Ομιλία Φώφης Γεννηματά, Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής, στην παρουσίαση του προγράμματος του Πράσινου Κοινωνικού Συμβολαίου, στη Θεσσαλονίκη
Σημεία
- Είμαστε σήμερα εδώ στη Θεσσαλονίκη, όπως κάναμε ήδη σε πολλές περιφέρειες της χώρας, στο πλαίσιο της οριστικής διαμόρφωσης της πρότασης μας για το πράσινο κοινωνικό συμβόλαιο. Πρόταση που μπορεί να κάνει πράξη τη Νέα Αλλαγή που έχει ανάγκη ο τόπος.
Η Θεσσαλονίκη έχει να παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάκαμψη της Ελληνικής οικονομίας, στην εξωστρέφεια και στην καινοτομία , λόγω της στρατηγικής της θέσης, του ανθρώπινου δυναμικού που διαθέτει και των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της περιοχής. Έχει ισχυρό πλεονέκτημα στην ανάπτυξη νεοφυών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων έντασης γνώσης. Με βάση αυτό το πλαίσιο, διαμορφώνουμε τις προτάσεις μας για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.
- Οι προτάσεις μας λαμβάνουν υπόψη την ύπαρξη των πόρων συνολικά 70 δις ευρώ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης, του ΕΣΠΑ, αλλά και της νέας ΚΑΠ. ΤΩΡΑ είναι η μεγάλη ευκαιρία. Η ευκαιρία να προχωρήσουμε στα έργα εκείνα που θα δώσουν «Αναπτυξιακή ταυτότητα» στην Θεσσαλονίκη και στην ευρύτερη περιοχή, και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.
- Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται ένα «αναπτυξιακό άλμα», στην υποβαθμισμένη δυτική πλευρά της και μια «πράσινη ανάπλαση» στο επιβαρυμένο κέντρο της πόλης.
- Ο εμβολιασμός του πληθυσμού δεν προχωρεί ικανοποιητικά. Επιβάλλεται να αυξηθεί άμεσα. Επανειλημμένα έχουμε προτείνει, εκστρατεία ενημέρωσης, κινητές μονάδες και υποχρεωτικούς εμβολιασμούς . Ο κ. Μητσοτάκης έχει την κύρια ευθύνη για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και είναι ώρα να την αναλάβει αντί να την μεταθέτει αλλού. Αντί να διχάζει και να απειλεί, οφείλει να πρωταγωνιστήσει στην συνεννόηση και τη δημιουργία κοινού μετώπου κατά της πανδημίας. Το Κίνημα Αλλαγής ξεκινά καμπάνια υπέρ των εμβολιασμών και ενημέρωσης των πολιτών.
- Συμπληρώθηκαν δυο χρόνια με Κυβέρνηση ΝΔ. Δυο χρόνια τώρα, ο κ. Μητσοτάκης φτιάχνει μια Ελλάδα για λίγους, αδιαφορεί για τους πολλούς, για τους εργαζόμενους, για τους μικρομεσαίους, για τους μη προνομιούχους που αυξάνονται, για τους νέους ανθρώπους. Οι ανισότητες διευρύνονται και οι αδικίες παγιώνονται.Στα δύο χρόνια το προσωπείο του μεταρρυθμιστή έπεσε. Ο δήθεν νεωτεριστικός εκσυγχρονιστικός λόγος έγινε απορρυθμιστική μανία και στροφή στο παρελθόν.
- Οι επιπτώσεις της πολιτικής Μητσοτάκη οδηγούν σε αναδιάταξη του πολιτικού σκηνικού. Τα πρώτα σημάδια είναι ορατά.
Με το αφήγημα μας για την νέα αλλαγή διεκδικούμε πρωταγωνιστικό ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις.
Θα το πετύχουμε μαζί με όσους ελπίζουν, ονειρεύονται και αγωνίζονται για την αξιοπρέπεια, την εθνική υπερηφάνεια, την πρόοδο και την κοινωνική δικαιοσύνη.
Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία
Είμαστε σήμερα εδώ στη Θεσσαλονίκη, όπως κάναμε ήδη σε πολλές περιφέρειες της χώρας, στο πλαίσιο της οριστικής διαμόρφωσης της πρότασης μας για το πράσινο κοινωνικό συμβόλαιο. Πρόταση που μπορεί να κάνει πράξη τη Νέα Αλλαγή που έχει ανάγκη ο τόπος.
