Να μην κατατεθεί το αντεκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Να αποσυρθεί ΤΩΡΑ η τροπολογία για τις κάμερες

Το υπουργείο Παιδείας, αφού εκμεταλλεύτηκε με τον πιο κυνικό τρόπο το ειλικρινές ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για τους μαθητές τους καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας και των κλειστών σχολείων, και τη στήριξη που παρείχαν με κάθε πρόσφορο τρόπο , νομοθέτησε νύχτα «σαν τον κλέφτη» με μια επαίσχυντη τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο την εργαλειοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Με την ίδια τροπολογία μετατρέπει τη σχολική τάξη σε reality επιτρέποντας τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος στους απόντες μαθητές. Η τροπολογία της μαύρης νύχτας για τη ζωντανή μετάδοση της διδασκαλίας, με πρόσχημα τις περιόδους πανδημιών, αποτελεί αιτία αφύπνισης και ανάτασης του εκπαιδευτικού κινήματος, αλλά και των γονέων, των μαθητών των φοιτητών. Θέλουν τον έλεγχο των πιο κρυφών κυττάρων της δημόσιας εκπαίδευσης. Θέλουν να ελέγχουν, να εποπτεύουν, να χειραγωγούν τη μαθησιακή διαδικασία και να οργανώνουν εν τέλει τη συρρίκνωση των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών.

Ποια προσωπικά δεδομένα και ποιο Σύνταγμα τώρα; Εδώ πρόκειται για ό,τι πιο αντιπαιδαγωγικό, διεστραμμένο και συνάμα εγκληματικό για τη μαθητική τάξη: την έκθεση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του μαθησιακού προφίλ κάθε παιδιού σε έναν αδηφάγο πανοπτισμό χωρίς όρια! Ένα νεοφιλελεύθερο πολιτικό πείραμα που δεν πρέπει να ευδοκιμήσει!

Δεν είναι όμως μόνο οι κάμερες!!! Απαιτούμε να εγκαταλείψει η κ. Κεραμέως τα σχέδια για κατάθεση του πολυνομοσχεδίου με το οποίο ναρκοθετεί το μαθητικό βίο στο δημόσιο σχολείο και μαυρίζει το εργασιακό περιβάλλον των εκπαιδευτικών.

Με μια, άλλη, πρωτοφανή κίνηση πολιτικής ανηθικότητας και αντιδημοκρατικής εκτροπής, που προηγήθηκε της τροπολογίας, εν μέσω πανδημίας, περιοριστικών μέτρων και το κυριότερο , με τα σχολεία κλειστά κι επομένως με τις συνδικαλιστικές διαδικασίες αποδυναμωμένες, έθεσε για διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο με το οποίο αποδομεί το δημόσιο σχολείο και επιτίθεται χωρίς αιδώ στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και των μαθητριών της χώρας.

Ένα νομοσχέδιο που μεταξύ άλλων προβλέπει:

• μέσα στην πανδημία αυξάνει τον αριθμός μαθητών ανά τμήμα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από 22 σε 26, ενώ στα εφταθέσια και πάνω σχολεία κλείνει τα τμήματα που έχουν κάτω από 20 μαθητές και στα διθέσια νηπιαγωγεία κάτω από 16 μαθητές, με μετακινήσεις μαθητών. Στη Δευτεροβάθμια αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης του αριθμού των μαθητών σε Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ, προαναγγέλλοντας νέα Υ.Α για καθορισμό του μέγιστου και ελάχιστου αριθμού των μαθητών.

• Την ίδια ώρα που κανένα μέτρο δεν παίρνεται για την καθολική και ουσιαστική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, ανοίγουν το δρόμο για την αλλοίωση του χαρακτήρα του Νηπιαγωγείου και του αναλυτικού του προγράμματος, με την εισαγωγή αυτοτελών γνωστικών αντικειμένων όπως τα Αγγλικά σε πρώτη φάση, χωρίς επιστημονική και παιδαγωγική τεκμηρίωση αλλά με ποικίλες ιδεοληπτικές και πελατειακές σκοπιμότητες.

• Στο γυμνάσιο και το λύκειο μπαίνουν εξεταστικοί φραγμοί με αύξηση των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων, με επαναθεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων και με επαναφορά της βάσης του 10. Πρόκειται για ένα ταξικό σχολείο που κυριολεκτικά διώχνει τα παιδιά του. Το σχολείο των λίγων…

• Το ίδιο ισχύει και για την επιβολή ηλικιακού ορίου στα 17 έτη , προκειμένου κάποιος να εγγραφεί σε ημερήσια ΕΠΑΛ. Αλήθεια, που θα πάνε όλοι αυτοί που μέχρι σήμερα μπορούσαν να λάβουν δημόσια και δωρεάν επαγγελματική εκπαίδευση; Μήπως στα ιδιωτικά ΙΕΚ;

• Χτυπάει σφοδρά τους αναπληρωτές συναδέλφους: Πολλοί θα απολυθούν και δε θα ξαναπροσληφθούν, εξαιτίας του μειωμένου αριθμού των τμημάτων που θα προκύψουν, συνάμα εκείνοι που θα προσληφθούν και δε θα αναλάβουν υπηρεσία καταδικάζονται σε διετή ή τριετή σε κάποιες περιπτώσεις αποκλεισμό από τους πίνακες.

