Εισαγωγική Ομιλία της Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής Φώφης Γεννηματά στην εκδήλωση για την Ανώτατη Εκπαίδευση
- Αν οι συνθήκες δείχνουν ότι έρχεται τρίτο κύμα της πανδημίας, τότε δεν αρκεί η πολιτική του εντυπωσιασμού με τα κυβερνητικά στελέχη να τρέχουν σαν «ράμπο» στην Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα. Εκείνο που χρειάζεται είναι αποτελεσματικές δράσεις στη βάση συγκεκριμένου σχεδίου.
- Η κυβερνητική επιλογή για αστυνομικό σώμα μέσα σε κάθε πανεπιστήμιο υπό τις εντολές του αρχηγού της αστυνομίας ή του αρμόδιου υπουργού, είναι αντισυνταγματική και αναποτελεσματική. Πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία.
- Με την επιλογή αυτή η Κυβέρνηση σκόπιμα διασπά το μέτωπο της πλειοψηφίας που θέλει φύλαξη των πανεπιστημίων αλλά όχι αυτού του τύπου. Μετατρέπει το ερώτημα «φύλαξη ή ασυδοσία» στο «αστυνομία ή όχι αστυνομία». Επιτρέπει έτσι σε αυτούς που θέλουν τα πανεπιστήμια να παραμείνουν ξέφραγο αμπέλι να «κρυφτούν» πίσω από το «όχι στην αστυνομία». Ποιος κερδίζει τελικά από αυτή την αντιπαράθεση. Ποιος τρίβει τα χέρια του; Οι αρνητές της φύλαξης και το τεχνητό δίπολο ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ.
- Το Κίνημα Αλλαγής λέει καθαρά. Ναι στη φύλαξη, όχι στην αστυνομοκρατία. Ναι στην αναβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου. Όχι στο δόγμα νόμος και τάξη. Όχι στα αστυνομικά τμήματα μέσα στο Πανεπιστήμιο. Όχι στους αστυνομικούς με γκλομπ και χειροπέδες μέσα στις σχολές. Όχι στις κάμερες μέσα στην τάξη και στην παρακολούθηση με drones.
Ακολουθεί ολόκληρη η εισαγωγική Ομιλία της Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής Φώφης Γεννηματά στην εκδήλωση για την Ανώτατη Εκπαίδευση
Φίλες και Φίλοι,
Η συζήτησή μας σήμερα γίνεται κάτω από τη βαριά σκιά των εξελίξεων στην πανδημία. Αν οι συνθήκες δείχνουν ότι έρχεται τρίτο κύμα της πανδημίας, τότε δεν αρκεί η πολιτική του εντυπωσιασμού με τα κυβερνητικά στελέχη να τρέχουν σαν «ραμπο» στην Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα.
Εκείνο που χρειάζεται είναι αποτελεσματικές δράσεις στη βάση συγκεκριμένου σχεδίου.
Είναι ώρα για :
· Περισσότερα τεστ και διαφάνεια στα επιδημιολογικά στοιχεία για κάθε περιοχή
· Σωστή ιχνηλάτηση που δεν αρκεί να την κάνει η πολιτική προστασία
· Ελέγχους στην πιστή τήρηση των μέτρων
· Ουσιαστική ενίσχυση και προετοιμασία του ΕΣΥ, που θα πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε οποιεσδήποτε συνθήκες
· Ιατρική κάλυψη των ασθενών με covid στο σπίτι, από τις μονάδες πρωτοβάθμιας φροντίδας
Σχέδιο για να σταματήσει ο συνωστισμός στα σχολεία
Όλα αυτά δηλαδή που έχουμε αναδείξει από πέρυσι τον Μάρτιο και η Κυβέρνηση δεν έχει αντιμετωπίσει.
Είναι απαραίτητο όσο ποτέ να υπάρξει πολιτική συνεννόηση γύρω από ένα Εθνικό Σχέδιο για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Η Κυβέρνηση αρνείται τη συνεννόηση και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της κοινωνίας, που αγωνιά και ανησυχεί.
Ακριβώς γι αυτό επιλέγει να ανοίγει μέτωπα αχρείαστα για τη χώρα, χρήσιμα μόνο γι αυτούς και προωθεί πολιτικές που διχάζουν. Διαμορφώνει ψεύτικα δίπολα.
