20 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ: Ενημέρωση ή εξαγορά στήριξης των Μέσων στην κυβέρνηση ΝΔ;

Mε τον κ.Πέτσα να ανακοινώνει νέα επιχορήγηση ύψους 9 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ και σε συνδυασμό με τις καταγγελίες της αντιπολίτευσης που πρώτο το Κίνημα Αλλαγής έφερε στην επιφάνεια για την “άνιση κατανομή χρόνου στα Μέσα”, είναι να αναρωτιέται κανείς αν όντως η ισόνομη ελευθερία του λόγου έχει καταστρατηγηθεί “με το γάντι” απο την κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Το νέο πακέτο, ύψους 9 εκατ. ευρώ για την «απαραίτητη εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών ως προς τα αναγκαία μέτρα προστασίας και τις συμπεριφορές για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού» προστιθέμενο στο προηγούμενο των 11 εκατ. ευρώ, αθροίζει μία συνολική χορηγία προς τα ΜΜΕ ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Όπως το πρώτο, έτσι και το δεύτερο πακέτο, ζεστό δημόσιο χρήμα, εγκρίθηκε με απευθείας ανάθεση και αναμένεται να μοιραστεί στα ΜΜΕ με τις ίδιες αδιαφανείς διαδικασίες. Δηλαδή «στα δικά μας παιδιά».

Όπως αναφέρει και ο ίδιος ο κ. Πέτσας στο σημείωμα του «στο πλαίσιο της απόλυτης διαφάνειας για την καμπάνια, το Υπουργείο Οικονομικών πληρώνει απευθείας όσους συμμετέχουν και λαμβάνουν χρήματα για την καταχώρηση, προβολή ή μετάδοση του μηνύματος στο μέσο τους». Με άλλα λόγια, το media planning γίνεται από το ίδιο το υπουργείο Οικονομικών, δηλαδή την κυβέρνηση, η οποία αποφασίζει πού θα μοιραστεί το κονδύλι της καμπάνιας και πόσο θα λάβει ο καθένας.

Η καμπάνια ενημέρωσης για τον κορονοϊό έχει μετατραπεί σε μια μηχανή που παράγει χρήμα, με το οποίο εξασφαλίζεται και στη συνέχεια εξαργυρώνεται η στήριξη των Μέσων ενημέρωσης στην κυβέρνηση Μητσοτάκη. Η σιγή ιχθύος των σκανδαλωδών voucher του Γ. Βρούτση, που είδε δημοσιότητα όταν αποσύρθηκε, μετά από μία εβδομάδα διαμαρτυριών, δείχνει ακριβώς την αντίληψη για την ειδησεογραφία που πλασάρουν συσκοτίζοντας τα ΜΜΕ σήμερα.

Το ερώτημα που προκύπτει από τη νέα καμπάνια είναι εάν το πρώτο πακέτο των 11 εκατ. ευρώ έχει ήδη μοιραστεί στα ΜΜΕ ή όχι. Πού ακριβώς έχουν πάει αυτά τα 11 εκατ; Σε ποια μέσα; και πώς επελέγησαν; Γιατί άλλα μέσα με την ίδια δυναμική δεν έχουν περιληφθεί στην καμπάνια; Τι γίνεται με τα ΜΜΕ της επαρχίας; Για ποιο λόγο υπάρχουν όλο και περισσότερες αναφορές από την επαρχία για εξαίρεση τους;

Παρά το συνεχές κουκούλωμα και την προσπάθεια απόλυτου ελέγχου της ενημέρωσης, μέσω των κρατικών κονδυλίων, η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι με τις καμπάνιες μας προστατεύει από τα «fake news». Όπως ισχυρίζεται ο κ. Πέτσας «Είναι απαραίτητο, στην κρίσιμη φάση της σταδιακής μετάβασης στην «νέα κανονικότητα», να εκπαιδεύσουμε τους πολίτες σε έναν νέο τρόπο ζωής και να τους προφυλάξουμε από την παραπληροφόρηση και τα «fake news». Διότι, όταν δεν υπάρχει ενημέρωση, θεριεύουν η ανασφάλεια, ο φόβος και ο πανικός». Σωστό ακούγεται, όμως θα ήταν ακόμα πιο σωστό να αφήσουν τους δημοσιογράφους στην Αθήνα και την περιφέρεια να κάνουν τη δουλειά τους και να έχουν πρόσβαση στην πληροφόρηση από τους επίσημους τοπικούς δημόσιους φορείς. Ακόμα πιο σωστό αυτό.

Ο κ. Πέτσας αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή του: «Για τους παραπάνω λόγους, με Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδίδεται σήμερα, η εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης ενισχύεται με 9 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον και διαμορφώνεται σε 20 εκατομμύρια ευρώ συνολικά, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,29% των δημοσιονομικών μέτρων που έχουν ληφθεί μέχρι και τον μήνα Απρίλιο.

 


Πηγή