Ανακοίνωση Τομέα Υποδομών & Μεταφορών ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής
Μεγάλη σημασία, και σωστά, φαίνεται ότι αποδίδει ο Πρωθυπουργός και ο υπουργός μεταφορών και υποδομών στους σιδηροδρομικούς άξονες, που θα συνδέσουν την Ελλάδα με τη Σερβία και την κεντρική Ευρώπη. Για ακόμη μια φορά μεγαλόπνοες ατζέντες για διακρατικές σιδηροδρομικές συνδέσεις, μεγάλους σιδηροδρομικούς άξονες και διεθνείς συγκοινωνιακούς χάρτες. Προτού, όμως, φτάσουμε στην Κεντρική Ευρώπη πρέπει να περάσουμε από τις εξής περιοχές:
Δυτική Μακεδονία: Στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας και πιο συγκεκριμένα στον άξονα «Θεσσαλονίκη – Φλώρινα» δεν πραγματοποιούνται επιβατικά δρομολόγια προς Έδεσσα και Φλώρινα.
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη: Στην Ανατολική Μακεδονία & Θράκη η κεντρική γραμμή «Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη» δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια. Οι αμαξοστοιχίες από Θεσσαλονίκη καταλήγουν στη Δράμα, δεδομένου ότι το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο μεταξύ Δράμας και Ξάνθης είναι εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα η ΠΑΜΘρ, να είναι εκτός σιδηροδρομικής σύνδεσης, αλλά και η χώρα να μην έχει βόρεια και ανατολική εμπορευματική έξοδο.
ΣΔΙΤ συντήρησης Βόρειου Άξονα: Για τη συντήρηση του δικτύου της Βόρειας Ελλάδας εξαγγέλθηκε πρώτη φορά το 2022 αντίστοιχο έργο με τη διαδικασία σύμπραξης δημόσιου & ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), το οποίο αφορά το δίκτυο «Φλώρινα – Πλατύ» και «Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη», με αντικείμενο την ανακαίνιση, αναβάθμιση και συντήρηση του αντίστοιχου σιδηροδρομικού άξονα. Όσο η κυβέρνηση δεν δίδει σαφείς απαντήσεις, για την έναρξη του έργου δημιουργούνται πολλά ερωτηματικά για την υλοποίησή του.
Θεσσαλονίκη – σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και Δυτικός Προαστιακός σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης: Πρόκειται για έργα που ανακοινώνονται συνεχώς ως «Ατζέντα Θεσσαλονίκης» από την κυβέρνηση και εκκρεμούν εδώ και χρόνια, με αβέβαιο ακόμα το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους.
Συνεπώς, ο Πρωθυπουργός, προτού συνδέσει την Αθήνα με την Κεντρική Ευρώπη πρέπει πρώτα να απαντήσει στους πολίτες της Βορείου Ελλάδας γιατί στερούνται εδώ και χρόνια το δικαίωμα της σιδηροδρομικής μεταφοράς χωρίς κανένα σαφές χρονοδιάγραμμα επίλυσης του προβλήματος.