ΣΕΕΠΥΑ: Καταγγέλλει εργοδοτικές αυθαιρεσίες της PRAKTIKER

 

Εργοδοτικές αυθαιρεσίες καταγγέλουν οι εργαζόμενοι της εταιρείας PRAKTIKER, μέσω του Συλλόγου Εργαζομένων στο Εμπόριο και την Παροχή Υπηρεσιών Περιφέρειας Αττικής (ΣΕΕΠΥΑ). Συγκεκριμένα καταγγέλουν ό,τι η εταιρεία έκοψε τα ρεπό του Σαββάτου, εισάγει αυθαίρετα σύστημα αξιολόγησης του προσωπικού χωρίς διαβούλευση με τους εργαζόμενους και το Σωματείο, ενώ αναφέρουν και συνθήκες ανθρωποκυνηγητού μεταξύ των ιδίων και των πελατών, με αυτοκόλλητα με το προσωπικό τους BARCODE που υποχρεώνονται να κολλούν στα προϊόντα που τοποθετούν οι δεύτεροι στα καροτσάκια τους.

Το kentroaristera επικοινώνησε με τον πρόεδρο του ΣΕΕΠΥΑ κ. Κώστα Διαμαντή, ο οποίος μας ενημέρωσε ότι:

Ο ΣΕΕΠΥΑ συνιστά νεοσύστατη συνδικαλιστική οργάνωση στο εμπόριο και την παροχή υπηρεσιών στην Αττική και έρχεται να καλύψει ανάγκες πάνω από 100.000 εργαζομένων στο λεκανοπέδιο που απασχολούνται κυρίως σε εμπορικά καταστήματα, σούπερ μάρκετ, πολυκαταστήματα, αποθήκες, call center, εταιρείες πληροφορικής και διαδικτύου, εταιρείες ενοικίασης προσωπικού και πάσης φύσεως εργολαβικές εταιρείες. Οι οικονομικοί κλάδοι μεταλλάσσονται και οι παραδοσιακές διακριτές μεταξύ τους γραμμές πλέον δεν υφίστανται. Έχουμε να κάνουμε με μεγάλους ομίλους εταιρειών με πολυσχιδή – διακλαδική δραστηριότητα, οι οποίοι μετακινούν το προσωπικό τους από εταιρεία σε εταιρεία προκειμένου να μην αποκτήσει δικαιώματα. Σήμερα κάποιος απασχολείται στο λιανεμπόριο ως πωλητής σούπερ μάρκετ και την επόμενη μέρα εξυπηρετεί πελάτες στο call center του e-shop του ομίλου, σε διαφορετικό Α.Φ.Μ. Ειδικά με τις εταιρείες ενοικίασης προσωπικού έχει χαθεί η μπάλα. Εργαζόμενοι πολυεργαλεία, χωρίς σταθερή εργασία και συγκεκριμένη εξειδίκευση, καλούνται να αλλάξουν εργασιακό περιβάλλον και ειδικότητα, από μέρα σε μέρα και από εβδομάδα σε εβδομάδα. Αυτό το συνδικαλιστικό κενό έρχεται να καλύψει ο ΣΕΕΠΥΑ. Στην Αττική το ποσοστό συνδικαλισμένων εργαζομένων στο εμπόριο και την παροχή υπηρεσιών δεν ξεπερνά το 2%. Αυτό είναι απογοητευτικό και καταγράφεται ως αποτυχία των παραδοσιακών συνδικαλιστικών οργανώσεων. Αρνητική επίδραση έχει και η έντονη παρέμβαση των κομμάτων σε αυτά τα σωματεία. Εμείς δε λειτουργούμε έτσι, και επιδιώκουμε εντός του επόμενου έτους να αυξήσουμε σημαντικά τη συνδικαλιστική μας πυκνότητα και το πεδίο παρέμβασης και εκπροσώπησης. Ήδη αυτή τη στιγμή που μιλάμε δεκάδες εργαζόμενοι επικοινωνούν μαζί μας και ζητούν οδηγίες εγγραφής ως μέλη.

