Με αφορμή του Φεστιβάλ Υπερηφάνειας στην Αθήνα της LGBTQI κοινότητας, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση, από το Γραφείο Τύπου του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ:
“Υπάρχουν εκείνες οι φωνές, που υποστηρίζουν πως υπάρχει δίλημμα μεταξύ δικαιωμάτων και οικονομικής ανάπτυξης – πως αν για κάποιο λόγο περιορίσουμε τη Δημοκρατία, θα έρθει πιο γρήγορα η έξοδος από την κρίση και η επάνοδος στην ευημερία· πως τα δικαιώματα είναι πολυτέλεια σε καιρούς κρίσης. Στην πραγματικότητα ισχύει το ακριβώς αντίθετο.
Η οικονομική ανάπτυξη δεν προκύπτει από δυνάμεις μαγικές, αλλά από ανθρώπους, που αισθάνονται την ασφάλεια και την ελευθερία να αναπτύξουν την προσωπικότητα τους, να φανταστούν ελεύθερα τη ζωή τους και να κυνηγήσουν τα όνειρα τους πλήρεις δικαιωμάτων.
«Είναι θέμα παιδείας» – το σύνθημα του φετινού Φεστιβάλ Υπερηφάνειας της Αθήνας.
Για το ΚΙΝΗΜΑ Δημοκρατών Σοσιαλιστών,
«Είναι θέμα παιδείας» η μη κατηγοριοποίηση των πολιτών και των δικαιωμάτων που μπορούν να απολαμβάνουν στην κοινωνία που ζουν. Όταν το δικαίωμα απολαμβάνεται από κάποιους και όχι από όλους, δεν είναι δικαίωμα αλλά προνόμιο.
«Είναι θέμα παιδείας» η κατάρριψη των προκαταλήψεων.
«Είναι θέμα παιδείας» η εμπέδωση του σεβασμού στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, ανεξαρτήτως σεξουαλικής ταυτότητας, με όρους πλήρους ισότητας, με πλήρη δικαιώματα για όλους.
«Είναι θέμα παιδείας» το να ξεπεράσουμε ένα παρελθόν αποκλεισμών προς ό,τι θεωρούμε πως δεν μας μοιάζει. Δεν κρίνεται καμία ελληνικότητα, καμία παράδοση, κανένα δικαίωμα των πολλών από την ισότιμη συμμετοχή όλων στην κοινωνία.
«Είναι θέμα παιδείας» το υπέρτερο αγαθό της ελευθερίας του ατόμου μέσα στην Ελληνική κοινωνία, για να επιδιώξει με αίσθημα ασφάλειας την αυτοπραγμάτωσή του, χωρίς τα δεσμά προκαταλήψεων που απέχουν από τις ανθρωπιστικές αξίες, ή των δεισιδαιμονιών που καταρρίπτονται από τα επιστημονικά δεδομένα.
«Είναι θέμα παιδείας» δεν σημαίνει την επ’ αόριστο αναβολή διασφάλισης της ισότητας, μέχρι να αποδώσουν οι όποιες εκπαιδευτικές προσπάθειες εμπέδωσης της ισότητας των πολιτών, αλλά η δια νόμου θεμελίωση της, άμεσα, καθιστώντας το νομοθετικό πλαίσιο σημείο εκκίνησης κάθε εκπαιδευτικής προσπάθειας για την εξάλειψη του φόβου απέναντι στην διαφορετικότητα.”