Η Θεσσαλονίκη έχει να παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάκαμψη της Ελληνικής οικονομίας, στην εξωστρέφεια και στην καινοτομία , λόγω της στρατηγικής της θέσης, του ανθρώπινου δυναμικού που διαθέτει και των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της περιοχής. Έχει ισχυρό πλεονέκτημα στην ανάπτυξη νεοφυών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων έντασης γνώσης.
Με βάση αυτό το πλαίσιο, διαμορφώνουμε τις προτάσεις μας για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Οι προτάσεις μας λαμβάνουν υπόψη την ύπαρξη των πόρων συνολικά 70 δις ευρώ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης, του ΕΣΠΑ, αλλά και της νέας ΚΑΠ.
ΤΩΡΑ είναι η μεγάλη ευκαιρία.
Η ευκαιρία να προχωρήσουμε στα έργα εκείνα που θα δώσουν «Αναπτυξιακή ταυτότητα» στην Θεσσαλονίκη και στην ευρύτερη περιοχή, και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.
· Σε συνεννόηση με την Αυτοδιοίκηση, τους φορείς, τις κινήσεις ενεργών πολιτών που εκφράζουν τις τοπικές κοινωνίες.
· Καταργώντας όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια με fast track διαδικασίες κατά το πρότυπο των Ολυμπιακών Αγώνων.
· Λύνοντας εξαρχής όλα τα θέματα που σχετίζονται με τις χρήσεις γης.
Οι δυνατότητες τώρα και οι πόροι υπάρχουν.
Με όραμα και στρατηγική, η Θεσσαλονίκη μπορεί να οικοδομήσει το νέο της παραγωγικό μοντέλο, να αναβαθμίσει τις υποδομές της, να αντιμετωπίσει την αποβιομηχάνηση και την έλλειψη παραγωγικών επενδύσεων, την ανεργία, την υποβάθμιση του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής.
Από το βήμα της ΔΕΘ το 2018 είχα προτείνει να διεκδικήσουμε ένα ειδικό αναπτυξιακό πρόγραμμα στο πλαίσιο της ΕΕ, στα πρότυπα των Μεσογειακών Ολοκληρωμένων Προγραμμάτων, για την Θεσσαλονίκη και την Μακεδονία συνολικότερα. Που να απαντά στα σοβαρά προβλήματα ανταγωνιστικότητας που δημιουργεί η άμεση γειτνίαση με χώρες που έχουν πολύ χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές και χαμηλό κόστος εργασίας.
Με κύρια στοιχεία:
1. Αυξημένο χρηματοδοτικό πακέτο με υψηλότερους συντελεστές χρηματοδότησης για έργα αναπτυξιακά, υποδομής, γεωργίας κλπ της περιοχής.
2. Ελαστικότερη εφαρμογή της πολιτικής ανταγωνισμού( κρατικές ενισχύσεις, φορολογία επιδοτήσεων, κλπ) για τη στήριξη βιομηχανικών, επιχειρηματικών μονάδων, κλπ.
3. Ειδικό πρόγραμμα διαπεριφερειακής αναπτυξιακής συνεργασίας.
Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται ένα «αναπτυξιακό άλμα», στην υποβαθμισμένη δυτική πλευρά της και μια «πράσινη ανάπλαση» στο επιβαρυμένο κέντρο της πόλης.
Επισημαίνουμε αρχικά 2 βασικά θεσμικά ζητήματα που συνιστούν θεμελιώδεις προϋποθέσεις κάθε σχεδιασμού για το μέλλον της πόλης.
1ον Η Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να αναπτύσσεται χωρίς θεσμικά κατοχυρωμένο χωροταξικό σχεδιασμό.
Το ρυθμιστικό σχεδίου του ’87 δεν αναθεωρήθηκε και ο Οργανισμός Ρυθμίσεων καταργήθηκε. Όλα μεταφέρθηκαν στο Υπουργείο.
