Έμφαση στην «μεγάλη εικόνα» δίνει η κυβέρνηση, όπως φάνηκε και από την τοποθέτηση του πρωθυπουργού κατά το Υπουργικό Συμβούλιο, αναφορικά με την απόδοση ευθυνών για τα ζητήματα διαχείρισης στην κακοκαιρία «Ελπίς».
Σε κάθε περίπτωση, από τα λεγόμενα του κου Μητσοτάκη έγινε αντιληπτό ότι ακόμη και η αναφορά για την στήριξη στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης, χωρίς όμως κάποια περαιτέρω αναφορά στον Υπουργό Στυλιανίδη, μπορεί να ερμηνευτεί ως μια «κίτρινη κάρτα» σε αυτόν καθώς εκεί χρεώνονται τα προβλήματα συντονισμού στα οποία και αναφέρθηκε.
Ο πρωθυπουργός «έδειξε» την τοπική αυτοδιοίκηση, τόσο σε επίπεδο Δήμων όσο και σε επίπεδο Περιφέρειας, για την κατάσταση που είδαμε σε περιοχές της πρωτεύουσας αλλά σε κάθε περίπτωση μίλησε ευθέως για τις ευθύνες της αρμόδιας εταιρείας ως αναφορά τον εγκλωβισμό χιλιάδων οδηγών στην Αττική Οδό.
Η κυβέρνηση μίλησε, από την πρώτη στιγμή για τις ευθύνες που αναλογούν στην εταιρεία διαχείρισης ενώ έχει αρχίσει ο καταλογισμός έμπρακτων ευθυνών με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού, τα 2000 ευρώ που θα δοθούν ως αποζημίωση σε όσους εγκλωβίστηκαν, απόφαση που ελήφθη ύστερα από προσωπική παρέμβαση του κου Μητσοτάκη.
Παράλληλα, μέσα σε χρονικό διάστημα 20 ημερών η επιτροπή που συστάθηκε προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια της κακοδιαχείρισης, οφείλει να παραδώσει πόρισμα στον Υπουργό Μεταφορών κο Κώστα Καραμανλή.
Έπειτα από το πόρισμα, προβλέπεται και η επιβολή προστίμου το οποίο σύμφωνα με την νομοθεσία που ψηφίστηκε το 2020, δύναται να ανέρχεται από 5.000 έως 1 εκατομμύριο ευρώ- βάσει των δεδομένων εύλογα γίνεται αντιληπτό πως αυτό θα προσεγγίσει το μέγιστο.
Όλα αυτά πέραν από τυχόν νομικές προσφυγές στις οποίες θα αποφασίσουν να προχωρήσουν οι πολίτες αφού ακόμη και στελέχη της κυβέρνησης έχουν ενθαρρύνει τις προσωπικές προσφυγές.
Τα παραπάνω βέβαια δεν αποτρέπουν το ενδεχόμενο επιπρόσθετων κυρώσεων όπως ακόμη και μια διακοπή της σύμβασης του κράτους με την εταιρεία, η οποία κανονικά λήγει το 2024 όπως αναφέρουν στον ΣΚΑΙ κυβερνητικά στελέχη.
Μια τέτοια απόφαση θα επιφέρει προβλήματα ως προς το η εταιρεία να λάβει μέρος στον νέο διαγωνισμό για την διαχείριση της Αττικής Οδού, που έχει προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ.
Υπενθυμίζεται πως ήδη έχουν επιβληθεί πρόστιμα από την ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Πηγή: skai.gr
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις