Άκρως ενδιαφέρουσα ήταν η ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής επί του Σχεδίου Νόμου του Υπ. Παιδείας «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης», του Εισηγητή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Δημήτρη Κωνσταντόπουλου, η οποία έχει ως εξής:
“Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Η εξέλιξη της διαπραγμάτευσης κλείνει οριστικά τον κύκλο του αφηγήματος των ανέξοδων υποσχέσεων , των ανεφάρμοστων παροχών και της δήθεν δυναμικής διαπραγμάτευσης.
Ψηφίσατε μέτρα και αντίμετρα και ακόμα διαπραγματεύεστε.
Περιμένουμε την ολοκλήρωση αυτής της διαπραγμάτευσης.
Κύριοι της Κυβέρνησης,
Η συμφωνία για αναδιάρθρωση του χρέους είναι εθνική υπόθεση.
Κυρίες & Κύριοι Συνάδελφοι,
Τον τελευταίο καιρό ζούμε μια πρωτόγνωρη και ανήσυχη πραγματικότητα για ζητήματα που αφορούν το συνταγματικό νομοθέτη.
Μια πραγματικότητα που δεν είναι υποχρέωση μνημονιακών δεσμεύσεων, αλλά αποτέλεσμα εμμονών σας.
Εντάσσονται σε ένα ευρύτερο σχέδιο δημιουργίας κομματικού στρατού και κρατικοδίαιτων στελεχών.
Στο χώρο της ενημέρωσης , της παιδείας , της υγείας, το Συμβούλιο Επικρατείας ακυρώνει τους νόμους που ψηφίζετε.
Το επείγον του παρόντος νομοσχεδίου απαντά στην υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας να συμμορφωθεί με την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, σχετικά με τις επιλογές Διευθυντών Σχολικών Μονάδων που έγιναν με τον ν.4327/2015.
Η ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ σας αναγκάζει άρον – άρον να πάτε σε νομοθετική ρύθμιση για την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και μόνο αυτών.
Κύριε Υπουργέ για μια ακόμη φορά βάζετε το κάρο μπροστά από το άλογο.
Οι επιλογές στελεχών δεν ξεκινούν από κάτω προς τα πάνω.
Πρώτα γίνονται οι Διευθυντές Εκπαίδευσης , μετά οι Σχολικοί Σύμβουλοι και τέλος οι Διευθυντές Σχολείων.
Έχετε σπάσει το ρεκόρ παρατάσεων στη θητεία των Σχολικών Συμβούλων και κανείς δεν ξέρει πότε και με ποια διαδικασία θα γίνουν οι νέες επιλογές .
Ποιος θα είναι ο ρόλος του θεσμού;
Όλα ξεκίνησαν το 2015, με τον αφορισμό της διαδικασίας της συνέντευξης.
Το αφήγημα του ν.4327/2015 ήταν η μυστική ψηφοφορία του συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας.
Είπατε ότι η συνέντευξη είναι μια αμαρτωλή ιστορία.
Την επαναφέρατε με το ν.4351/2015.
Αν ήταν πλημμέλημα τη μετατρέψατε σε κακούργημα.
Να σας θυμίσω ότι το άριστα 15 στη μεγαλύτερη Περιφερειακή Διεύθυνση της χώρας, στην Αττική , το πήραν μόνο τα κομματικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.
Να σας θυμίσω στη Δυτική Ελλάδα, όπου οι πρώτοι στην ψηφοφορία έσσονται τελευταίοι στη συνέντευξη.
Είναι δυνατόν, το σωστό των πολλών μέσα από τη ψηφοφορία να γίνεται λάθος των λίγων στη συνέντευξη;
Κυρίες & Κύριοι Συνάδελφοι
Κύριε Υπουργέ
Ποιος διαφωνεί με την εμπλοκή του συλλόγου σε μια διαδικασία εσωτερικής αξιολόγησης;
Μια διαδικασία αποτίμησης, η οποία θα συμπεριλάβει και το Διευθυντή, που θα αποτελεί βασικό κριτήριο για την συνέχιση της θητείας του;
Η επανάκριση είναι το προαπαιτούμενο της κρίσης για τα στελέχη.
