Δέσμευση Ζάεφ για διευκρίνιση της χώρας προέλευσης σε τουριστικά προϊόντα

AP Photo/Boris Grdanoski

Την δέσμευση του πρωθυπουργού της Βόρειας Μακεδονίας ότι οι διαφημίσεις και η προβολή προϊόντων τουρισμού θα αλλάξουν ώστε να αντανακλάται η χώρα προέλευσης απέσπασε ο Αλέξης Τσίπρας, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στα Σκόπια, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές.
Το θέμα των εμπορικών σημάτων και επωνυμιών βρέθηκε στο επίκεντρο των συνομιλιών ανάμεσα στον κ. Τσίπρα και τον ομόλογό του Ζόραν Ζάεφ, στον απόηχο του σάλου που προκλήθηκε όταν έγινε γνωστό πως εμπορικές οργανώσεις της γειτονικής χώρας παρουσίαζαν «μακεδονικά» κρασιά σε έκθεση οίνου στην Γερμανία.
Ο κ. Τσίπρας φέρεται να μετέφερε στον κ. Ζάεφ την αγωνία των επιχειρηματιών της βόρειας Ελλάδας, με τους οποίους είχε επαφές τις προηγούμενες ημέρες.
Η επιτροπή που θα εξετάσει την επίλυση των εμπορικών σημάτων θα συσταθεί στις 15 Μαΐου.
Η συμφωνία των Πρεσπών ουσιαστικά δεν λύνει το θέμα των εμπορικών ονομασιών, αλλά αναθέτει την διαπραγμάτευση στις επιχειρηματικές κοινότητες των δύο χωρών, ενώ οι δύο κυβερνήσεις δέχονται να ενθαρρύνουν την θεσμοθέτηση ειλικρινούς και καλή τη πίστει διαλόγου.
Η ομάδα ειδικών η οποία θα συσταθεί επιχειρήσει να βρει «αμοιβαίως αποδεκτές λύσεις» σε βάθος τριών ετών. Ο κ. Ζάεφ δήλωσε βέβαιος πως θα υπάρξει συμφωνία σε αυτόν τον χρονικό ορίζοντα.
Δεν διευκρινίζεται τι θα ακολουθήσει εάν δεν υπάρξει λύση σε αυτό το χρονικό πλαίσιο.
Πέραν των εμπορικών σημάτων πάντως στόχος τόσο της Αθήνας όσο και των Σκοπίων είναι να εμβαθύνουν την εμπορική συνεργασίας του. Επόμενος στόχος είναι η κατάργηση της διπλής φορολογίας.


Πηγή