Μανώλης Χριστοδουλάκης: «Το bullying δεν αντιμετωπίζεται απειλώντας με διαγωγή “κοσμία”»

Σημεία συνέντευξης Μανώλη Χριστοδουλάκη, Γραμματέα του Κινήματος Αλλαγής, στον Ρ/Σ ΘΕΜΑ FM 104,6και στο δημοσιογράφο Γ. Πρετεντέρη.

  • Για το νομοσχέδιο για την παιδεία

Η χώρα όντως έχει ανάγκη σήμερα μία νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. 

Ένα νέο συνολικό σχέδιο, με στόχο την εκπαίδευση για όλους, με στόχο τη μείωση του μαθησιακού χάσματος, και όλα αυτά, πάντα, με μετρήσιμους στόχους. 

Κάναμε κριτική, στη Βουλή, σε μία σειρά θεμάτων, όπως το ολοήμερο δημοτικό σχολείο, η ανάγκη πιστοποήσης της Πληροφορικής και και των Αγγλικών στην Γ’ Γυμνασίου, η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και πολλά άλλα.

Είμαστε υπέρ της αξιολόγησης και θεωρούμε πως είναι αναγκαία, στο προσωπικό και στις δομές της εκπαίδευσης, για να εντοπίσουμε τις ελλείψεις που υπάρχουν, να βελτιώσουμε τυχόν αδυναμίες. Και προφανώς αυτή η αξιολόγηση δεν πρέπει να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.

Το ΠΑΣΟΚ το 2011, προχώρησε σε ένα νέο πλαίσιο, πολύ ριζοσπαστικό για την εποχή του. Δυστυχώς, όμως, ο νόμος Διαμαντοπούλου δεν εφαρμόστηκε και δεν στηρίχθηκε από τις επόμενες Κυβερνήσεις και υπήρξαν πολύ γρήγορα αλλαγές και ανατροπές σε εκείνο το θεσμικό πλαίσιο. Δεν λέμε ότι ο νόμος Διαμαντοπούλου ήταν τέλειος, ήταν όμως μια πολύ μεγάλη προσπάθεια να αλλάξει ριζικά η εκπαίδευση και να μπουν νέοι στόχοι και ένα νέο όραμα. 

Η εκπαίδευση και η παιδεία μας αφορούν συνολικά το πολιτικό μας σύστημα και την κοινωνία. Να συνεννοηθούμε επιτέλους, τουλάχιστον στα στοιχειώδη, για το πώς θα δίνουμε στα παιδιά μας, όχι μόνο στείρες γνώσεις, αλλά και ένα συνολικό τρόπο σκέψης, αντίληψης και διαπαιδαγώγησης. 

… Η λογική της αναχρονιστικής σκέψης δεν αποτυπώνεται μόνο στην ιδεοληπτική αντίληψη να μην υπάρχουν τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο (όπως υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ), αλλά και στο ότι η κυβέρνηση επαναφέρει, για παράδειγμα, τη «διαγωγή». 

Το bullying δεν λύνεται απειλώντας με μια διαγωγή «κοσμία» στο απολυτήριο. Λύνεται διαπαιδαγωγώντας τους μαθητές να αντιλαμβάνονται την ανάγκη της αλληλεγγύης, της συνεργασίας, της συνεννόησης, του υγειούς συναγωνισμού, αλλά όχι του ανταγωνισμού και της περιθωριοποίησης, μέσα από την ίδια την παρεχόμενη εκπαίδευση.


Πηγή