Λογιστική εξουσίας, άνοιγμα σχολείων και προσλήψεις εκπαιδευτικών που… «αυξάνουν» την επιδημικότητα

Το μεσημέρι της Δευτέρας 31 Αυγούστου, θα γίνει η τελική τηλεδιάσκεψη με την επιτροπή των ειδικών για το άνοιγμα των σχολείων και την Τρίτη 1η Σεπτεμβρίου θα ανακοινωθούν οι τελικές αποφάσεις, όπως άλλωστε έχει γράψει και το ErgasiaNET. Αναλυτικότερα:

Και άλλα δύο μέλη της Επιτροπής των ειδικών (λοιμωξιολόγων), Νίκος Σύψας και Παναγιώτης Γαργαλιάνος, «διά της διολισθήσεως» και του «σπρωξίματος» των συστημικών ΜΜΕ, τάχθηκαν υπέρ της έναρξης των μαθημάτων στις 7 Σεπτεμβρίου, σε πλήρη «μουσική συμφωνία» με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Μιλώντας και οι τρεις, στο φιλοκυβερνητικό κανάλι ΣΚΑΪ, είπαν:

η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, πως τη Δευτέρα «το μεσημέρι θα συνεδριάσει η επιτροπή των ειδικών και είμαστε καθόλα έτοιμοι για το άνοιγμα των σχολείων και για τις 7 Σεπτεμβρίου, όπως είχαμε προγραμματίσει»… Σύμφωνα με την υπουργό, «θα σταθμίσουμε την παράμετρο της επιστροφής των εκδρομέων του Αυγούστου, ώστε να έχουν περιοριστεί οι μετακινήσεις των ασυμπτωματικών, οι οποίες δημιουργούν πρόβλημα». Επίσης, όλα είναι έτοιμα για να ανοίξουν τα σχολεία, όποτε αποφασιστεί, καθώς έχουν γίνει προσλήψεις εκπαιδευτικών νωρίτερα από ποτέ, τα βιβλία είναι στη θέση τους, ενώ ήδη έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για τον κορονοϊό.

– ο Νίκος Σύψας, με το μανδύα της «προσωπικής άποψης», ότι η εισήγησή του στην Επιτροπή, με βάση τα σημερινά δεδομένα, είναι να ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου.

– την ίδια ημερομηνία ανέφερε και ο Παναγιώτης Γαργαλιάνος, υπό την προϋπόθεση ότι θα είναι όλα έτοιμα, με μάσκες και υγειονομικά πρωτόκολλα, για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Ερώτηση… με πολλές άνω τελείες: όταν και οι δύο επιστήμονες ισχυρίστηκαν ότι δεν έχει και μεγάλη σημασία, εάν τελικά θα επιλεγεί η μία (7 Σεπτεμβρίου) ή η άλλη ημερομηνία (14 Σεπτέμβρίου), καθώς το χειμώνα μπορεί να χρειαστεί να κλείσουν ξανά, τι ακριβώς ομολογούν εμμέσως πλην σαφώς; Ότι παραμένει και δεν πρόκειται να εξαλειφθεί, παρά τα όσα λένε, ο κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού, γιατί (ενδεικτικά):

– δεν έχει γίνει επικαιροποίηση των κριτηρίων για την κατάταξη όλων όσοι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, παππούδες, γιαγιάδες κτλ), με αποτέλεσμα ο κίνδυνος για όλους μας να είναι υπαρκτός;

– δεν έχει γίνει η προμήθεια από τους δήμους των μασκών και των άλλων μέτρων προστασίας των μαθητών και εκπαιδευτικών; Υπενθυμίζεται πως η ΚΕΔΕ προειδοποίησε για κάτι τέτοιο, και αποποιούμενη των ευθυνών της, τα «έριξε» σε κυβέρνηση, Μητσοτάκη, Κεραμέως και Θεοδωρικάκο; Ο τελευταίος, μάλιστα, την υποχρέωση του κράτους για παροχή της μάσκας, ως μέτρου ατομικής προστασίας στους εκπαιδευτικούς και ως καθήκον της προς τους μαθητές, στο πλαίσιο της δωρεάν παιδείας, την παρουσίασε, εν χορδαίς και κανάλοις, ως δωρεά.