Ως αποτέλεσμα οι επενδυτικές πρωτοβουλίες αναπτύσσονται χωρίς σχεδιασμό, δεν εντάσσονται σε ένα συνεκτικό πλαίσιο Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Οι τοπικές κοινωνίες και οι φορείς απλά παρακολουθούν, χωρίς θεσμικά κατοχυρωμένη έκφραση και συμμετοχή με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συγκρούσεις για κάθε μεγάλο έργο.
Είναι ώρα για την υπέρβαση:
Είναι απολύτως αναγκαίο να ψηφισθεί ένα επικαιροποιημένο Ρυθμιστικό σχέδιο της Μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης και να επανασυσταθεί ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου.
2ον Η αποβιομηχάνηση που έπληξε κυρίως στις Δυτικές περιοχές της πόλης μεγάλωσε τις ανισότητες στην ευρύτερη περιοχή
Προτεραιότητα και προϋπόθεση κάθε σχεδίου πρέπει να είναι η περιβαλλοντική αναβάθμιση και αξιοποίηση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της Δυτικής περιοχής.
Τα οφέλη της ανάπτυξης πρέπει να αφορούν ΟΛΟΥΣ, δεν μπορεί να υπάρχουν πολίτες και περιοχές Α’ και Β’ κατηγορίας.
Φίλες και Φίλοι,
Με αυτή την «οπτική», έρχομαι τώρα στα Αναπτυξιακά θέματα της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.
Θα εστιάσω μόνο σε συγκεκριμένα θέματα που είναι μείζονος σημασίας για την ανάπτυξη και την βιωσιμότητα της πόλης και βρίσκονται σε στάδιο κρίσιμων αποφάσεων.
Πρώτον: Στο μείζον θέμα των εγκαταστάσεων της Διεθνούς Έκθεσης.
Η επιλογή της κυβέρνησης για παραμονή της έκθεσης στον ίδιο χώρο, γίνεται με κριτήριο ένα γιγαντιαίο project real estate με απόλυτα εξασφαλισμένα τα κέρδη για τους ιδιώτες επενδυτές μέσω ΣΔΙΤ. Το αποτέλεσμα θα είναι ένα κτιριακές εγκαταστάσεις μαμούθ στο κέντρο της πόλης με επιφάνεια συνολικής δόμησης 16% μεγαλύτερη από τη σημερινή, καταλαμβάνοντας το 50% της συνολικής έκτασης του οικοπέδου της ΔΕΘ.
Η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ στον ίδιο χώρο είχε όντως συζητηθεί με άλλα τότε δεδομένα. Τώρα μετά την ύπαρξη των Ευρωπαϊκών πόρων ανοίγεται η προοπτική για μια εντελώς διαφορετική προοπτική.
Στην εποχή των ψηφιακών εκθέσεων η ύπαρξη νέων πόρων επιβάλλει ένα νέο σχεδιασμό, στον οποίο παραμένει ο «ψηφιακός εγκέφαλος» της ΔΕΘ στο κέντρο-μαζί με το οικονομικό και πολιτικό forum-και μεταφέρεται το «σώμα» της στα Δυτικά σε ένα μεγάλο, εθνικού χαρακτήρα, εκθεσιακό κέντρο, που ενισχύει και προσδίδει μεγάλα αναπτυξιακά πλεονεκτήματα και νέες θέσεις εργασίας στην υποβαθμισμένη σήμερα ευρύτερη περιοχή.
Ο σημερινός χώρος της ΔΕΘ αξιοποιείται ως πάρκο πρασίνου, με ήπιες αθλητικές, πολιτιστικές δραστηριότητες, τόσο για να «αναπνεύσει» η πόλη, όσο και για να υπάρξει διέξοδος για την Πανεπιστημιούπολη.
Αυτή είναι η θέση μας. Υποστηρίζουμε απόλυτα τις πρωτοβουλίες και τις κινήσεις των πολιτών που αγωνίζονται στην ίδια κατεύθυνση.
Δεύτερον: Ενιαίο Παραλιακό μέτωπο που ενώνει την πόλη με τον Θερμαϊκό.
Είναι επιτακτική ανάγκη για ένα ενιαίο αναβαθμισμένο παραλιακό μέτωπο με εξυγίανση και αποκατάσταση της Δυτικής ακτής, ανάπλαση της παλαιάς παραλίας στο κέντρο της πόλης και αντιμετώπιση της ρύπανσης του Θερμαϊκού.
