Στον αέρα βρίσκεται η πώληση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά μετά από επιστολή της Eυρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία απορρίπτεται το αίτημα της Ελλάδας για μείωση του προστίμου που τής έχει επιβάλλει για κρατικές ενισχύσεις. Αυτό πρακτικά σημαίνει νέα εμπόδια στην προσέλκυση ενός πιθανού επενδυτή.
Τα τελευταία χρόνια έχουν εμφανιστεί σημάδια ανάκαμψης της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, βοηθούσης και της Cosco, κάτι που αναπτερώνει τις ελπίδες των εργαζομένων. Όμως κανένα από τα σχέδια ιδιωτικοποίησης δεν φαίνεται να μπορεί να πάρει μπρος. Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά εξακολουθούν να δουλεύουν με τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, και παρά την πώληση επιμέρους περιουσιακών στοιχείων και το διαφαινόμενο «πράσινο φως» της Κομισιόν για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση, η πώληση δεν έγινε έως τον Ιούνιο όπως υποσχόταν η προηγούμενη κυβέρνηση, με τους εργαζόμενους να κάνουν λόγο για αδιέξοδο καθώς δεν έχει προκηρυχθεί ακόμα ο διαγωνισμός που έπρεπε να είχε προκηρυχθεί το προηγούμενο εξάμηνο.
Η επιστολή της Επιτροπής, μια εβδομάδα μετά τις εκλογές του Ιουλίου, με την οποία απορρίπτεται το αίτημα για μείωση του πρόστιμου για παράνομες κρατικές ενισχύσεις στο ήμισυ περιπλέκει την κατάσταση. Η χώρα καλείται να πληρώσει 100 εκατ. ευρώ, 7,5 εκατ. ευρώ για κάθε εξάμηνο που δεν εφαρμόζει την απόφαση, κι αυτό κάνει την ιδιωτικοποίηση αρκετά πιο δύσκολη.
Πηγές κοντά στον Ειδικό Εκκαθαριστή δήλωναν στον ΣΚΑΪ και τον Τάσο Τέλλογλου ότι στόχος είναι η ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά μέχρι τέλους του 2019. Είναι αμφίβολο αν θα βρεθεί αγοραστής, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν δυο ενδιαφερόμενοι, ένας από την Ελλάδα και ένας από τη Γερμανία.
Στον αέρα η πώληση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά μετά από επιστολή της Κομισιόν
27 Αυγούστου 2019/
Οικονομία/