δεν υπάρχει κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, με το άνοιγμα των σχολείων, με βάση δήλωση μέλους της Επιτροπής πριν από δύο ημέρες; Εξαλείφθηκε σε δύο ημέρες ο κίνδυνος; Για παράδειγμα, κανένας κίνδυνος, με βάση τα στοιχεία των εκπαιδευτικών στη δυτική Θεσσαλονίκη, μια περιφέρεια που είναι «στο κόκκινο» επιδημιολογικά; Σε περιοχές, όπως η Νεάπολη, οι Συκιές, η Ευκαρπία, ο Εύοσμος, ο αριθμός των παιδιών στις τάξεις είναι κατά κανόνα 25 και στα ΕΠΑΛ συχνά φθάνουν τα 28 παιδιά, σε αίθουσες των 35 έως 40 τετραγωνικών; Ή για παράδειγμα, πιο κεντρικά, στο Δήμο Αγίας Παρασκευής, όπου ο δήμαρχος σκοπεύει να βάλει λουκέτο σε παιδικούς, προκειμένου να τα παραχωρήσει για να γίνουν νηπιαγωγεία, και στο ένα από αυτά μάλιστα θα συνυπάρχουν βρέφη και παιδιά που θα φορούν υποχρεωτικά μάσκα;

δεν έχει γίνει ακόμη το σύνολο των προσλήψεων των σχολικών καθαριστριών, μιας από τις κατηγορίες εργαζομένων που βρίσκονται στην «πρώτη γραμμή» της μάχης και αμείβονται από την κυβέρνηση, με ελαστικές σχέσεις εργασίας και εργασιακή ομηρία; Φτάνουν οι καθαρίστριες; Διότι ο δήμαρχος Θέρμης έχει πει ξεκάθαρα υπάρχει μείωση από πλευράς κυβέρνησης, πράγμα πως δε φτάνουν, πράγμα που «δυσχεραίνει σε μεγάλο βαθμό την προσπάθεια του δήμου να διατηρεί καθαρά και ασφαλή τα σχολικά κτίρια, υπό αυτές μάλιστα τις επιδημιολογικές συνθήκες».

Θα ρωτούσαμε και για το έχει εξαλειφθεί ο κίνδυνος ή όχι ο κίνδυνος, για εκπαιδευτική κοινότητα, κοινωνία και λαό, επειδή δε ζήτησαν, με σκοπό τη διατήρηση των αποστάσεων και το μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τάξη, χώρους: από τους ΟΤΑ, τους αθλητικούς, κοινωνικούς και πολιτιστικούς φορείς και τον ιδιωτικό τομέα κάθε περιοχής(βιβλιοθήκες, κλειστά ξενοδοχεία, πολιτιστικά κέντρα, αίθουσες συνεδριάσεων, αθλητικά κέντρα και γυμναστήρια, αίθουσες συλλόγων κοινωνικών φορέων κτλ.), αλλά…

μας πρόλαβε ο «λαγός» και μέλος της Επιτροπής, ο… προάγγελος, Γκίκας Μαγιορκίνης. Από το Σάββατο και μέσω facebook, έχει… προλειάνει το έδαφος, με την αμφιλεγόμενη ανάρτηση – πίνακα για τους 25 μαθητές ανά τάξη και τη δήλωση που τη συνόδεψε, ότι «δεν είναι σίγουρος» για την επικινδυνότητα του μέτρου.