Όπως κάνει τώρα και με το σχέδιο νόμου για την παιδεία και με τη στήριξη της προπαγάνδας.
Μακριά από τις ανάγκες για καλύτερη Δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα. Μακριά από τις ανάγκες της νέας γενιάς που οι ανισότητες στην εκπαίδευση κρατούν σε ομηρία.
Η κυβερνητική επιλογή για αστυνομικό σώμα μέσα σε κάθε πανεπιστήμιο υπό τις εντολές του αρχηγού της αστυνομίας ή του αρμόδιου υπουργού, είναι αντισυνταγματική και αναποτελεσματική.
Πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία.
Με την επιλογή αυτή σκόπιμα διασπά το μέτωπο της πλειοψηφίας που θέλει φύλαξη των πανεπιστημίων αλλά όχι αυτού του τύπου.
Μετατρέπει το ερώτημα «φύλαξη ή ασυδοσία» στο «αστυνομία ή όχι αστυνομία».
Επιτρέπει έτσι σε αυτούς που θέλουν τα πανεπιστήμια να παραμείνουν ξέφραγο αμπέλι να «κρυφτούν» πίσω από το «όχι στην αστυνομία».
Ποιος κερδίζει τελικά από αυτή την αντιπαράθεση.
Ποιος τρίβει τα χέρια του;
Οι αρνητές της φύλαξης και το τεχνητό δίπολο ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ.
Έτσι έκαναν και με τον νόμο για το άσυλο, που δεν εφάρμοσαν, οι ίδιοι στη συνέχεια. Τους τα λέγαμε και τότε και προσπαθούσαν να διαστρεβλώσουν τη θέση μας. Αυτό κάνουν και τώρα.
Γιατί τι άλλο εξυπηρετεί αυτή η βιασύνη να κατατεθεί ένας Νόμος συγκρουσιακός, χωρίς ουσιαστικό διάλογο και επιδίωξη συναίνεσης, την ώρα μάλιστα που τα Πανεπιστήμια δεν λειτουργούν με δια ζώσης διδασκαλία, λόγω της Πανδημίας, και οι φοιτητές δεν είναι εκεί.
Το Κίνημα Αλλαγής λέει καθαρά.
Ναι στη φύλαξη, όχι στην αστυνομοκρατία.
Ναι στην αναβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου.
Όχι στο δόγμα νόμος και τάξη. Όχι στα αστυνομικά τμήματα μέσα στο Πανεπιστήμιο.
Όχι στους αστυνομικούς με γκλομπ και χειροπέδες μέσα στις σχολές.
Όχι στις κάμερες μέσα στην τάξη και στην παρακολούθηση με drones.
Υπάρχει λύση; Ναι, και την παρουσιάσαμε με την ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας την περασμένη Πέμπτη.
Τι προβλέπει:
Α) Καθιερώνεται η ακαδημαϊκή ταυτότητα (ή κάρτα του εργαζόμενου) για την είσοδο και κίνηση των φοιτητών, διδακτικού προσωπικού, και διοικητικού προσωπικού στο χώρο του Πανεπιστημίου.
Β) Ιδρύεται ειδική υπηρεσία φύλαξης με αυτοτελή οργανωτική δομή σε κάθε ΑΕΙ, που υπάγεται στον Πρύτανη και συνεργάζεται με τις δημόσιες αρχές. Όπως συμβαίνει στα περισσότερα Πανεπιστήμια του κόσμου. Όπως αρμόζει σε μια δημοκρατική Ευρωπαϊκή χώρα.
Γ) Καθορίζονται οι στόχοι και τα μέσα, καθώς και οι διαδικασίες πρόσληψης των υπευθύνων της Υπηρεσίας και οι αρμοδιότητές της. Όπως και η ευθύνη τους για την ειδοποίηση των αστυνομικών αρχών σε περίπτωση έκνομων ενεργειών.
Δ) Περιγράφονται οι διαδικασίες αξιοκρατικής στελέχωσης και εκπαίδευσης των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Φύλαξης. Όπως και η δυνατότητα του Πανεπιστημίου να συνάπτει δημόσιες συμβάσεις με φορείς (εταιρείες) του ιδιωτικού τομέα. Οι οποίες κατά την άσκηση του έργου τους εποπτεύονται και ελέγχονται.
