Οι ψηφιακές υπογραφές των δικηγόρων με τον νέο κανονισμό ΑΠΕΔ

Οι ψηφιακές υπογραφές των δικηγόρων με τον νέο κανονισμό ΑΠΕΔ

Σε λειτουργία η Αρχή Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ)

 

Ανακοίνωση ΔΣΑ

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Τμήμα Υπηρεσιών Εμπιστοσύνης, ενημέρωσε τον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών ότι: «Οι ψηφιακές υπογραφές οι οποίες έχουν εκδοθεί μέχρι την 17η Ιανουαρίου 2022 θα χωρισθούν σε 2 κατηγορίες :

1. Όσες λήγουν μέχρι 30/4/2022 θα τις αφήσουμε να λήξουν από μόνες τους.

2. Για όσες λήγουν μετά τις 30/4/2022.

Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί θα είναι η ακόλουθη:

Κάθε χρήστης θα λάβει ενημέρωση στο e-mail του ότι μέχρι την τάδε του μηνός θα πρέπει να ανακαλέσει το πιστοποιητικό του.Αν δεν το κάνει ο ίδιος θα το κάνουμε εμείς. Αυτή η διαδικασία θα ξεκινήσει μετά τις 17/1 και θα ολοκληρωθεί σταδιακά μέχρι 30/4. Με τον τρόπο αυτό όλες οι υπογραφές που έχουν εκδοθεί θα έχουν ανακληθεί μέχρι 30/4».

Το γεγονός αυτό οφείλεται στην μετάβαση από την παλιά στην ΝΕΑ ΑΠΕΔ όπως αυτό έχει ανακοινωθεί ήδη επίσημα στη ιστοσελίδα της Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ -www.aped.gov.gr).

Η παλιά ΑΠΕΔ ήταν ο πάροχος δωρεάν ψηφιακών πιστοποιητικών της Α.Ε. του Δ.Σ.Α. από τον Απρίλιο του έτους 2013.

Μετά ταύτα Η Διεύθυνση Πληροφορικών Συστημάτων Δ.Σ.Α. ανακοινώνει και ότι από την 17η Ιανουαρίου 2022 η Αρχή Εγγραφής (ΑΕ) και το Εντεταλμένο Γραφείο (ΕΓ) του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών θα παύσουν να λειτουργούν.

Οι δικηγόροι ΔΕΝ θα μπορούν πλέον να εξυπηρετούνται για την απόκτηση ή ανανέωση της ψηφιακής τους υπογραφής από τον Δ.Σ.Α..

Την διαδικασία για την έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΝΕΑΣ ΑΠΕΔ θα την βρείτε αναλυτικά στο σχετικό εγχειρίδιο οδηγιών της Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ) “Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης απόκτησης Ψηφιακών Πιστοποιητικών” (Δείτε το αρχείο που επισυνάπτεται)

Στην ΝΕΑ ΑΠΕΔ δεν θα υποστηρίζονται τα USB tokens Gemalto IDClassic 340 και Gemalto MD840 που έχει προμηθεύσει η εταιρεία Optis προς τον Δ.Σ.Α.

Η προμηθεύτρια εταιρεία μας ενημέρωσε σχετικά με το θέμα τα εξής:

«Για να λειτουργήσουν αυτά στη νέα ΑΠΕΔ, θα χρειαστεί απλά να γίνει αντικατάσταση της SIM κάρτας 340/840 που περιέχεται στο υφιστάμενο token, με SIM κάρτα MD940 και επανέκδοση των ψηφιακών πιστοποιητικών μέσω της νέας ΑΠΕΔ. Αναμένουμε από τον κατασκευαστή το κόστος για την κάρτα SIM MD940 και θα σας ενημερώσουμε σχετικά».

 

 

ΟΔΗΓΙΕΣ Ηλεκτρονικής Ανάκλησης/Ακύρωσης Ψηφιακού Πιστοποιητικού στην Πύλη ΕΡΜΗΣ:

1) Πληκτρολόγηση της διεύθυνσης www.ermis.gov.gr,

2) επιλογή-κλικ ¨Σύνδεση¨ πάνω αριστερά,

3) επιλογή-κλικ ¨Είσοδος με κωδικούς Taxisnet¨,

4) επιλογή-κλικ ¨Λειτουργίες της πύλης¨,

5) επιλογή-κλικ ¨Πίνακας ελέγχου¨,

6) επιλογή-κλικ ¨Διαχείριση προσωπικών ψηφιακών πιστοποιητικών¨,

7) Επιλογή-κλικ ¨Ακύρωση πιστοποιητικού¨

8) Εισαγωγή ¨Mυστικού κωδικού¨ και επιβεβαίωση επιλογής.

Ακολουθώντας την ανωτέρω διαδικασία θα έχετε την δυνατότητα να ελέγξετε και τον χρόνο λήξης των ψηφιακών σας πιστοποιητικών.

Θα ανακοινωθούν εκ μέρους του Δ.Σ.Α., νεότερες οδηγίες ή πληροφορίες όταν αυτές παρασχεθούν.

Για πληροφορίες σχετικά με τις νέες διαδικασίες θα λειτουργεί καθημερινά από ώρα 9:00 έως 14:30 Help Desk στο τηλέφωνο 210-3303310 και στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: [email protected]

Εγχειρίδιο έκδοσης ψηφιακών πιστοποιητικών μέσω της νέας ΑΠΕΔ

Εκ της Διευθύνσεως Πληροφοριακών Συστημάτων του ΔΣΑ

 


Πηγή

Leave a Reply