«Να καλυφθούν άμεσα τα χιλιάδες κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν στα σχολεία»

Δήλωση Στέφανου Παραστατίδη, Βουλευτή Κιλκίς και υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Παιδείας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής 

Σχετικά με το μείζον ζήτημα των καταργήσεων και συγχωνεύσεων τμημάτων, είχαμε επισημάνει ήδη στις 10/7/2024 από το βήμα της Βουλής ότι εάν η αύξηση των μόνιμων διορισμών, συνοδευτεί από τεχνητή μείωση των κενών και άρα σε μείωση του αριθμού των αναπληρωτών μεγαλύτερη από την αντίστοιχη αύξηση μονίμων, θα οδηγήσει σε λιγότερο διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό για την επόμενη σχολική χρονιά. 

Στη συνέχεια επισημάναμε ότι παρά τις εξαγγελίες του υπουργείου για την δημιουργία σύγχρονου πληροφοριακού συστήματος καταγραφής των εκπαιδευτικών κενών η διαδικασία εξακολουθεί να διεκπεραιώνεται με  “μπακαλοτέφτερο”. 

Στα τέλη Αυγούστου καταγγείλαμε δημόσια, ότι επιχειρείται μία πρωτοφανής εκστρατεία εξοικονόμησης εκπαιδευτικού προσωπικού μέσω συγχωνεύσεως τμημάτων, την οποία ψευδώνυμα το υπουργείο προβάλλει ως «εξορθολογισμό» και η οποία  υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία και στρέφεται ευθέως εναντίον των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. 

Ακολούθησε καταγγελία μας από το βήμα της Βουλής ότι: «Σε μία πρωτοφανή για τα τελευταία τουλάχιστον χρόνια εκστρατεία τεχνητής μείωσης των πραγματικών κενών στην εκπαίδευση, με συνεχείς εγκυκλίους του υπουργείου Παιδείας “εντέλλονται” οι Διευθύνσεις εκπαίδευσης, να ανακαλέσουν τις αποφάσεις τους για τα εγκεκριμένα τμήματα, να αυξήσουν τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, να αγνοήσουν ακόμη και τις ρυθμίσεις του νόμου για την κατανομή των μαθητών με ειδικές ανάγκες»

Με νεότερη ανακοίνωσή μας καταγγείλαμε ότι το εθνικό σχέδιο Ελλάδα 2.0 της ΝΔ έχει τελικά υπότιτλο «Γκόρτσος 2.0», αποκαλύπτοντας την αναβίωση πελατειακών πρακτικών μέσω  πολιτικών παρεμβάσεων κυβερνητικών βουλευτών για «διορθώσεις» συγχωνεύσεων “κατόπιν ενεργειών” τους και υποδείξεων προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας. 

Πρόσφατα δημοσιεύματα φέρουν και τον Συνήγορο του Παιδιού σε σχετική έκθεσή του να καταλήγει στις ίδιες διαπιστώσεις. 

Κάθε μέρα και εντονότερα επιβεβαιώνεται η ανάγκη να τηρηθεί το θεσμικό πλαίσιο για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, ειδικά όπου υπάρχουν μαθητές με ειδικές ανάγκες.  Να υπάρξει σοβαρός σχεδιασμός και έστω και στο «και πέντε» να καλυφθούν με προσλήψεις του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού τα χιλιάδες κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν.  


Πηγή

Leave a Reply