Μία ημέρα νωρίτερα, στην από κοινού ενημέρωση με τους υφυπουργούς, Πολιτικής Προστασίας, Νίκο Χαρδαλιά, και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου, και Υγείας, Βασίλη Κοντοζαμάνη, μας είχε πει για το άνοιγμα των σχολείων, ότι «…το άλλο που δείχνουν αυτά τα επιδημιολογικά μοντέλα είναι ότι διπλασιάζοντας τον αριθμό των εκπαιδευτικών, βάζουμε άλλους τόσους ανθρώπους στο ίδιο επιδημικό μοντέλο, το οποίο λογικά θα αύξανε την επιδημικότητα» και «δεν είναι απλές οι απαντήσεις στο πώς πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία, δεν είναι απλό. Δεν είναι ένα αριθμητικό, πηγαίνω από τα 25 στα 15 άρα κερδίζω». Ωστόσο, το Σάββατο… προέβη σε μαθηματικές πράξεις.

Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, που μίλησε στο ΣΚΑΪ, «είναι μεγίστης σημασία να βρεθούν τα παιδιά και πάλι στο σχολικό τους περιβάλλον». Το βέβαιον είναι πως εκπαιδευτικοί, γονείς και ErgasiaNET δεν έχουν αντίθετη άποψη.

Όμως, γιατί δεν απαντούν η ίδια και η Επιτροπή, για παράδειγμα και με βάση το… σαββατιάτικο διάγραμμα και τις δηλώσεις Μαγιορκίνη, την περασμένη Παρασκευή: υπάρχει κίνδυνος αύξησης της διασποράς του κορονοϊού από τις προσλήψεις εκπαιδευτικών, που έγιναν για να ανοίξουν τα σχολεία, ναι ή όχι; Υπάρχουν «εκθέσεις» που δείχνουν ότι το επίπεδο εκπαίδευσης δεν είναι καλύτερο σε μικρότερες τάξεις, ναι ή όχι;

Κλείνοντας, αξίζει όλοι να διαβάσουμε την κοινή ανακοίνωση της Αγωνιστικής Ριζοσπαστικής Ενότητας και της Πρωτοβουλίας Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών Π.Ε., για το άνοιγμα των σχολείων, που δείχνει τις προθέσεις της κυβέρνησης, του υπουργείου Παιδείας (απόσπασμα):

Από την άλλη πλευρά η ελληνική κοινωνία και η εκπαιδευτική κοινότητα παρακολουθούν με δικαιολογημένη ανησυχία και φόβο την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να αντιμετωπίζει με παλινωδίες και ανεπάρκεια την υπόθεση του ανοίγματος των σχολείων ενόψει της πανδημίας που επανενσκήπτει. Τη στιγμή που η γειτονική Ιταλία ανοίγει νέα σχολεία, ελαχιστοποιεί τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα και προσλαμβάνει επιπλέον 50000 εκπαιδευτικούς , εδώ στην Ελλάδα – που τα σχολεία τον Μάρτη έκλεισαν με 50 κρούσματα ημερησίως – σήμερα με 300 κρούσματα ημερησίως δεν έχει ληφθεί καμία πρόνοια ούτε για κτήρια που θα χρειάζονταν για να στεγάσουν τα μικρότερα τμήματα που απαιτούνται ούτε φυσικά για περισσότερες προσλήψεις. Οι προβλέψεις μάλιστα μιλούν για 5000 λιγότερες προσλήψεις σε σχέση με πέρυσι. Ίσως η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στον κόσμο που ξεκινά τη σχολική χρονιά με τμήματα μεγαλύτερα σε σχέση με την προηγούμενη! Αξίζουν συγχαρητήρια στην κυρία Κεραμέως που με τον νόμο της το κατάφερε αυτό εν μέσω πανδημίας. Και συνεχίζει να ασχημονεί και να υποτιμά τη νοημοσύνη όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και όλης της ελληνικής κοινωνίας επικαλούμενη τον μέσο όρο των μαθητών ανά τμήμα στην ελληνική επικράτεια. Η στατιστική της εξουσίας αθροίζει τα ολιγομελή τμήματα των νησιωτικών και ακριτικών περιοχών με τα πολυπληθή των αστικών κέντρων και διαιρώντας βγάζει τον μέσο όρο των 17 μαθητών! Είναι ντροπή! Και βέβαια η συζήτηση τεχνηέντως μετατίθεται στις μάσκες και τη δωρεάν ή μη χορήγησή τους αντί να τίθενται επί τάπητος τα σημαντικά ζητήματα της ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων (αριθμός μαθητών ανά τμήμα, προσλήψεις επιπλέον εκπαιδευτικών, προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας κλπ).

