Τι εξυπηρετεί η υποβάθμιση της Φορολογικής και Τελωνειακής Ακαδημίας (ΦΟΤΑ);

Τις τελευταίες ημέρες παρακολουθήσαμε την εξέλιξη δύο παράξενων γεγονότων που όσο και να μην θέλουμε να το πιστεύουμε, μάλλον, σχετίζονται μεταξύ τους.

Το πρώτο γεγονός σχετίζεται με τη δημοσίευση της απόφασης ΔΔΑΔ Ε 1134040ΕΞ2020 που αφορά στην επικαιροποίηση – καθορισμό των περιγραμμάτων θέσεων εργασίας των υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε.. Στην εν λόγω απόφαση υπάρχει μια περίεργη, έως και ύποπτη «επικαιροποίηση» του περιγράμματος θέσης του Μόνιμου Εκπαιδευτή της Φορολογικής και Τελωνειακής Ακαδημίας. Στην ενότητα που αφορά τα «ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ» του μόνιμου εκπαιδευτή αναφέρεται ότι «Αναλαμβάνοντας, κατά κανόνα την υλοποίηση ΛΙΓΟΤΕΡΟ πολύπλοκων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την προετοιμασία αντίστοιχου εκπαιδευτικού υλικού…»

Με την προσθήκη της λέξης ΛΙΓOΤΕΡΑ στο περίγραμμα του μόνιμου εκπαιδευτή της ΦΟ.Τ.Α., κάποιος/α καλόπιστος/η ψάχνει να δει, ποιοι θα εκτελούν τα περισσότερο ΠΟΛΥΠΛΟΚΑ εκπαιδευτικά προγράμματα. Όπως όμως σωστά μαντέψατε… αυτό δεν αναφέρεται σε κανένα περίγραμμα!!!

Με βάση λοιπόν την ανωτέρω διατύπωση, τα ερωτήματα που αβίαστα προκύπτουν είναι εύλογα…

  • Mέχρι σήμερα δεν ήταν αρκετά πολύπλοκα τα εκπαιδευτικά προγραμμάτα που υλοποιούσαν – κατά γενική ομολογία με εξαιρετική επιτυχία – οι εκπαιδευτές, τόσο για τους νέους, όσο και τους παλαιότερους συναδέλφους;
  • Δεν ήταν πολύπλοκο το εγχείρημα του προσωπικού της Ακαδημίας που έφερε σε πέρας την πρωτόγνωρη μακροχρόνια εισαγωγική εκπαίδευση εκατοντάδων συναδέλφων;
  • Δεν ήταν πολύπλοκο το εγχείρημα του προσωπικού της Ακαδημίας που μέσα σε μια εβδομάδα μετέτρεψε τη διά ζώσης εκπαίδευση σε εξ αποστάσεως εν μέσω πανδημίας, πολύ νωρίτερα από τη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας;
  • Γιατί γίνεται προσπάθεια υποβάθμισης του ρόλου του μόνιμου εκπαιδευτή και κατ’ επέκταση της ΦΟ.Τ.Α. ;
  • Ποιοι, τελικά, θα υλοποιούν τα περισσότερο ΠΟΛΥΠΛΟΚΑ εκπαιδευτικά προγράμματα ;

Και ενώ πλανώνται στο αέρα τα ανωτέρω εύλογα ερωτήματα, ερχόμαστε στο δεύτερο γεγονός που σας αναφέραμε:

Διαβάζουμε στον ηλεκτρονικό τύπο πως δημιουργήθηκε νέα Ακαδημία Φορολογίας και Λογιστικής από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Δημοσίου Δικαίου (EPLO). Σκοπός της ίδρυσής της, με βάση τα δημοσιεύματα, μεταξύ άλλων, είναι και η εκπόνηση σεμιναρίων και προγραμμάτων σπουδών.

Ανατρέχοντας βέβαια στα βιογραφικά όσων στελεχώνουν τη Διοίκηση της νέας αυτής Ακαδημίας, κάποιος/α είναι πολύ πιθανό να εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα για το ρόλο και τις προτεραιότητές της, ενώ ενδιαφέρον θα είχε η απάντηση στο ερώτημα, αν και τι σχέση έχει ο συγκεκριμένος φορέας με τις αντίστοιχες Ευρωπαϊκές φορολογικές Διοικήσεις και τις δομές εκπαίδευσης του προσωπικού που αυτές διαθέτουν.

Είναι, τελικά, σύμπτωση, την ώρα που υποβαθμίζονται οι μόνιμοι εκπαιδευτές της Ακαδημίας και η ΦΟ.Τ.Α., εμφανίζεται μια «νέα» φορολογική και λογιστική ακαδημία με γνωστά από «παλιά» (αλλά και πιο πρόσφατα) πρόσωπα;

Σε κάθε πάντως περίπτωση τα γεγονότα αυτά θέτουν ακόμα πιο επιτακτικά τα ερωτήματα που ως ΑΚΕ έχουμε επανειλημμένα θέσει, τόσο στις συνεδριάσεις των Συνδικαλιστικών μας Οργάνων, όσο και δημόσια, απευθυνόμενοι στη Διοίκηση της ΑΑΔΕ και την Πολιτική Ηγεσία. Ερωτήματα που αφορούν:

  • Το ρόλο των Ελεγκτικών Εταιρειών στην εκπόνηση, αλλά και στη διενέργεια εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους εργαζόμενους στις Φορολογικές Υπηρεσίες.
  • Τη δυνατότητα συμμετοχής ή και διενέργειας σεμιναρίων (το είδαμε το προηγούμενο διάστημα) προς τους εργαζόμενους των ελεγκτικών μηχανισμών, από φορείς που δύναται να εκπροσωπούν ελεγχόμενους απ’ τις φορολογικές υπηρεσίες.
  • Και τέλος… πόσο άσχετο με τα παραπάνω είναι το γεγονός ότι για την ΑΑΔΕ, η δημιουργία και η ενίσχυση της ΦΟΤΑ ποτέ δεν αποτέλεσε προτεραιότητα, παρά τις αυξημένες ανάγκες των υπηρεσιών μας, αλλά και τις αξιοθαύμαστες προσπάθειες των εκεί εργαζομένων οι οποίοι ανταποκρίθηκαν με εξαιρετική επάρκεια στα όποιας «πολυπλοκότητας» καθήκοντά τους;

Δείτε ΕΔΩ το σχετικό δημοσίευμα.


Πηγή