Συνομιλία του Γιώργου Παπανδρέου με 30 υπουργούς από όλο τον κόσμο για την αξιοποίηση των σύγχρονων μέσων!

Αναλυτικά η ανάρτηση του πρώην πρωθυπουργού:

Συζήτησα με 30 πρώην Υπουργούς Παιδείας, με την αξιοποίηση των σύγχρονων μέσων.

Έχουν κλείσει τα σχολεία σε 188 χώρες.
1,5 δισ. μαθητές είναι σπίτι αντί στα σχολεία τους.

Είναι κρίσιμες οι ανισότητες που αναδεικνύονται μέσα από αυτή τη δοκιμασία, μεταξύ των οποίων για παράδειγμα, της προσβασιμότητας όλων στο διαδίκτυο, των ποιοτικών διαφορών στα διαδικτυακά μαθήματα.

Παράλληλα με τα προβλήματα, όμως, αναδεικνύεται για μία ακόμη φορά ο σημαντικός ρόλος του δασκάλου και των νέων παιδαγωγικών μεθόδων και αντιλήψεων για την εκπαίδευση.

Μια σειρά κρίσιμων ερωτημάτων, λοιπόν, που απαιτούν απαντήσεις ώστε να δημιουργήσουμε μια καλύτερη παιδεία, πρέπει να διερευνηθούν και υπό το πρίσμα της εμπειρίας από την πανδημία.

Πώς θα αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο η παιδεία στα προγράμματα ανάταξης των οικονομιών;
Πώς θα φτάσει το σχολείο σε ένα τέτοιο σημείο, ώστε να αποτελέσει τον καταλύτη για την εμπέδωση αξιών, πέρα από τις δεξιότητες, στη μάχη για ολοκληρωμένους και ισχυρούς πολίτες, όχι απλώς τεχνοκράτες, που με τη σειρά τους θα φανούν υπεύθυνοι και ικανότεροι ημών όταν θα κληθούν στο μέλλον να συμβάλουν ώστε να διαχειριστούμε συλλογικά κρίσεις και δοκιμασίες αυτής της κλίμακας;

Discussion (via Zoom) with around 30 former Ministers of Education (Atlantis Group convened by the Varkey Foundation). With 188 countries having closed schools and 1,5 billion students at home we are observing: inequalities in access to the internet as well as to quality online lessons, the important role of the teacher, new pedagogical methods we need to adopt as we learn from this pandemic experience, the economic recovery program must not forget EDUCATION, we need a new type of school which becomes the center for developing values, whole and global citizens (not simply technical skills) so that we can collectively and responsibly manage similar crises (working in soldarity beyond borders).


Πηγή