Ώστε να δοθεί ένας μοναδικός χώρος 40 χιλιομέτρων και μια ξεχωριστή ταυτότητα στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης είναι και εδώ συνδεδεμένος με Real Estate Business. Με την παραχώρηση για τη Μαρίνα της Αρετσούς και το Παλατάκι, σε ιδιώτη για κατασκευές σπιτιών και ξενοδοχείων, χώρων εστίασης , με υπερβολική δόμηση που θα επιφέρει την αλλοίωση του παράκτιου τοπίου.
Είναι απόλυτα δικαιολογημένες οι αντιδράσεις των κατοίκων που ανάγκασαν την Κυβέρνηση σε προσωρινή αναδίπλωση.
Η αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου δεν πρέπει όμως για μια ακόμα φορά να παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες.
Το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει άμεσα να τροποποιήσει τον σχεδιασμό με βάση τις προτάσεις του Δήμου Καλαμαριάς και να συσταθεί άμεσα Φορέας Συντονισμού και Υλοποίησης για ολοκληρωμένη ανάπλαση του Παραλιακού Μετώπου με καθοριστική συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης, και την συμβολή «Επιστημονικού Γνωμοδοτικού Συμβουλίου» με ειδικούς επιστήμονες κύρους.
Τρίτον: Tο ΜΕΤΡΟ.
Μια εμβληματική υποδομή με πολλαπλά οφέλη για την πόλη και τους ανθρώπους.
Που όμως με παλινωδίες ετών και διαχρονικές ευθύνες καθυστερεί αδικαιολόγητα.
Πότε με την εικονική πραγματικότητα και τα εγκαίνια με τους μουσαμάδες του ΣΥΡΙΖΑ.
Πότε με τις αδικαιολόγητες συγκρούσεις που προκαλεί η ΝΔ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το θέμα του σταθμού Βενιζέλου. Όπου με ευθύνη της κυβέρνησης αναπτύχθηκε μια οξυμένη αντιπαράθεση που δεν οδηγεί σε λύσεις ευρύτερης αποδοχής.
Που φοβάμαι ότι δεν θα σταματήσει ούτε με την οριακής πλειοψηφίας απόφαση του ΣτΕ.
Η πρόταση μας είναι όσο ποτέ επίκαιρη. Συγκρότηση διεπιστημονικής επιτροπής υψηλού κύρους, που θα εξετάσει όλα τα δεδομένα και θα προτείνει την βέλτιστη λύση.
Γι’ αυτό και την επαναφέρουμε.
Το έργο πρέπει να επιταχυνθεί, και επιτέλους να ολοκληρωθεί.
Με τις επεκτάσεις του προς τις Δυτικές περιοχές και την διασύνδεση του με το δίκτυο του προαστιακού και της γραμμής του ΟΑΣΘ. Ενός ΟΑΣΘ βέβαια που δεν μπορεί να συνεχίζει δυστυχώς να πορεύεται με την ίδια πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ.
Ακατάλληλα λεωφορεία, καθυστέρηση στην οργάνωση της νέας εταιρείας.
Ο χαμένος χρόνος πρέπει να κερδηθεί. Με αγορά νέων σύγχρονων λεωφορείων και τον σχεδιασμό ενός ενιαίου συστήματος παροχής αστικού συγκοινωνιακού έργου με συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης.
Φίλες και Φίλοι,
Ιδιαίτερα κρίσιμο και επίκαιρο θέμα είναι βέβαια το θέμα της Υγείας που η πόλη το βίωσε με δραματικό τρόπο στο 2ο κύμα της πανδημίας το περασμένο Φθινόπωρο.
Με τεράστιες και ομολογημένες πια και από τον Πρωθυπουργό ευθύνες της Κυβέρνησης.
Δεν προέβλεψε, δεν προετοιμάστηκε, άνοιξε χωρίς έλεγχο τα βόρεια χερσαία σύνορα, καθυστέρησε να αντιδράσει και να πάρει μέτρα.
Το αποτέλεσμα ήταν πάνω από 7.500 εισαγωγές μόνο στα Νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης με covid-19 για το 2020, με 1.500 απώλειες σε ανθρώπινες ζωές, με το 70% εκτός ΜΕΘ.
