Η τραγική μεταχείριση ασθενούς σε μακροχρόνια κωματώδη κατάσταση από δημόσιο Νοσοκομείο

μεταχείριση

Σε δημόσιο νοσοκομείο νοσηλεύεται βαριά ασθενής 52 ετών, ασφαλισμένος, σε χρόνια κωματώδη κατάσταση με τραχειοστομία μόνιμα συνδεδεμένος σε οξυγόνο. Ο από τετραετία σχεδόν κωματώδης ασθενής είχε αρχικά διακομισθεί σε δημόσιο νοσοκομείο όπου διαγνώσθηκε η κατάστασή του και στη συνέχεια, με υπόδειξη του νοσοκομείου ο συγγενής είχε επικοινωνία με την Κοινωνική Υπηρεσία που υπέδειξε Κλινική Χρονίων Παθήσεων μέσω ΕΟΠΥΥ για να μεταβεί ο ασθενής όπως και έγινε.

Στην κλινική αυτή παρέμεινε περίπου ενάμιση χρόνο απ΄όπου διακομίσθηκε σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση σε δημόσιο νοσοκομείο όπου παρέμεινε περίπου ένα μήνα. Η κλινική μετά το πολύ βαρύ περιστατικό που επιδείνωσε την κατάστασή του, αρνήθηκε προφορικά να τον ξαναπάρει επικαλούμενη αδυναμία να καλύψει πλέον το περιστατικό που βάρυνε. Από τον συγγενή ενημερώθηκε ο ΕΟΠΥΥ και το Υπουργείο Υγείας και τελικά διακομίσθηκε σε δομή βραχείας νοσηλείας πάλι μέσω ΕΟΠΥΥ.

Λίγους μήνες μετά η δεύτερη κλινική διακόμισε ξανά τον ασθενή σε δημόσιο νοσοκομείο και στη συνέχεια όταν ήταν να πάρει εξιτήριο αρνήθηκε και αυτή να τον ξαναεισάγει μέσω ΕΟΠΥΥ. Έτσι ο ασθενής παρέμεινε στο δημόσιο νοσοκομείο ενώ ο συγγενής είχε επικοινωνία τόσο με τη Διοίκηση όσο και με την Κοινωνική Υπηρεσία για εξεύρεση χώρου. Όμως πουθενά όπου έγινε αίτηση είτε με επικοινωνία του συγγενή δεν έγινε δεκτός ως ασφαλισμένος. Σχετικά με αυτά τα γεγονότα ο συγγενής αλλά και η διοίκηση ενημέρωσαν γραπτά τον ΕΟΠΥΥ και ζήτησαν να υποδειχθεί χώρος γι αυτόν τον ασθενή όμως δεν έλαβαν ποτέ απάντηση.

Η υγεία του ασθενή έχει καταστεί εξαιρετικά εύθραυστη. Δεν είναι δε σε θέση ασφαλώς να περιφέρεται από εδώ και από εκεί με τα ασθενοφόρα και να διακομίζεται κάθε τόσο εάν βρίσκεται σε χώρο που δεν μπορεί να του παρέχει όσα η σοβαρότητα της κατάστασης της υγείας του απαιτεί. Ο ασθενής έχει μόνο ένα πρόσωπο που το φροντίζει, που βρίσκεται συνεχώς δίπλα του, έχει αναλάβει πλήρως τη φροντίδα του εντός του νοσοκομείου στο οποίο δεν παρέχονται υπηρεσίες όπως το γύρισμα, για να μην κάνει κατακλίσεις, το πλύσιμο, η περιποίηση γενικά, το τάισμα και γι αυτό στα περισσότερα νοσοκομεία ανθεί το επάγγελμα της αποκλειστικής. Στο δημόσιο νοσοκομείο, ή ο συγγενής θα κοιμάται εκεί για να φροντίζει και να προσέχει γενικά τον βαριά ασθενή, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του συγκεκριμένου ασθενή, είτε θα πληρώνει αποκλειστικές. Επομένως η παραμονή σε δημόσιο νοσοκομείο κάθε άλλο παρά δωρεάν είναι καθώς εκτός από τις αποκλειστικές ή το χρόνο και τον κόπο τον οικείων οι συγγενείς αγοράζουν οι ίδιοι υποσέντονα, πάνες, και όλα τα είδη για την καθαριότητα των ασθενών.

Δυστυχώς εδώ και λίγες ημέρες το νοσοκομείο προέβη σε επιθετικές ενέργειες έναντι του συγγενή και του ασθενή, δίνοντας του εξιτήριο χωρίς προηγουμένως να έχει βρεθεί χώρος και μάλιστα στέλνοντας τον συγγενή στον εισαγγελέα δύο φορές, λες και ο συγγενής ευθύνεται για την απουσία δομών, επιβαρύνοντας μάλιστα ψυχικά έναν ήδη ταλαιπωρημένο από τη βαριά ασθένεια του ανθρώπου του συγγενή.

Μάλιστα το νοσοκομείο φαίνεται ότι σκοπεύει να κάνει ενέργειες για μετάβαση του ασθενούς στη δομή που αρχικά είχε νοσηλευτεί και η οποία είχε αρνηθεί να τον ξαναπάρει κατά δική της δήλωση προφορικά τόσο στο δημόσιο νοσοκομείο όσο και στο συγγενή ότι δεν μπορεί να καλύψει το περιστατικό που είναι πια ακόμα πιο βαρύ.

Όταν πρόκειται για ασθενή με περιβάλλον και μάλιστα για ένα συγγενή που έχει αφιερώσει τη ζωή του και την καθημερινότητα του στη φροντίδα του ασθενούς του, είναι δυνατόν να παρεμβαίνει εισαγγελέας και να παρακάμπτεται το περιβάλλον το οποίο κρίνει ότι η συγκεκριμένη δομή, εφόσον ποτέ ούτε η ίδια η κλινική ούτε ο ΕΟΠΥΥ δεν έδωσαν γραπτές απαντήσεις για την καταλληλότητά της και την τότε άρνησή της να παραλάβει τον ασθενή, ενέχει κινδύνους για την πολύ εύθραυστη υγεία αυτού του πολύ βαριά αλλά νέου ασθενή που κανείς δεν έχει το δικαίωμα να του στερήσει μια ίσως δεύτερη ευκαιρία στη ζωή;

Φαίνεται πρωτοφανές ιατρικά ζητήματα να επιχειρείται να επιλυθούν μέσω εισαγγελικού λειτουργού και θεωρούμε αυτονόητο ότι η διοίκηση του νοσοκομείου θα αντιμετωπίσει τα ιατρικά ζητήματα στα πλαίσια της ιατρικής δεοντολογίας. Τα ονόματα του ασθενούς, των συγγενών, του νοσοκομείου και όλα τα στοιχεία βρίσκονται στη διάθεση της ISKRA.

Κ.Κ


Πηγή