερολογία Φώφης Γεννηματά, Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής, στη Βουλή για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο
Κύριε Πρωθυπουργέ, αργήσατε πάρα πολύ στο θέμα των εμβολιασμών. Σας λέγαμε από την αρχή ότι το σύστημα ήταν καλά οργανωμένο για όσους ήθελαν να εμβολιαστούν. Εσείς παρουσιάζατε στοιχεία που οδήγησαν και την ελληνική κοινωνία σε έναν εφησυχασμό.
Είναι πάρα πολλοί αυτοί που έλεγαν, αφού πηγαίνει καλά ο εμβολιασμός, γιατί να εμβολιαστώ εγώ, θα πετύχουμε την ανοσία, άρα ας περιμένω λίγο να δω πως θα πάνε τα πράγματα και θα δούμε αργότερα.
Το λέγαμε πάρα πολλούς μήνες ότι έπρεπε να δώσετε βάρος στην ενημέρωση, ότι έπρεπε να έχετε κινητά συνεργεία για να φτάσετε σε απομακρυσμένες περιοχές, σε κατάκοιτους, σε ανθρώπους υπερήλικες που δεν μπορούσαν να φτάσουν στα εμβολιαστικά κέντρα. Τα αγνοήσατε όλα αυτά και όταν ο κόμπος έφτασε στο χτένι, τι κάνατε; Βάλατε τα στελέχη σας και τσουβαλιάζουν τους αρνητές των εμβολίων και όσους συνομωσιολόγους υπάρχουν στην Ελλάδα με αυτούς που πραγματικά είναι προβληματισμένοι και αναζητούν συγκεκριμένες απαντήσεις και σοβαρή ενημέρωση.
Αντί να σκύψετε σε αυτή τη δεύτερη κατηγορία, να κάνετε ειδική καμπάνια ενημέρωσης εσείς επιλέγετε να χωρίσετε την ελληνική κοινωνία στα δύο. Τη μία μέρα βγαίνει ο ένας Υπουργός και απειλεί και την άλλη μέρα βγαίνει άλλος Υπουργός και καταγγέλλει αυτόν που απειλεί. Έχουν ακουστεί τα μύρια όσα. Είπα στην πρωτολογία μου ότι επικρατεί ένα πραγματικό αλαλούμ. Σταματήστε λοιπόν να χωρίζετε τους Έλληνες στα δύο και ασχοληθείτε με μία σοβαρή καμπάνια ενημέρωσης για τους πραγματικά προβληματισμούς, γι’ αυτούς που αναζητούν απαντήσεις, διότι έχουμε μεγάλα ποσοστά ανεμβολίαστων σε ηλικίες επικίνδυνες και μην κοιτάτε τώρα που είναι καλοκαίρι και βρίσκονται μακριά από τις οικογένειές τους. Σκεφτείτε τι θα γίνει όταν θα έρθουν σε επαφή.
Πρέπει λοιπόν να τρέξετε να προλάβετε με ένα οργανωμένο σχέδιο ενημέρωσης και με κινητές μονάδες. Δεν μου απαντήσατε σε κανένα θέμα κριτικής που σας έκανα στο νομοσχέδιο. Ούτε στο πως θα ανοίξουν τα σχολεία το Φθινόπωρο. Θέλω να σας επιστήσω την προσοχή γιατί η χώρα μας δεν συμμετείχε σε έρευνα του ΟΑΣΑ γιατί προφανώς δεν είχε στοιχεία για το τι συνέβη όλο αυτό το διάστημα στα σχολεία. Θα σας πω συγκεκριμένα παραδείγματα με σχολεία σε ορεινές περιοχές, που τα κλείσατε, γιατί τα κλείσατε όλα οριζόντια. Σχολεία που δεν είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενώ ταυτόχρονα είχαν αίθουσες, όπου μπορούσε να γίνει το μάθημα χωρίς συνωστισμό στις τάξεις. Δεν υπήρξε σχέδιο, δεν έγινε προσπάθεια να κρατηθούν τα σχολεία ανοιχτά, δεν υπήρχαν στοιχεία από έρευνες. Εμείς κάνουμε την δική μας έρευνα και το Σεπτέμβριο θα παρουσιάσουμε και τα στοιχεία για ότι συνέβη.