Ακόμη και τις πιο δύσκολες ώρες η ΝΔ, δεν επίταξε και δεν ενέταξε τα ιδιωτικά θεραπευτήρια στη μάχη κατά της πανδημίας (πλην νοσηλευτηρίων τύπου «Σαραφιανού»).
Και σήμερα μετά από όλα αυτά, το Κυβερνητικό σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης δεν προβλέπει τίποτε σε επίπεδο υποδομών για την ευρύτερη περιοχή,
Ενώ το ανθρώπινο δυναμικό μειώνεται συνεχώς και τα Νοσοκομεία υπολειτουργούν.
Η ενίσχυση του δημόσιου συστήματος Υγείας είναι προτεραιότητα μας.
Απέναντι στην αντίληψη της ΝΔ που ενώ τάζει , όπως και χθες ο κ. Μητσοτάκης νέο ΕΣΥ, θέλουν και επιδιώκουν την υποβάθμιση, τον τεμαχισμό και την παράδοση κρίσιμων δομών και λειτουργιών του σε μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.
Η παράταξη μας που εμπνεύσθηκε, σχεδίασε, υλοποίησε το ΕΣΥ έχει την ιστορική ευθύνη για την αναγέννηση του. Παρουσιάσαμε πέρυσι το συνολικό πλαίσιο της πρότασης μας που εξειδικεύουμε σε κάθε περιοχή.
Ειδικότερα για την Θεσσαλονίκη προτείνουμε
· Δημιουργία 150 νέων κλινών ΜΕΘ στα δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια Νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και Κ. Μακεδονίας.
· Εκπόνηση ειδικού σχεδίου «εμπλοκής» των μεγάλων ιδιωτικών νοσηλευτηρίων της πόλης σε ενδεχόμενο Δ’ κύμα της πανδημίας.
· Λειτουργία του Περιφερειακού εργαστήριου Δημόσιας Υγείας στο νοσοκομείο Παπανικολάου. Η κτιριακή υποδομή είναι έτοιμη από την εποχή του ΠΑΣΟΚ.
· Ίδρυση-λειτουργία 4 μονάδων Χρόνιων Παθήσεων εντός Νοσοκομείων που πληρούν τις προϋποθέσεις (με την πρώτη μονάδα πιλοτικά στο νοσοκομείο Παπανικολάου).
· Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού κυρίως ιατρών-νοσηλευτών και μονιμοποίηση όλων των επικουρικών και συμβασιούχων που έδωσαν τη μάχη κατά του covid.
και
· Δημιουργία ενός ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΥΓΕΙΑΣ. στο τέως στρατόπεδο Καρατάσου (650 στρέμματα), στην περιοχή αυτή σχεδιάζεται να γίνει ο τερματικός σταθμός της Δυτικής επέκτασης του ΜΕΤΡΟ. Ένα πρότυπο, ερευνητικό και νοσηλευτικό κέντρο που θα προάγει την παραγωγή νέας γνώσης και θα προσελκύει για εκπαίδευση φοιτητές και επιστήμονες από άλλες χώρες.
Παιδιατρικό Νοσοκομείο Φιλύρου.
Είναι πολύ σημαντικό που το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος διαθέτει αυτούς τους πόρους και περιμένουμε ότι θα ενταχθεί πλήρως στο ΕΣΥ και θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες της Θεσσαλονίκης
Βεβαίως είναι απαραίτητο να γίνουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις στους οδικούς άξονες (διαπλατύνσεις- δημιουργία κόμβων), για να είναι εύκολη η πρόσβαση σε αυτό.
Για να υπάρξει ολοκληρωμένος σχεδιασμός και να επιτευχθεί η υλοποίηση του έργου, προτείνεται να συσταθεί ειδική Ομάδα Διαχείρισης έργου από εκπροσώπους της Πολιτείας, της Περιφέρειας και των 3 εμπλεκόμενων Δήμων (Νεάπολης-Συκεών/Π. Μελά/ Πυλαίας-Χορτιάτη).
Τέταρτον: Αστικές Αναπλάσεις.