Αυτή η λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων , είναι παιδαγωγικά και διοικητικά επιβεβλημένη.
Εσείς όμως, θέλατε να μετατρέψετε τους συλλόγους σε εκλεκτορικά σώματα και μάλιστα με μυστική ψήφο.
Ο ν. 3848/2010 ήταν ως προς τις προϋποθέσεις και το αποτέλεσμα των επιλογών, ένα μεγάλο βήμα αξιοκρατίας , αντικειμενικότητας και διαφάνειας.
Η ψηφοφορία που έγινε στα σχολεία, επικύρωσε και από τη βάση των εκπαιδευτικών τις επιλογές του 2011 σε ποσοστό 85% !
Αυτό το αποτέλεσμα δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες σας και γι’ αυτό επαναφέρατε τη συνέντευξη με το ν.4351/2015.
Για να βάλετε κόφτη στους μη αρεστούς.
Κυρίες & Κύριοι Συνάδελφοι ,
Έχουμε 7 Νόμους πριν από το 2010 και 3 νόμους από το 2015 μέχρι σήμερα, για τις επιλογές στελεχών.
Και αναμένουμε και άλλον.
Κανένα νόμος δεν κρίθηκε Αντισυνταγματικός, παρά μόνον ο 4327/2015.
Εμείς επιμένουμε και επαναφέρουμε την πρότασή μας.
Ο ν. 3848/2010, με τη μοριοδότηση που είχε για
- την επιστημονική συγκρότηση
- την αποτύπωση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και διδακτικής εμπειρίας ,
- τη δομημένη συνέντευξη
- και την υποβολή δήλωση προτίμησης μετά την ανακοίνωση των αξιολογικών αποτελεσμάτων,
είναι κατά γενική ομολογία ο καλύτερος μέχρι σήμερα.
Σε αυτόν πατάτε και εσείς, αλλά θέλετε να τον ευνουχίσετε.
Οι διαρροές πριν την κατάθεση του νομοσχέδιου, που μιλούσαν για θητείες, διοικητικούς αποκλεισμούς και αλλαγές στην προσμέτρηση της διδακτικής υπηρεσίας, δεν ήταν απλά φήμες.
Αποτυπώθηκαν στο νομοσχέδιο και η Δημοκρατική Συμπαράταξη έδωσε μάχη για να φύγει ο περιορισμός των θητειών και να υποβληθούν οι δηλώσεις προτίμησης μετά και την ολοκλήρωση της συνέντευξης.
Συνεχίζουμε τη μάχη και σήμερα από αυτό το βήμα , γιατί τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών είναι εκατοντάδες και μόνο εσείς δεν τα αφουγκράζεστε.
Κύριε Υπουργέ ,
Η αποτύπωση κάθε φορά και με διαφορετικό τρόπο, της διδακτικής υπηρεσίας στις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης, πρέπει να σταματήσει.
Σας καταθέσαμε τροπολογία για μεταβατικότητα στην προσμέτρηση της διδακτικής υπηρεσίας.
Είμαστε σαφείς.
Κάθε απόσπαση και άδεια εκτός εκπαίδευσης δεν λογίζεται διδακτική υπηρεσία.
Όμως, στα στελέχη της εκπαίδευσης που υπηρετούν τις δομές της Διοίκησης , της Εποπτείας και της Καινοτομίας οφείλουμε να αναγνωρίσουμε τη θητεία τους ως διδακτική μέχρι σήμερα.
Αυτό είναι το δίκαιο, γιατί όταν τους καλέσαμε ως πολιτεία να συμμετάσχουν στη διαδικασία, δεν τους είπαμε ότι η θητεία δεν προσμετράται ως διδακτική.
Τους τιμωρείτε αναδρομικά και αυτό να είστε σίγουροι ότι είναι νομικά διάτρητο.
