Με την υπ. Αριθμ. 3752/ΓΔ4 14/01/2021 Υ.Α. της Υφυπουργού Παιδείας κας Μακρή θεσμοθετείται και επίσημα ο «αντισταθμιστικός εμπαιγμός» του Υπουργείου Παιδείας στην κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο με τη μορφή της «Ενισχυτικής Διδασκαλίας των Ειδικών Μαθημάτων».
Το ψευτο-μπάλωμα στο μεγάλο εκπαιδευτικό κενό που το Υπουργείο Παιδείας προκάλεσε στερείται λογικής και είναι πρακτικά ανεφάρμοστο γιατί:
Α) Για τη φετινή χρονιά θα είναι ανύπαρκτο καθώς με κλειστά τα σχολεία ούτε κατ’ όνομα θα προλάβει να αναφερθεί.
Β) Και στο παρελθόν είχε γίνει προσπάθεια να εφαρμοστεί και απέτυχε, με τα μαθήματα και τους εκπαιδευτικούς εντός της λυκειακής δομής, καθώς καθίσταντο χρονικά απαγορευτική η παρακολούθηση των μαθητών μετά το κανονικό σχολικό ωράριο.
Γ) Με ανύπαρκτα τα καταργημένα καλλιτεχνικά μαθήματα σε όλες τις λυκειακές τάξεις δημιουργεί γνωστική ανακολουθία έως και τη Γ΄ τάξη. Χωρίς τους κατάλληλους καθηγητές-μέντορες για τους μαθητές, ο θεσμός τάχιστα θα αφυδατωθεί και θα εκπέσει.
Δ) Η προαιρετική παρακολούθησή (χωρίς την επίπτωση των απουσιών και της βαθμολογίας) στην εκτός κανονικού ωραρίου διδασκαλία δεν διασφαλίζουν την όποια μαθησιακή σταθερότητα και την επιτυχή ολοκλήρωσή της.
Ε) Ο επιπρόσθετος χρόνος και τρόπος μετακίνησης των μαθητών μετά τις 2:00 μ.μ. στα συγκεκριμένα μαθήματα που θα διδάσκονται σε κάποια μόνο σχολεία, στα αστικά κέντρα και σε πρωτεύουσες νομών, λειτουργεί ανασταλτικά και απαγορευτικά για τους μαθητές.
ΣΤ) Στη συγκεκριμένη πρόχειρη Υ.Α. δεν έχουν ούτε καν προβλεφθεί αίθουσες με τα απαραίτητα εποπτικά μέσα διδασκαλίας (καλλιτεχνικές συνθέσεις, σχεδιαστήρια κ.ά.).
Η μόνη εξήγηση των προθέσεων του Υπουργείου Παιδείας, μετά την κατάργηση των Ειδικών μαθημάτων, είναι ότι πιθανά ποντάρει σε ρηχή συγκάλυψη της παραβίασης του Συντάγματος για τη μη παροχή ίσων ευκαιριών για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Για όλους αυτούς τους παραπάνω λόγους είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσει να στρέφει τους μαθητές υποχρεωτικά στα ιδιωτικά φροντιστήρια με τσουχτερά δίδακτρα για την απόκτηση των απαραίτητων καλλιτεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει να εμπαίζει με φθηνά και δοκιμασμένα «αντισταθμιστικά» μέτρα μαθητές, γονείς, καθηγητές και να επαναφέρει τα Καλλιτεχνικά Μαθήματα στο κανονικό-υποχρεωτικό σχολικό πρόγραμμα του Λυκείου ώστε να διασφαλιστεί πραγματικά η απρόσκοπτη συνέχεια της διδασκαλίας τους και η δυνατότητα όλων των μαθητών για εισαγωγή τους στις Καλλιτεχνικές Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.