Υπουργείο Ανάπτυξης: Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών

Αριθμ. 35887 – ΦΕΚ Τεύχος Β 2638/29.05.2025
Σύστημα Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγελιών και μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών ελέγχου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Αντικείμενο – Σκοπός – Πεδίο εφαρμογής

Σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 130 του ν. 4512/2018 (Α’ 5) και του άρθρου 4 του ν. 4712/2020 (Α’ 146), σύμφωνα με τις οποίες η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), ορίζεται ως Αρχή Εφαρμογής Εποπτείας και Διαχείρισης για το πεδίο εποπτείας «Προστασία καταναλωτή και σύννομη (ή προσήκουσα) παροχή υπηρεσιών».

1. Αντικείμενο της παρούσας αποτελεί η ανάπτυξη και υιοθέτηση ενός αντικειμενικού και αμερόληπτου Συστήματος Διαχείρισης Αναφορών/Καταγγελιών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Διυπηρεσιακής Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), του Υπουργείου Ανάπτυξης, με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αναφορών/καταγγελιών που υποβάλλονται σε αυτή, την αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου, τη βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών.

2. Πεδίο εφαρμογής της παρούσας, αποτελεί η προστασία της εσωτερικής αγοράς, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας, η προστασία του καταναλωτή από επικίνδυνα παράνομα αγαθά και υπηρεσίες που διακινούνται και προσφέρονται στο εσωτερικό της χώρας, η ενίσχυση της εθνικής ασφάλειας, μέσω της καταπολέμησης των παράνομων κυκλωμάτων εμπορίας και διακίνησης αγαθών και υπηρεσιών, η προστασία της διανοητικής ιδιοκτησίας, η δημιουργία υπεραξίας των εμπορικών σημάτων, η αύξηση των οικονομικών μεγεθών των επιχειρήσεων και η αύξηση των δημοσίων εσόδων. Με την παρούσα καθορίζονται:

α) Οι διαδικασίες και τα ειδικότερα κριτήρια αξιολόγησης και διαχείρισης των αναφορών/καταγγελιών σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 140 του ν. 4512/2018 και το άρθρο 4 του ν. 4712/2020 (Α’ 146) και

β) η μεθοδολογία σχεδιασμού των ενεργειών εποπτείας, που περιλαμβάνει τη διαδικασία διοικητικού ελέγχου με βάση την ανάλυση κινδύνου και την κατηγοριοποίηση των αναφορών/καταγγελιών μετά την αξιολόγησή τους σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 139 του ν. 4512/2018 (Α’ 5) και τα άρθρα 4 και 5 του ν. 4712/2020 (Α’ 146).

Άρθρο 2
Σύστημα διαχείρισης αναφορών/καταγγελιών και προγραμματισμός διοικητικού ελέγχου

1. Η διαχείριση των αναφορών/καταγγελιών και ο σχεδιασμός διενέργειας διοικητικού ελέγχου της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) του Υπουργείου Ανάπτυξης, στηρίζεται στην αξιολόγηση του κινδύνου που δύναται να προκληθεί στα οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών από συγκεκριμένες εμπορικές πρακτικές.

2. Η αξιολόγηση των αναφορών/καταγγελιών πραγματοποιείται με τη χρήση κριτηρίων αξιολόγησης προσανατολισμένων στην εκτίμηση κινδύνου και στοχεύει στην κατάταξή τους στις επιμέρους προβλεπόμενες κατηγορίες. Με βάση την εν λόγω κατάταξη προσδιορίζονται οι αντίστοιχες ενέργειες διεξαγωγής διοικητικού ελέγχου. Tο αποτέλεσμα της αξιολόγησης των αναφορών/καταγγελιών είναι εμπιστευτικό, στερείται εκτελεστότητας και δεν δημοσιοποιείται ή κοινοποιείται στον καταγγέλλοντα ή σε οποιονδήποτε τρίτο.

3. Το Σύστημα διαχείρισης αναφορών/καταγγελιών αρμοδιότητας της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) υιοθετείται με την παρούσα, αναλύεται στο Παράρτημα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΑΦΟΡΩΝ/ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ

 

Άρθρο 3

Η παρούσα ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Δημοσιεύτηκε στον Οδηγό του Πολίτη (https://www.odigostoupoliti.eu)



Πηγή

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