Τελικά, ούτε ο μεγάλος περίπατος-περίγελος και η κατασπατάληση δημόσιου χρήματος, ούτε οι μάσκες αλεξίπτωτα που δόθηκαν στα παιδιά, ούτε το κλείσιμο των περιπτέρων μετά τα μεσάνυχτα, ούτε η αραίωση των δρομολογίων λεωφορείων και συρμών του μετρό, ούτε η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ούτε οι απολύσεις των επικουρικών γιατρών, ούτε η μείωση των δαπανών για υγεία/παιδεία, ούτε το τάϊσμα των ΜΜΕ με εκατομμύρια, ούτε τα στραβά μάτια στην εκκλησία, ούτε οι προσλήψεις συνοριοφυλάκων στην Αρκαδία κατάφεραν να αναχαιτίσουν τον ιό. Πόσο επικίνδυνοι είναι!
Η χώρα κλείνει γιατί το σύστημα υγείας δεν μπορεί να απορροφήσει τη ραγδαία αύξηση κρουσμάτων και νοσηλειών. Το ομολογούν όλοι τους. Αν δεν ενισχύσουν ΜΕΘ/ΜΑΘ νοσοκομεία, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, τεστ παντού, έστω τώρα, τότε η καραντίνα δεν θα κρατήσει ένα μήνα αλλά θα συνεχιστεί άγνωστο για πόσο. Αυτό όμως είναι θανατηφόρο για την κοινωνία σε όλα τα επίπεδα.
Είναι σαφές, πια: αν δεν πεθάνεις από τον ιό, θα πεθάνεις από το άγχος της κλεισούρας, την αγωνία της ανεργίας, την πείνα και τις συνέπειες του εγκληματικού πραξικοπήματος να μη διενεργούνται χειρουργεία για άλλες παθήσεις. Δεν θα έχεις καταγραφεί στα θύματα του Covid, μα στις παράπλευρες απώλειες.
ΜΕΘ ζητήσαμε, 15άρια τμήματα ζητήσαμε, προσλήψεις υγειονομικών ζητήσαμε. Τι πήραμε; Την «Ατομική ευθύνη» μας και την καταστολή τους.
Εκχωρήσαμε δικαιώματα και ελευθερίες στο όνομα του ιού, βάλαμε τη ζωή μας στο γύψο, ψηφίστηκαν νομοσχέδια-καταπέλτες για το περιβάλλον, την Παιδεία, τα εργασιακά, την δήμευση της μικροιδιοκτησίας. Η κοινωνία έχει γονατίσει, οι νέοι άνθρωποι έχουν «επικυρηχθεί».
Ποιοι θα έχουν να πληρώσουν ιδιωτική κλινική και περίθαλψη, το νοίκι τους, τα δάνειά τους; Οι πρόσφυγες και μετανάστες δε θα βρίσκουν χώρο να σταθούν… οι πιο αδύναμοι θα πληρώσουν και πάλι…
Τα δικά μας παιδιά, τους μαθητές μας θα χτυπήσει για άλλη μια φορά η καραντίνα που επιβάλλεται. Φωνάζουμε, ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΕΙΑ, κανεις μόνος του σε αυτή την πρωτόγνωρη ανθρωπιστική κρίση!!!!
Το σχολείο είναι μια τεράστια αγκαλιά για όλα τα παιδιά, χωρίς διαχωρισμούς και διακρίσεις, που εξομαλύνει αντιθέσεις και γεφυρώνει κοινωνικές αδικίες και δεν υποκαθίσταται από την σύγχρονη τηλε-εκπαίδευση.