Έρχομαι στα θέματα του νομοσχεδίου. Μας κατηγορήσατε για δήθεν υπεράσπιση συντεχνιών. Ακούστε κύριε Πρωθυπουργέ. Στη χώρα αυτή οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις έγιναν από τις Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Και τη δεκαετία του 80 και τη δεκαετία του 90 και το 2010 μέσα στην κρίση φέραμε ένα νόμο για τον οποίο καταφέραμε να αποσπάσουμε την αναγκαία συναίνεση και συνεννόηση και να ψηφιστεί από πολύ μεγάλη κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Νόμο που στη συνέχεια εσείς οι ίδιοι αρχίσατε να αποψιλώνετε. Επομένως δεν χωράνε σε μας τέτοιου είδους κριτικές. Πέφτουν στο κενό και αν θέλετε δείχνουν μία προσωπική και κομματική εμπάθεια στο ΠΑΣΟΚ.
Επιτέλους πια, ψυχραιμία, έλεος, δεν φταίει για τα πάντα το ΠΑΣΟΚ και τώρα που κυβέρνησαν όλοι μπορεί η ελληνική κοινωνία να κρίνει, να συγκρίνει, να βγάλει τα συμπεράσματά της για τις μεγάλες τομές και μεταρρυθμίσεις που έχουμε κάνει σε αυτόν τον τόπο. Αντίθετα κύριε Πρωθυπουργέ θα σας ακολουθεί για πάντα το στίγμα της αντιδημοκρατικής σας επιλογής να μην έχετε αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια.
Αυτό ακριβώς δείχνει τη δική σας επιθυμία και προσπάθεια να κομματικοποιήσετε την εκπαίδευση, να ελέγξετε τα πάντα. Τελικά ο στόχος σας μέσα από αυτό το σχέδιο νόμου είναι ο έλεγχος ο αυταρχισμός και συμμόρφωση και όχι να γυρίσουμε σελίδα και να ανοίξουμε ορίζοντες για τη νέα γενιά της πατρίδας μας. Θα ήθελα να μου απαντήσετε πόσες θέσεις μπορούν να δώσουν τα δημόσια ΙΕΚ. Πόσοι από τους 30.000 που κόβονται από τη δημόσια εκπαίδευση μπορούν να φοιτήσουν στα δημόσια ΙΕΚ; Μακάρι να ήταν σε καλύτερη κατάσταση και μακάρι και να μπορούσαν να απορροφήσουν τους περισσότερους από αυτούς. Στην πραγματικότητα αυτό που κάνετε είναι ότι δείχνετε σε 30.000 νέα παιδιά και στις οικογένειές τους το δρόμο προς τα ιδιωτικά κολέγια.
Κλείνοντας θέλω να σας πω ότι για μένα προσωπικά στην πολιτική ότι έχει κοινωνικό όφελος δεν έχει πολιτικό κόστος. Ποιο είναι, όμως, το κοινωνικό όφελος όταν επιλέγετε μέσα στην πανδημία να κάνετε πρόχειρες και αποσπασματικές ρυθμίσεις και όχι σοβαρές, ολοκληρωμένες, τεκμηριωμένες μεταρρυθμίσεις, μετά από εξαντλητικό διάλογο με όλους τους ενδιαφερόμενους και τα κόμματα για να ανοίξει ένας νέος δρόμος στην εκπαίδευση. Ποια είναι τελικά τα οφέλη για την ελληνική κοινωνία από αυτή την αποσπασματική ρύθμιση. Έχετε δημιουργήσει αδικίες και έχετε υποχρέωση να τις λύσετε τώρα.
-> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
!function(f,b,e,v,n,t,s)
{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};
if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';
n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];
s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script',
'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
fbq('init', '2136377169912972');
fbq('track', 'PageView');