Είναι ώρα να προχωρήσουν μια σειρά έργα που θα αλλάξουν την ζωή των κατοίκων σε πολλές περιοχές, ενισχύοντας το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την αναψυχή, με
- αξιοποίηση χώρων μεγάλων στρατοπέδων,
- αναβάθμιση βιομηχανικών ακινήτων στην Δυτική είσοδο της πόλης,
- αξιοποίηση των εκβολών του Γαλλικού Ποταμού και του Δέλτα του Αξιού.
- Με ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αναδασώσεων και ανάπτυξης δικτύου ποδηλατοδρόμων,
- με την ανάπλαση και ανάδειξη του Βυζαντινού παρελθόντος της πόλης, για να γίνει πράξη το όραμα της Μελίνας Μερκούρη για το «Βυζαντινό Αρχαιολογικό Περίπατο».
- Επέκταση του Περιαστικού δάσους του Σέιχ Σου- Δημιουργία Πράσινου Πετάλου.
Φίλες και Φίλοι,
Συμπληρώθηκαν δυο χρόνια με Κυβέρνηση ΝΔ.
Δυο χρόνια τώρα, ο κ. Μητσοτάκης φτιάχνει μια Ελλάδα για λίγους, αδιαφορεί για τους πολλούς, για τους εργαζόμενους, για τους μικρομεσαίους, για τους μη προνομιούχους που αυξάνονται, για τους νέους ανθρώπους.
Οι ανισότητες διευρύνονται και οι αδικίες παγιώνονται.
Το ΕΣΥ αφέθηκε στην τύχη του.
Δεν στηρίχθηκαν ούτε οι άνθρωποί του, ούτε οι υποδομές του.
Η πανδημία είναι παρούσα και ακόμη πιο απειλητική.
Οι δυσμενείς εξελίξεις στην πανδημία διαψεύδουν την Κυβερνητική προπαγάνδα και επαναφέρουν τον κ. Μητσοτάκη και τους Υπουργούς του, στην σκληρή πραγματικότητα. Ο εφησυχασμός που καλλιεργούσε η Κυβέρνηση έβλαψε.
Ο εμβολιασμός του πληθυσμού δεν προχωρεί ικανοποιητικά. Επιβάλλεται να αυξηθεί άμεσα. Επανειλημμένα έχουμε προτείνει, εκστρατεία ενημέρωσης, κινητές μονάδες και υποχρεωτικούς εμβολιασμούς .
Ο κ. Μητσοτάκης έχει την κύρια ευθύνη για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και είναι ώρα να την αναλάβει αντί να την μεταθέτει αλλού.
Αντί να διχάζει και να απειλεί, οφείλει να πρωταγωνιστήσει στην συνεννόηση και τη δημιουργία κοινού μετώπου κατά της πανδημίας.
Το Κίνημα Αλλαγής ξεκινά καμπάνια υπέρ των εμβολιασμών και ενημέρωσης των πολιτών.
- Η Ανάπτυξη αφορά μόνο τους μεγάλους
Η Κυβέρνηση στηρίζει μόνο τους ισχυρούς, οι ανισότητες διευρύνονται.
Μόνον οι «μεγάλοι» είχαν πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, μειώθηκαν οι φόροι στα κέρδη και στα μερίσματα των επιχειρηματιών.
Οι μισθοί των εργαζόμενων μειώθηκαν δύο φορές πάνω από ότι στην Ε.Ε, 350.000 άνεργοι έμειναν χωρίς κάλυψη μέσα στην κρίση και τα αδύναμα νοικοκυριά κινδυνεύουν με τους πλειστηριασμούς να χάσουν το σπίτι τους
- Καθιερώθηκε η φτηνή εργασία
Με τον εργασιακό νόμο γυρίζουμε σε ατομικές συμβάσεις, ο εργαζόμενος μένει απροστάτευτος στον ασύδοτο εργοδότη , χωρίς δικαιώματα, ανασφαλής, με χαμηλές αμοιβές, την ίδια στιγμή που ο κατώτερος μισθός είναι 2 χρόνια καθηλωμένος.
Οι εκκρεμείς συντάξεις αυξήθηκαν κατά 35% τα 2 χρόνια, φθάνοντας αθροιστικά στις 346.000.
