Κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη – Δράστης: «Ήθελα τον Πικάσο για τη συλλογή μου»

Ο 50χρονος υποστηρίζει ότι ήταν στις προθέσεις του να ξαναμπεί κρυφά στην Εθνική Πινακοθήκη, εννέα χρόνια μετά την κλοπή και να τοποθετήσει τα έργα στη θέση τους, αλλά δεν πρόλαβε.

Τον ισχυρισμό ότι η αγάπη του για την τέχνη τον οδήγησε να κλέψει από την Εθνική Πινακοθήκη τους τρεις πίνακες μεταξύ των οποίων και εκείνον του Πικάσο, προβάλλει με δηλώσεις του ο 50χρονος ελαιοχρωματιστής, που συνελήφθη πέρσι και πλέον βγήκε από τη φυλακή και έχει τεθεί σε περιορισμό με το λεγόμενο ηλεκτρονικό βραχιολάκι. Υποστηρίζει μάλιστα ότι ήταν στις προθέσεις του να ξαναμπεί κρυφά στην Εθνική Πινακοθήκη, εννέα χρόνια μετά την κλοπή και να τοποθετήσει τα έργα στη θέση τους, αλλά δεν πρόλαβε.
 

Ότι συνέβη και έγινε από την αγάπη μου προς την τέχνη. Ήμουν ήδη συλλέκτης μιας μικρής συλλογής από διάφορους Έλληνες καλλιτέχνες και ήθελα να εμπλουτίσω την υπάρχουσα συλλογή που είχα τότε, η οποία είναι ακόμη μεγαλύτερη τώρα με κάποια έργα φημισμένων ζωγράφων, αναφέρει ο 50χρονος

Δέκα χρόνια μετά την κλοπη του αιώνα από την εθνική πινακοθήκη, ο περιβόητος διαρρήκτης, προσπαθεί να δικαιολογήσει μπροστά στις κάμερες γιατί έκλεψε τον αμύθητης αξίας πίνακα του Πικάσο καθώς και δύο ακόμη έργα. Ο κατ’ επάγγελμα ελαιοχρωματιστής δηλώνει παθιασμένος συλλέκτης και αρνείται κάθε κατηγορία για λαθρεμπόριο έργων τέχνης.

50χρονος: Ήμουν επισκέπτης στην εθνική πινακοθήκη χρόνια πριν, ήμουν θαυμαστής και ακόμη παραμένω.  

Δημοσιογράφος: Η σκέψη πότε μπήκε;

50χρονος: Η σκέψη υπήρχε δύο χρόνια πριν. 

Δημοσιογράφος: να πάρετε έναν πίνακα;

50χρονος: Nα πάρω έναν οποιοδήποτε πινακα αξίας για να προσθέσω στη συλλογή μου. 

Δημοσιογράφος: Το δουλεύατε στο μυαλό σας δύο χρόνια;

50χρονος: Έρχεται φεύγει έρχεται φεύγει  ώσπου όταν κάποια στιγμή άκουσα ότι η εθνική πινακοθήκη θα κλείσει για ανακαίνιση πηρα και εγώ την απόφαση να κάνω αυτό που έκανα.  Ο αποκλεισμός της εκδοχής να τα επιστρέψω το 2014 ή το 2015 δεν συντελούσαν οι συνθήκες τότε, για τον λόγο ότι για να τα επιστρέψω χωρίς να υπάρξουν αποδεικτικά στοιχεία ήταν να μην έχουν τα έργα πάνω τους δακτυλικά αποτυπώματα και DNA, για να το κάνω αυτό θα έπρεπε να τα περάσω από χημικά και να καταστραφούν άρα τι να τα επιστρέψω; 

Δημοσιογράφος: Να τα πουλήσετε σκεφτήκατε ποτέ;

50χρονος: Ποτέ. 

Ο κλέφτης του εμβληματικού έργου του Πάμπλο Πικάσο, που επί δύο χρόνια σχεδίαζε την απίστευτη αυτή διάρρηξη, ζητά συγνώμη λίγο πριν τη δική του, κι ενώ βρίσκεται στο σπίτι του με βραχιολάκι επιτήρησης. 

Ο καθένας θα μπορούσε να μπει από μια ξεκλείδωτη μπαλκονόπορτα, να σπρώξει με τα πόδια του μια γυψοσανίδα. Αν έχεις δει και δυο ταινίες στο νετφλιξ κάλλιστα μπορείς να το κάνεις. Ευθύνες φέρουν πολλοί, πρωτίστως εγώ που υπέπεσα στο αδίκημα, λέει ο 50χρονος.

«Σε αυτή την υπόθεση ήταν απολύτως μόνος του. Απλώς δεν γίνεται πιστευτό από πολλούς ότι μία τέτοια κλοπή στην εθνική πινακοθήκη να γίνει από ένα μόνο άτομο και όμως συνέβη», αναφέρει ο συνήγορος υπεράσπισης του, Σάκης Κεχαγιόγλου.

Ο 50χρονος ελαιοχρωματιστής είχε συγκλονίσει την ελληνική αλλά και την παγκόσμια κοινή γνώμη, καθώς είχε παραβιάσει τα συστήματα ασφαλείας της παλιάς Εθνικής Πινακοθήκης, παρακολοθώντας επί μήνες τις συνήθειες των φυλάκων, ακόμη και πότε έκαναν διάλειμμα για τσιγάρο και κατάφερε να κλέψει έναν πίνακα που ο Πικάσο είχε κάνει δώρο στον ελληνικό λαό για την αντίσταση που επέδειξε στη ναζιστική κατοχή μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου. 

«Ήταν μία δίκαιη απόφαση, η απόφαση του κ. ανακριτή για την αποφυλάκιση του και την αντικατάσταση της προσωρινής κράτησης. Χωρίς την βούληση, την απόφαση, την συνεργασία και την έμπρακτη μεταμέλεια του κ. Σαρματζόπουλου ο ανεκτίμητης αξίας πινακας του Πικάσο δεν επρόκειτο ποτέ να επιστρέψει στην κυριότητα της εθνικής πινακοθήκης και κατ επέκταση του ελληνικού λαού», δηλώνει ο συνήγορος υπεράσπισης του, Σάκης Κεχαγιόγλου.

Ο κατηγορούμενος αναφέρει ότι οφείλει συγνώμη πρωτίστως στην οικογένεια του και έπειτα σε όλο τον ελληνικό λαό. Ο ίδιος, θα παραμείνει εκτός φυλακής με ηλεκτρονική επιτήρηση μέχρι την δίκη. 

Πηγή: skai.gr


Πηγή

Leave a Reply