Η ασφυκτική πίεση που ασκείται στους εκπαιδευτικούς από το υπουργείο για να μετατραπεί η τηλε-εκπαίδευση από προαιρετική σε υποχρεωτική (χωρίς τα απαραίτητα τεχνικά μέσα για μαθητές και εκπαιδευτικούς) δείχνει ότι «ήρθε για να μείνει», με αφορμή την πανδημία, και να χρησιμοποιηθεί α) για να μεταλλάξει το έργο του εκπαιδευτικού σε ένα ηλεκτρονικό «προϊόν», β) για να χρησιμοποιηθεί σαν «μπαμπούλας» και «χαφιές» στην περίπτωση των καταλήψεων, γ) για να κάνει άνω-κάτω τη λειτουργία του σχολείου με μαθήματα «πάση θυσία», «ζωντανά», «σύγχρονα» ή «ασύγχρονα» δ) περιθωριοποιώντας τα παιδιά που δεν διαθέτουν τον εξοπλισμό για να συμμετάσχουν.
· ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΟΧΙ στην καταστροφή της παιδείας μέσω της τηλε-εκπαίδευσης
· Άδειες ειδικού σκοπού σε όλους τους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
· Επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία,
· Μείωση μαθητών στις τάξεις, είτε με δύο βάρδιες την ίδια ημέρα στα ήδη υπάρχοντα σχολεία, είτε με δήμευση χώρων.
· Μείωση της διδακτέας ύλης τουλάχιστον στο μισό.
Συνάδελφοι,
Τρόποι να παραμείνουν τα σχολεία ασφαλή και ανοιχτά υπήρχαν και υπάρχουν. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να κατανοήσει ότι δεν υπήρχε διάθεση από την κυβέρνηση, να προστατεύσει όχι μόνο την δημόσια υγεία, αλλά και δικαίωμα της κοινωνίας στην εκπαίδευση και την εργασία.
Συνεχίζουμε να παλεύουμε για την δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά μας σε ανοιχτά ασφαλή σχολεία! Δεν συναινούμε στον ευτελισμό της εκπαίδευσης από το υπουργείο παιδείας.
– Προστατεύουμε τα παιδιά μας, δεν είναι υποχρεωμένα να έχουν εξοπλισμό και συνδέσεις στο διαδίκτυο για να μετέχουν της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πόσο περισσότερο δεν μπορούν να «τιμωρηθούν» με απουσίες επειδή δεν μπορούν να μετέχουν όποιας τηλεκπαίδευσης.
– Προστατεύουμε τους εαυτούς μας και τις οικογένειες μας. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε εξοπλισμό και συνδέσεις στα σπίτια σας για να καλύψουμε τις ανάγκες τηλεκπαίδευσης που επιβάλλει το υπουργείο. Είναι ευθύνη του υπουργείου παιδείας να εξοπλίσει εκπαιδευτικούς και μαθητές.
– Προστατεύουμε την δημόσια εκπαίδευση, που δεν είναι πακέτα πληροφορίας, που ανάλογα την σύνδεση έχουμε και τα αποτελέσματά της. Δεν επιτρέπεται να προχωρήσουμε την ύλη των μαθημάτων όταν δεν μπορούν όλα τα παιδιά με βάση τις δεξιότητες και τις ιδιαιτερότητές τους, να μετέχουν ενεργά της διαδικασίας.
Όχι στην υποχρεωτικότητα της τηλε-εκπαίδευσης.
«Τα γράμματα είναι από τις πιο ευγενικές ασκήσεις κι από τους πιο υψηλούς πόθους του ανθρώπου. Η παιδεία είναι ο κυβερνήτης του βίου. Κι επειδή οι αρχές αυτές είναι αληθινές, πρέπει να μην ξεχνούμε πως υπάρχει μια καλή παιδεία εκείνη που ελευθερώνει και βοηθά τον άνθρωπο να ολοκληρωθεί σύμφωνα με τον εαυτό του και μια κακή παιδεία εκείνη που διαστρέφει και αποστεγνώνει και είναι μια βιομηχανία που παράγει τους ψευτομορφωμένους και τους νεόπλουτους της μάθησης, που έχουν την ίδια κίβδηλη ευγένεια με τους νεόπλουτους του χρήματος» Γ. Σεφέρης