- Τα σχολεία έκλεισαν, μεγάλωσαν οι ανισότητες
Το δημόσιο σχολείο εγκαταλείφθηκε στην διάρκεια της πανδημίας, τα «μαθησιακά κενά» και οι ανισότητες μεγάλωσαν. Η κυβέρνηση αναβάθμισε τα πτυχία των κολλεγίων και η δήθεν μεταρρύθμιση στην Ανώτατη Εκπαίδευση εκφυλίζεται στην αυθαίρετη περικοπή του αριθμού των εισακτέων.
Ο αυταρχισμός και η αστυνομοκρατία κυριαρχούν στα πανεπιστήμια.
- Η ανασφάλεια κυριαρχεί – Η βαριά εγκληματικότητα σε έξαρση
Οι γειτονιές είναι ξέφραγο αμπέλι στις συμμορίες, τα αστυνομικά τμήματα παραμένουν υποστελεχωμένα και το δόγμα νόμος και τάξη περιορίζεται στην αντιμετώπιση διαδηλωτών και φοιτητών.
- Η Αναξιοκρατία και η αδιαφάνεια κυριαρχούν
Το γαλάζιο πελατειακό κράτος αντικαθιστά το ροζ του ΣΥΡΙΖΑ.
Το επιτελικό κράτος έγινε Μαξίμου Α.Ε με τις απ’ ευθείας αναθέσεις, την επιχείρηση ελέγχου των Μέσων Ενημέρωσης και τον κομματικό έλεγχο της Αυτοδιοίκησης
- Η εξωτερική πολιτική είναι αμυντική και παθητική, χωρίς Εθνική Στρατηγική
Η Κυβέρνηση αρνήθηκε την συγκρότηση του Εθνικού Μετώπου απέναντι στις Τουρκικές απειλές. Ο κ. Μητσοτάκης ούτε ζήτησε, ούτε έλαβε ουσιαστικές εγγυήσεις για τα Εθνικά συμφέροντα. Είπε το ναι στην θετική ατζέντα για την Τουρκιά χωρίς καμία δική της δέσμευση.
- Η Πράσινή ανάπτυξη δεν φτάνει σε κάθε σπίτι
Υπάρχει σοβαρό ζήτημα ενεργειακής Δημοκρατίας. Οι ΑΠΕ αφορούν μόνο τους μεγάλους ενώ το Πρόγραμμα «Εξοικονομώ», εκφυλίστηκε χωρίς κοινωνικά, οικονομικά, περιβαλλοντικά κριτήρια, αρκεί η ταχύτητα πληκτρολόγησης .
Τα «μεγάλα έργα» για το περιβάλλον που εξαγγέλθηκαν κατά τις προγραμματικές δηλώσεις ακόμη αγνοούνται.
Η ηλεκτροκίνηση περιορίζεται σε εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χωρίς όφελος για την εθνική παραγωγή. Αντί των ηλεκτρικών λεωφορείων προμηθευόμαστε παλιά οχήματα που κυκλοφορούν ως υγειονομικές βόμβες.
Η πράσινη ανάπτυξη τελικά χρησιμοποιείται ως άλλοθι για κατά παρέκκλιση διαδικασίες και εξυπηρέτηση συμφερόντων, ενώ ο κλιματικός νόμος που εμείς προκαλέσαμε τη συζήτηση του στη Βουλή θα έρθει και αυτός προφανώς έτοιμος από το Μαξίμου, χωρίς τις συμμετοχικές διαδικασίες που προτείναμε και τη νέα γενιά παρούσα.
Στα δύο χρόνια το προσωπείο του μεταρρυθμιστή έπεσε. Ο δήθεν νεωτεριστικός εκσυγχρονιστικός λόγος έγινε απόρρυθμιστική μανία και στροφή στο παρελθόν.
Φίλες και φίλοι,
Όσο αφορά το σχέδιο της Κυβέρνησης για την οικονομία, δεν αποτελεί ολοκληρωμένη πρόταση ανάκαμψης.
Λείπει ο στόχος αλλαγής του παραγωγικού μοντέλου.
• Δεν συνοδεύονται τα έργα που προβλέπονται, με δείκτες απόδοσης για το περιβάλλον, για ανάπτυξη και κυρίως για την δημιουργία θέσεων εργασίας.
• Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής, για την στήριξη της Ελληνικής βιομηχανίας και βιοτεχνίας. Ακόμη και για την Εθνική Άμυνα σε μια κρίσιμη περίοδο, μένουμε μόνο στις παραγγελίες από τις άλλες χώρες.