Ε) Ο Κρατικός Προϋπολογισμός με επιπλέον χρηματοδότηση, καλύπτει το κόστος των δαπανών για τη φύλαξη των ΑΕΙ.
Η ΝΔ δεν έχει ως προτεραιότητα την αναβάθμιση των Δημόσιων Πανεπιστημίων, γιατί δεν πιστεύει σε αυτά.
Γι αυτό περιορίζεται σε επικοινωνιακή διαχείριση των θεμάτων και επικεντρώνεται στη βάση εισαγωγής, στους αιώνιους φοιτητές και στο ζήτημα της ανομίας. Θέματα στα οποία επιμένει η ΝΔ από το 2007. Τίποτα καινούργιο.
Το Κίνημα Αλλαγής πιστεύει σε μια ουσιαστική ολοκληρωμένη παρέμβαση, μια πραγματική μεταρρύθμιση στην Παιδεία που θα αντιμετωπίζει το μαθησιακό χάσμα, θα χτυπά τις εκπαιδευτικές ανισότητες, θα εξασφαλίζει πολλαπλές μαθησιακές διαδρομές και τελικά θα αναβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες.
Τα αποτελέσματα των εξετάσεων των μαθητών οφείλουν να μας προβληματίσουν και να επιταχύνουν τις αλλαγές.
Λέμε όχι σε τιμωρητικές λογικές σε βάρος των μαθητών που τους οδηγούν τελικά στην ιδιωτική εκπαίδευση και δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα.
Προτεραιότητα για μας έχουν:
Πρώτον, η θέσπιση του Εθνικού Απολυτήριου, όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη. Που απεικονίζει την παρουσία του μαθητή στις δύο τελευταίες τάξεις ενός αναβαθμισμένου Λυκείου και μια εξέταση με βάση Τράπεζα Θεμάτων.
Δεύτερον, ένα Ισχυρό Πανεπιστήμιο, με νέο χωροταξικό σχεδιασμό των σχολών, με σύνδεση με την παραγωγή, την καινοτομία, την έρευνα. Επαρκή χρηματοδότηση στη βάση σύγχρονου συστήματος αξιολόγησης.
Και τρίτον την αναβάθμιση της δημόσιας τεχνολογικής εκπαίδευσης ώστε να υπάρχουν ευκαιρίες για την νέα γενιά, να μην έχει ως μόνες διεξόδους την είσοδο σε μια οποιαδήποτε Πανεπιστημιακή σχολή ή την ιδιωτική εκπαίδευση.
Από κει και πέρα τα ίδια τα Πανεπιστήμια θα καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων που μπορούν να εκπαιδεύσουν σε κάθε σχολή και τις ελάχιστες προϋποθέσεις που θέτουν με βάση το ΕΘΝΙΚΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ.
Τέλος πιστεύουμε στην αντιμετώπιση του θέματος των αιώνιων φοιτητών, έχουμε φέρει εξάλλου σχετικές ρυθμίσεις, όμως οι υπηρεσίες του Πανεπιστημίου πρέπει να ελέγχουν περιπτώσεις που σχετίζονται με θέματα υγείας, σοβαρά οικογενειακά ή οικονομικά προβλήματα και να διασφαλίζουν ότι οι περιπτώσεις αυτές θα έχουν δεύτερη ευκαιρία.
Φίλες και Φίλοι,
Καταψηφίζουμε το Νομοσχέδιο της Κυβέρνησης.
Είμαστε συνολικά απέναντι στην αυταρχική λογική της. Είμαστε απέναντι στην αυταρχική παραβίαση του αυτοδιοίκητου του Πανεπιστημίου .
Δεν αναβαθμίζει τη Δημόσια εκπαίδευση.
Είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο και πιστεύουμε ότι είναι ώρα να δημιουργηθεί ευρύ κίνημα για τη Νέα Αλλαγή και στην εκπαίδευση που μόνο η προοδευτική δημοκρατική παράταξη, το Κίνημα Αλλαγής μπορεί να κάνει πράξη.
!function(f,b,e,v,n,t,s)
{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};
if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';
n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];
s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script',
'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
fbq('init', '2136377169912972');
fbq('track', 'PageView');