Πόρος: Αλάνα το “ελικοδρόμιο”. Βυθίστηκε στο σκοτάδι το νησί

πόρος

Την αυθαιρεσία και την κρατική αδιαφορία αποκάλυψε το τραγικό ατύχημα με το ελικόπτερο που οδήγησε στον θάνατο τρεις ανθρώπους και το “μπλακ-άουτ” που βύθισε τον Πόρο στο σκοτάδι.

Το επικρατέστερο σενάριο για την πτώση του ελικοπτέρου που εξετάζεται -σύμφωνα τουλάχιστον και με τις μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων- είναι αυτό της μηχανικής βλάβης. Κάτοικοι της περιοχής υποστήριξαν ότι το ελικόπτερο προσπάθησε να απογειωθεί πάνω από μία φορά, ενώ όταν τα κατάφερε και πήρε λίγο ύψος προσέκρουσε στα καλώδια της ΔΕΗ με αποτέλεσμα να εκραγεί. Άλλοι πάλι αναφέρουν αναφέρουν ότι το ελικόπτερο επιχείρησε να επιστρέψει στο ελικοδρόμιο και τότε έπεσε πάνω στα καλώδια της ΔΕΗ.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, τις απαντήσεις θα κληθεί να δώσει η έρευνα που θα κάνει η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, τα αποτελέσματα της οποίας θα μεταβιβαστούν προς εκτίμηση και αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας.

Νέες αποκαλύψεις – καταγγελίες

Την ίδια ώρα, καταγγελίες βλέπουν το φως της δημοσιότητας που αφορούν τόσο στο ελικοδρόμιο του Γαλατά, από όπου απογειώθηκε το μοιραίο ελικόπτερο, όσο και στα καλώδια της ΔΕΗ που βρίσκονται στην περιοχή.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», ήδη από τον Μάιο του 2018 είχε εντοπιστεί η επικινδυνότητα των καλωδίων που συνδέουν την Πελοπόννησο με τον Πόρο.

Θεωρώντας ότι τα καλώδια που βρίσκονται σε ύψος 80 – 100 μέτρων συνιστούν κίνδυνο τόσο κατά την προσέγγιση όσο και κατά την αποχώρηση ελικοπτέρων από τον Γαλατά, σύμφωνα με πληροφορίες, τον Μάιο του 2018 ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων Αθανάσιος Μπίνης ζητούσε με έγγραφό του προς τους αρμόδιους φορείς την τοποθέτηση στα καλώδια ειδικών ανακλαστήρων, ώστε να προειδοποιούνται οι πιλότοι.

Είχε προηγηθεί αυτοψία των επιθεωρητών στην περιοχή και είχε προκριθεί το μέτρο των ανακλαστήρων, καθώς η υποβρυχιοποίηση των καλωδίων είναι πολυδάπανη και χρονοβόρα.

Ο ΔΕΔΔΗΕ πάντως, όπως αναφέρουν «ΤΑ ΝΕΑ», υποστηρίζει ότι ποτέ δεν έγινε αποδέκτης τέτοιου αιτήματος.

Χωρίς άδεια το ελικοδρόμιο

Στο μεταξύ, φορείς και κάτοικοι του νησιού καταγγέλλουν ότι το ελικοδρόμιο του Γαλατά, από όπου απογειώθηκε το μοιραίο ελικόπτερο, λειτουργεί χωρίς άδεια και δίχως τις απαραίτητες πρόνοιες. Στην ουσία, όπως αναφέρουν, δεν πρόκειται τίποτα παραπάνω από μια αλάνα η οποία δεν είναι καν περιφραγμένη, με συνέπεια να είναι ελεύθερα προσβάσιμη.

Μάλιστα, καταγγέλλουν πως ο συγκεκριμένος χώρος δεν διαθέτει ούτε τον κατάλληλο φωτισμό ούτε την απαραίτητη σήμανση και βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τα καλώδια υψηλής τάσης στα οποία προσέκρουσε το μοιραίο ελικόπτερο.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο αντιδήμαρχος Πόρου Γιώργος Κουτουζής δήλωσε πως «υπάρχει ένας χώρος στην περιοχή Γαλατά, ο οποίος χωρίς να έχει άδεια απογειώνονται και προσγειώνονται ελικόπτερα, δεν υπάρχει όμως εγκεκριμένο ελικοδρόμιο».

Όπως επεσήμανε ο ίδιος, «με δική τους ευθύνη οι ιδιωτικές εταιρείες και χωρίς να υπάρχει αδειοδοτούμενο ελικοδρόμιο ανεβοκατεβάζουν ελικόπτερα. Το γεγονός έχει γίνει γνωστό και έχει καταγγελθεί στις αρμόδιες Αρχές, από τις δημοτικές Αρχές του νησιού, ωστόσο δεν άλλαξε κάτι».

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Τροιζηνίας Κώστας Καραγιάννης τόνισε επίσης πως το ελικοδρόμιο του Γαλατά δεν ήταν αδειοδοτημένο.

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό «ΑΝΤ1», ο επικεφαλής της δημοτικής αρχής υποστήριξε ότι ο χώρος του ελικοδρομίου δεν ήταν ασφαλής ούτε για την προσγείωση ούτε για την απογείωση.

Όπως εξήγησε, κατασκευάστηκε το 1987-1988 από το πρώην Λιμενικό Ταμείο Πόρου, ενώ ουδέποτε δόθηκε άδεια από τη δημοτική αρχή. «Ο χώρος αυτός δεν μπορούσε να πάρει τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις και ως εκ τούτου, δεν ήταν ασφαλής» έσπευσε να προσθέσει ο κ. Καραγιάννης.

Διαμήνυσε δε, ότι «κανένας δεν το συντηρούσε», διευκρινίζοντας ότι «ουδέποτε ασχολήθηκα με το ελικοδρόμιο». «Η προσβασιμότητα και η χρήση του είναι πολύ δύσκολη και εκπλήσσομαι που οι χειριστές το χρησιμοποιούν» συνέχισε, στο ίδιο πλαίσιο.

Εξήγησε, τέλος, ότι το ελικοδρόμιο βρίσκεται σε κοινόχρηστο χώρο και δεν ανήκει στον Δήμο Τροιζηνίας.


Πηγή