• Απουσιάζει κάθε αναφορά για την στήριξη της ελληνικής μικρομεσαίας επιχείρησης, δεν περιλαμβάνονται εμβληματικά έργα για τον Τουρισμό, υπάρχει έλλειμμα για την βιώσιμη στροφή του αγροδιατροφικού τομέα, ενώ είναι πολύ μικρές οι επενδύσεις για το ΕΣΥ, την έρευνα, την καινοτομία, την εξωστρέφεια.
Το Κίνημα Αλλαγής είναι εδώ, με το δικό μας αφήγημα, στον αντίποδα των πολιτικών Μητσοτάκη.
Έτοιμο για τη Νέα Αλλαγή που έχει ανάγκη ο τόπος.
Στόχος μας είναι «κανένα ευρώ χωρίς αναπτυξιακή διάσταση, κανένα ευρώ χωρίς κοινωνική ανταποδοτικότητα».
Εμείς μιλάμε για την ανάπτυξη με κοινωνική προστασία.
Εμείς μιλάμε για τις ανισότητες που πρέπει να αντιμετωπίσουμε.
Εμείς μιλάμε για το στόχο της πλήρους απασχόλησης.
Δίνουμε έμφαση στη μετάβαση στην ψηφιακή και πράσινη οικονομία αλλά με παραγωγή στον τόπο μας και εξαγωγές και αυτή είναι η διαφορά μας με την κυβέρνηση.
Προτεραιότητα μας, επενδύσεις που δίνουν προστιθέμενη αξία στην Ελληνική παραγωγή.
Το μότο μας είναι «Παράγουμε και εξάγουμε».
Λέμε όχι στο μοντέλο εισαγωγές – κατανάλωση.
Για μας μεγάλα έργα, δεν σημαίνουν μόνο μεγάλες επιχειρήσεις αλλά και ευκαιρίες για τις μικρομεσαίες με συμπράξεις και κοινοπραξίες.
Τα 70 δις που μπορούμε να αξιοποιήσουμε για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας αφορούν τους πολλούς.
Ιεραρχούμε τις κατανομές των διαθέσιμων πόρων ως εξής :
Α) Μέτρα, κυρίως φορολογικά και θεσμοθέτηση κινήτρων για την επανεκκίνηση της οικονομίας, Με την ελάφρυνση του φορολογικού βάρους των επιχειρήσεων και την παροχή κινήτρων για παραγωγικές επενδύσεις.
Β) Δημόσιες επενδύσεις για υποδομές και κοινωνική προστασία.
Σε υποδομές που συμβάλλουν στην Ανάπτυξη.
· Στην αναγέννηση του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
· Στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση και ψηφιοποίηση του κράτους
· Στην ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας και δημόσιας ασφάλειας, ιδιαίτερα με τα προβλήματα που δημιουργεί η Κλιματική Αλλαγή.
Γ) Επενδύσεις για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση.
Επενδύσεις με ισχυρά κίνητρα, αλλά και ταυτόχρονα απαίτηση για ελληνική προστιθέμενη αξία.
Με αιχμές την ενίσχυση της Βιομηχανίας, η επαναβιομηχάνιση μπορεί να ξεκινήσει από τη Βόρειο Ελλάδα, τις νέες μορφές Τουρισμού, τη μεταποίηση, το μετασχηματισμό και δικτύωση/συνεργασία των Μικρομεσαίων επιχειρήσεων, την επένδυση στην σύγχρονη Πρωτογενή Παραγωγή.
Φίλες και Φίλοι
Οι επιπτώσεις της πολιτικής Μητσοτάκη οδηγούν σε αναδιάταξη του πολιτικού σκηνικού. Τα πρώτα σημάδια είναι ορατά.
Με το αφήγημα μας για την νέα αλλαγή διεκδικούμε πρωταγωνιστικό ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις.
Θα το πετύχουμε μαζί με όσους ελπίζουν, ονειρεύονται και αγωνίζονται για την αξιοπρέπεια, την εθνική υπερηφάνεια, την πρόοδο και την κοινωνική δικαιοσύνη.
!function(f,b,e,v,n,t,s)
{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};
if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';
n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];
s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script',
'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
fbq('init', '2136377169912972');
fbq('track', 'PageView');