• Η νεοφιλελεύθερη λογική αντικατάστασης της ολόπλευρης γνώσης με την απόκτηση δεξιοτήτων, με προμετωπίδα τη δεξιότητα της «επιχειρηματικότητας», κυριαρχεί στο νομοσχέδιο ανοίγοντας το δρόμο για αντιδραστικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Τα περίφημα «εργαστήρια δεξιοτήτων» σηματοδοτούν την πλήρη προσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών σε νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση, έμφαση στις δεξιότητες και όχι στη γνώση, σύμφωνα με τις λεγόμενες «ήπιες δεξιότητες» του ΟΟΣΑ.

• Στην ίδια λογική και η έμφαση στην αριστεία, με αύξηση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, στην κατεύθυνση διαμόρφωσης σχολείων πολλαπλών ταχυτήτων και διαφορετικού θεσμικού καθεστώτος, κατά τα αγγλοσαξονικά πρότυπα.

• Το κερασάκι στην τούρτα είναι η επαναφορά της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Ο διακαής πόθος του ΟΟΣΑ και των θιασωτών του νεοφιλελευθερισμού παίρνει σάρκα και οστά. Ό,τι ξεκίνησε η πανδημία και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ολοκληρώνεται τώρα με το πολυνομοσχέδιο. Το σχολείο της αγοράς είναι εδώ! Το σχολείο που αντικαθιστά τη γνώση με τις δεξιότητες είναι εδώ! Οι πλατφόρμες που θα κατηγοριοποιούν σχολεία και εκπαιδευτικούς είναι εδώ! Οι εκπαιδευτικοί που θα εργάζονται χωρίς ωράριο (φρόντισε το webex και η eclass γι’ αυτό) υπηρετώντας την εκπαίδευση του φαίνεσθαι και το σχολείο για λίγους, ελπίζουμε ότι ΔΕΝ θα είναι εδώ!!

Μέσα στην επερχόμενη οικονομική, κοινωνική κρίση αλλά και το δεύτερο κύμα του κορνοϊού, η κυβέρνηση, χτυπά τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών του δημόσιου σχολείου, δυσχεραίνοντας τους όρους μάθησης, κλείνοντας δομές και υποβαθμίζοντας παραπέρα την εκπαιδευτική διαδικασία, για να εκτελεστούν οι οδηγίες του ΟΟΣΑ περί μείωσης των εκπαιδευτικών και των κρατικών δαπανών στην Παιδεία.

Απευθυνόμαστε σε όλους για να βρεθούμε ξανά στους δρόμους και τις κινητοποιήσεις πιο μαζικά, πιο δυναμικά, πιο μαχητικά, ώστε να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή. Η Αγωνιστική Ριζοσπαστική Ενότητα και η Πρωτοβουλία Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών απευθύνουν κάλεσμα αγωνιστικής συνεννόησης και κοινής δράσης προς όλον τον κόσμο του αγώνα, τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία, όλες τις αγωνιστικές δυνάμεις του κινήματος και στις δύο Ομοσπονδίες.

To λέμε προς πάσα κατεύθυνση: Ο κλάδος πρέπει να ανεβάσει το κοντέρ της αντίστασης στους δρόμους και τις κινητοποιήσεις τις επόμενες μέρες, αλλά και να βρεθεί σε τροχιά πλήρους αποχής από το διοικητικό και εκπαιδευτικό έργο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, για να πιέσει να πάρει πίσω την τροπολογία για την on-line διδασκαλία και να μην κατατεθεί στη Βουλή και να αποσυρθεί οριστικά το νομοσχέδιο της κ. Κεραμέως.

Για να μην καταργηθούν χιλιάδες τμήματα, για να μην απολυθούν αναπληρωτές, να μη γίνει το σχολείο ένα εξεταστικό κάτεργο που διώχνει τα παιδιά του, για να μην γίνει η δουλειά στην τάξη μια κόλαση κι η αξιολόγηση που δεν κατάφεραν στο παρελθόν να την επιβάλουν, να έρθει από το παράθυρο μέσα στην κόλαση της πανδημίας.

Τώρα λοιπόν πρέπει να λογαριαστούμε. Για να μην είναι αύριο αργά!
Όλοι στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια.
Τετάρτη 13 Μάη και ώρα 1μμ.

Πηγή