Πιερρακάκης: Επέκταση των ψηφιακών ραντεβού σε ΚΕΠ, δήμους, ΕΦΚΑ μετά τις εφορίες

Της Ναντίν Χαρδαλιά

Την επέκταση των ψηφιακών ραντεβού μετά τις εφορίες και στα ΚΕΠ, τους δήμους και τον ΕΦΚΑ, προανήγγειλε από τη Βουλή, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος  Πιερρακάκης, μιλώντας στην Επιτροπή Περιφερειών για τις πρωτοβουλίες που έχει λάβει μέχρι σήμερα η κυβέρνηση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους, οι οποίες επιταχύνθηκαν λόγω κορωνοϊου.

«Θα μπορείς με μία κάμερα να κάνεις μία τηλεδιάσκεψη με μια υπηρεσία. Θα το κάνουμε για όλες τις υπηρεσίες του δημοσίου. Το ξεκινάμε από τις ΔΟΥ με την υπηρεσία απόδοσης κλειδάριθμου. Θα συνεχιστεί στα ΚΕΠ. Θα μπορεί ένας πολίτης να κλείνει ραντεβού μέσω τηλεδιάσκεψης με τους υπαλλήλους του ΚΕΠ θα γίνει και για τα γκισέ των δήμων και για τα γκισέ του ΕΦΚΑ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πιερρακάκης.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι ο κορωνοϊός έδρασε ως ψηφιακός επιταχυντής του κράτους, καθιστώντας μία εκκρεμότητα ετών για τη μείωση της γραφειοκρατίας, που υπολογίζεται στο 6,8% του ΑΕΠ, σε αναγκαιότητα. Κατά τον ίδιο, δε, η κυβέρνηση επέλεξε να εργαλειοποιήσει την υφιστάμενη στρατηγική της για περιορισμό της γραφειοκρατίας με τη χρήση απλών τεχνολογιών, οι οποίες δεν μειώνουν απλώς τα διοικητικά βάρη αλλά ενισχύουν ταυτόχρονα και την τήρηση των κοινωνικών αποστάσεων για την αποφυγή διασποράς του ιού.

Αναφερόμενος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα  gov.gr, ανέφερε ότι από τις 502 υπηρεσίες που περιελάμβανε αρχικά, σήμερα αριθμεί 528 υπηρεσίες του δημοσίου, διαβεβαιώνοντας ότι θα προστίθενται νέες υπηρεσίες κάθε εβδομάδα.

Θέλοντας να καταδείξει το διττό όφελος της βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών και της μείωσης της γραφειοκρατίας από την κατάργηση ουρών στα γκισέ, μέσω των ψηφιακών εφαρμογών που θεσμοθετήθηκαν, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, παρέθεσε ως παράδειγμα την εξουσιοδότηση και την υπεύθυνη δήλωση, που παρέχονται ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr, επισημαίνοντας ότι από τις 20.000 επισκέψεις στα ΚΕΠ μία ημέρα πριν την πανδημία στη χώρα μας οι 12.000 αφορούσαν αυτές τις δύο υπηρεσίες.  

Αναφορικά με τον πενταψήφιο αριθμό 11033, που χρησιμοποιήθηκε για τις μετακινήσεις των πολιτών κατά τη διάρκεια του lockdown, ο κ. Πιερρακάκης, ανέφερε ότι εστάλησαν συνολικά 110 εκατομμύρια sms, ενώ στην άυλη συνταγογράφηση έχουν ήδη εγγραφεί 375.000 ασφαλισμένοι και έχουν συνταγογραφηθεί πάνω από 1 εκατομμύριο ιατρικές συνταγές.  

Ο ίδιος εστίασε και στη δυνατότητα δήλωσης της γέννησης άμεσα στο μαιευτήριο και τη λήψη ΑΜΚΑ απλώς με sms, που θεσμοθετήθηκε, επισημαίνοντας ότι και αυτή η διαδικασία συνέβαλλε στην τήρηση των μέσων προστασίας από τον κορωνοϊό αυτή την περίοδο, καθώς απεφεύχθη η  μετάβαση τουλάχιστον σε 4 υπηρεσίες του δημοσίου και η αναμονή σε ισάριθμες ουρές.

Τέλος, ο Κυριάκιος Πιερρακάκης, διαβεβαίωσε ότι θα ολοκληρωθεί κανονικά πριν το τέλος του έτους, η  δημοπρασία συχνοτήτων φάσματος 5G.

«Η πανδημία απέδειξε ότι δεν μας έλειπε τίποτε άλλο πέρα από το ολιστικό σχεδιασμό. Τη στρατηγική και τη βούληση. Πρέπει να καλύψουμε το χάσμα. Δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε με την ίδια ταχύτητα ως υπουργείο. Η Ελλάδα δεν μπορεί να χάσει άλλο ένα τρένο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της», κατέληξε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Επικριτικός εμφανίστηκε πάντως εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, ο αρμόδιος τομεάρχης, Μάριος Κάτσης, καταλογίζοντας στην κυβέρνηση και τον κ. Πιερρακάκη «προπαγάνδα» πειθούς μεγάλων μεταρρυθμίσεων στο ψηφιακό πεδίο ενώ πολλά έργα ξεκίνησαν όπως υποστήριξε επί ΣΥΡΙΖΑ.

«Ας σας ακούσει κανείς, θα νομίζει ότι ο κ. Μητσοτάκης πήρε τη χώρα από τη σπηλιά και την έβγαλε στην αιχμή της τεχνολογίας μέσα σε 2 μόλις μήνες», σχολίασε ο ίδιος καυστικά.


Πηγή