Είναι αίτημα του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας, να έχουν τη δυνατότητα υποβολής αίτησης ως υποψήφιοι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, πέραν του ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που ανήκουν οργανικά και σε ένα ακόμα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.
Κυρίες & Κύριοι Συνάδελφοι,
Στο παρόν σχέδιο Νόμου και συγκεκριμένα στο άρθρο 2, η Κυβέρνηση ζητά την παράταση της θητείας των μονομελών και συλλογικών οργάνων διοίκησης των ΑΕΙ.
Σήμερα ουσιαστικά τα Πανεπιστήμια είναι ακέφαλα ή λειτουργούν με ένα, δύο μέλη και αυτό είναι ευθύνη δικιά σας.
Έπρεπε να είχαν κάνει εκλογές χθες!
Και εμείς αυτό ζητάμε και σήμερα.
Στο Άρθρο 3, αποσαφηνίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις στις δομές της Ειδικής Αγωγής αποσπάσεων και τοποθετήσεων. Αυτό είναι και δική μας θέση.
Στο Άρθρο 4, επιτρέπεται η πρόσβαση στη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση, όσων κατέχουν πτυχίο κατώτερης τεχνικής – επαγγελματικής σχολής .
Η εγγραφή στην τάξη μαθητείας των ΕΠΑΛ κατόχων απολυτηρίων των ΓΕ.Λ και η λειτουργία παραρτημάτων ΕΠΑΛ σε νησιά βοηθά ουσιαστικά στην απρόσκοπτη πρόσβαση στην επαγγελματική εκπαίδευση των μαθητών που κατοικούν σε αυτά και μετακινούνται καθημερινά.
Είναι προτάσεις που και εμείς έχουμε καταθέσει στο παρελθόν.
Το Άρθρο 5, δοκίμασε για μια ακόμη φορά το συγκολλητικό στοιχείο της κυβερνητικής συμμαχίας ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Μπήκαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας το Μνημονιακοί-Αντιμνημονιακοί και οι δήθεν κόκκινες γραμμές για τα μισθολόγια των στρατιωτικών και τα Θρησκευτικά και αναδείχτηκε το ισχυρότερο συνδετικό στοιχείο της συνεργασίας σας, που είναι η κυβερνησιμότητα!
Κυρίες & Κύριοι Συνάδελφοι
Ο ν.3512/2006 υλοποίησε τη δέσμευση της Πολιτείας προς τις φίλες Αραβικές Χώρες.
Η χώρα μας οφείλει να σέβεται τη θρησκευτική ελευθερία και με τη λειτουργία του Ισλαμικού Τεμένους εξασφαλίζει την ισότιμη και ελεύθερη πρόσβαση όλων των πιστών πέρα από εθνικότητες και δόγματα.
Επομένως το Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου του Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών πρέπει να συγκροτηθεί με σταθερές αρχές και θεσμικές εκπροσωπήσεις για να έχει κύρος και εύρυθμη λειτουργία.
Οι μάσκες έπεσαν.
Την ώρα της δύσκολης απόφασης, την καυτή πατάτα τη σηκώνουν όσοι έχουν δημοκρατική ευαισθησία και βάζουν το εθνικό χρέος πάνω από το κομματικό συμφέρον.
Δημοκράτης δεν είναι κάποιος αλα καρτ.
Για την τροπολογία του Σικιαρίδειου Ιδρύματος, που από χθες αποτελεί το 7ο άρθρο του νομοσχεδίου, θα πρέπει να τονισθεί ότι τα ζητήματα που περιλαμβάνει, αφορούν όλα τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που προσφέρουν κοινωνική φροντίδα ή εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία.
Πάρτε την πίσω και φέρτε συνολική ρύθμιση.
Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Η κυβέρνηση συνεχίζει να νομοθετεί με τη διαδικασία του επείγοντος και με τροπολογίες.
Απαξιώνει το διάλογο και επιμένει να πορεύεται ιδεοληπτικά και εμμονικά σε προειλημμένες αποφάσεις.
Πορευθείτε μόνοι σας !
Γι’ αυτό και επί της αρχής ψηφίζουμε παρών.”