Οι μέρες που έρχονται είναι δύσκολες και το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να δώσει αγωνιστικές απαντήσεις στα πολιτικά και συνδικαλιστικά προτάγματα προς όφελος του κλάδου και του δημόσιου σχολείου. Οι δυνάμεις της ριζοσπαστικής εκπαιδευτικής αριστεράς επιβάλλεται να πρωτοστατήσουν στη συγκρότηση ευρύτερου αγωνιστικού μετώπου. Οι περιστάσεις δεν ευνοούν ηγεμονισμούς και περιχαρακώσεις. Με σεβασμό και αποδοχή της πολιτικής αυτοτέλειας , με συνθήκες ισοτιμίας , τα μέλη και οι φίλοι των δύο παρατάξεων θα βρεθούν στην πρώτη γραμμή , γιατί έτσι επιβάλλει το δικό μας αξιακό σύστημα.

Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει αμέσως να βγει στο προσκήνιο με το εξής πλαίσιο αιτημάτων:

  • Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός / μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

  • Η λογική να αποδεχόμαστε τα νούμερα του Υπουργείου και να προσπαθούμε να διεκδικήσουμε μεγαλύτερη ποσόστωση από την μικρή πίτα που μας προσφέρεται είναι άκρως συντεχνιακή, διασπαστική και αντισυναδελφική. Δεν αποδεχόμαστε καμία κατανομή λιγότερη από τον διορισμό/μονιμοποίηση όλων όσοι δουλεύουν τόσα χρόνια. Δεν ζητάμε καμία αναλογία σε α/θμια και β/θμια παρά μόνο τον διορισμό/μονιμοποίηση όλων.

  • Εδώ και τώρα νέες θέσεις εργασίας με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης κλπ.

  • Κατάργηση του ν.4589/19

  • Κατάργηση του νόμου Κεραμέως 4692/20

  • Κάλυψη του 100% των κενών σε μία φάση, συγχρόνως σε όλες τις δομές με όλους τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς

  • Οι τοποθετήσεις να γίνουν με δημοσιοποιημένα όλα τα κενά και να πραγματοποιηθούν από τα υπηρεσιακά συμβούλια.

  • Όχι στη χρήση των προσωρινών πινάκων για προσλήψεις αναπληρωτών. Να ανακληθεί τώρα η πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών για υποβολή αίτησης-δήλωσης προτίμησης περιοχών για πρόσληψη ως αναπληρωτές από τους προσωρινούς πίνακες. Εδώ και τώρα να δοθεί η δυνατότητα σε όλες και όλους να κάνουν αιτήσεις με κατάρτιση πινάκων με πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία, στοιχεία που είναι ΗΔΗ καταχωρημένα στον ΟΠΣΥΔ.

  • Άνοιγμα των σχολείων με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές και τήρηση των απαιτούμενων προφυλάξεων με 15 μαθητές το ανώτερο στην τάξη σε όλα τα σχολεία και πρόσληψη επιπλέον προσωπικού.

  • Καμία εφαρμογή της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» σύγχρονης ή ασύγχρονης με ανοιχτά σχολεία. Δια ζώσης διδασκαλία σε πραγματικό χρόνο με εκπαιδευτικούς και όλους τους μαθητές παρόντες.

  • Κατάργηση της τροπολογίας για την παροχή εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» με ανοιχτά σχολεία.

Η εργαλειοποίηση της πανδημίας με στόχο επιπλέον περικοπές, εγκλεισμό και καταστολή των κινημάτων ΔΕΝ θα περάσει. Η συσπείρωσή μας στα σωματεία και η συμμετοχή μας στις κινηματικές διαδικασιες είναι η απάντηση στις πολιτικές διάλυσης των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων.


Πηγή