Διαβάστε παρακάτω την ανακοίνωση του ΣΕΕΠΥΑ για την εταιρεία PRAKTIKER:

 

“ΝΕΕΣ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΕΣ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ PRAKTIKER

Ο Σύλλογος Εργαζομένων στο Εμπόριο και την Παροχή Υπηρεσιών Περιφέρειας Αττικής (Σ.Ε.Ε.Π.Υ.Α), καταγγέλλει δημόσια την αλυσίδα καταστημάτων PRAKTIKER, η οποία με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζει τις εργοδοτικές αυθαιρεσίες σε βάρος του προσωπικού της. Αυτή τη φορά στο στόχαστρο της διοίκησης της εταιρείας μπαίνουν τα Σαββατιάτικα ρεπό των εργαζομένων. Εφεξής κανένας εργαζόμενος της ως άνω εταιρείας δε δικαιούται ρεπό ημέρα Σάββατο, παρά το γεγονός ότι το προσωπικό εργάζεται με κυλιόμενες βάρδιες από Δευτέρα έως και Σάββατο.

Πρόκειται για μια εξόχως αντισυμβατική και αυθαίρετη απόφαση της PRAKTIKER παρά το γεγονός ότι το θέμα έχει απασχολήσει και τις τοπικές επιθεωρήσεις εργασίας με αρκετές εξ αυτών να τάσσονται υπέρ της χορήγησης ρεπό όλες τις ημέρες της εβδομάδας ανεξαιρέτως. Και είναι λογική μια τέτοια προσέγγιση αφού οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι πρέπει όχι μόνο να ξεκουράζονται, αλλά και να έχουν τη δυνατότητα κοινού προγραμματισμού ανάπαυσης, ψυχαγωγίας και συνάθροισης με τα υπόλοιπα μέλη των οικογενειών τους, τουλάχιστο για ένα Σαββατοκύριακο το μήνα.

Την ίδια στιγμή σωρηδόν αποστέλλονται τα εξώδικα σε όλους όσοι αντιδρούν στο απαράδεκτο σύστημα «αξιολόγησης» που επιχειρεί η εργοδότρια εταιρεία να εισάγει σε βάρος των εργαζομένων. Ένα σύστημα αξιολόγησης για το οποίο επίσης οι επιθεωρήσεις εργασίας έχουν αποφανθεί ότι επιβάλλεται να προηγηθεί διαβούλευση με τους εργαζόμενους, ενώ σε κάθε περίπτωση είναι ανεπίτρεπτη τουλάχιστο η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος στους εργαζόμενους που οι ατομικές τους συμβάσεις δεν εμπεριέχουν τέτοια ρήτρα. Η αυθαιρεσία χτυπάει «κόκκινο» βεβαίως και με το σύστημα ελέγχου της «αποδοτικότητας» των εργαζομένων μέσω αυτοκόλλητων barcode τα οποία υποχρεώνονται να επικολλούν σε κάθε εμπόρευμα που πωλούν στους πελάτες, με τους εργαζόμενους να επιδίδονται σε ένα άνευ προηγουμένου ανθρωποκυνηγητό για το ποιος θα προλάβει πρώτος να επικολλήσει επάνω στα επιλεγμένα εμπορεύματα το δικό του προσωπικό barcode. Τραγελαφικές καταστάσεις δηλαδή που, πέρα του ζητήματος προσωπικών δεδομένων που εγείρεται, δυσφημούν και την ίδια την εταιρεία στο πελατολόγιό της.

Καλούμε τη Διοίκηση της εταιρείας να σταματήσει να συμπεριφέρεται ανάλγητα και αυταρχικά, να σεβαστεί θεμελιώδη ατομικά και συλλογικά δικαιώματα των εργαζομένων της και να επανέλθει άμεσα στο δρόμο της νομιμότητας και της υπευθυνότητας. Τέτοιου είδους συμπεριφορές δε συμβαδίζουν με την ακριβοπληρωμένη βιτρίνα της εταιρικής ευθύνης που επιδιώκει ανεπιτυχώς να χτίσει. Οι ημέρες ανάπαυσης και ψυχαγωγίας του προσωπικού είναι ιερές και δεν είναι προς «βρώση» στα βουλιμικά στόματα ακριβοπληρωμένων golden boys. Οι εργαζόμενοι δεν ούτε ρομποτάκια, ούτε ανθρωποφάγοι. Είναι άνθρωποι με δικαιώματα. Να το βάλουν καλά στο μυαλό τους αυτό τα golden boys…”

Leave a Reply